Beantwoord

Werken SuperWifi met Ubiquiti USG UniFi Firewall?

  • 8 December 2021
  • 4 reacties
  • 403 keer bekeken

Ik heb een technisch vraagje.

Op dit moment heb ik thuis een KPN box 12 met 2 KPN super wifi accesspoints.

 

Opzich werkt dit prima maar ik wil de KPN box vervangen voor een Ubiquiti USG UniFi Firewall. 

Dit is mogelijk en dat fix ik zelf wel maar werken mijn KPN accesspoints nog als ik de KPN box ga vervangen voor een Ubiquiti USG UniFi Firewall?

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 9 December 2021, 14:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Voor zover ik weet zijn ze wel bruikbaar maar worden ze niet automatisch geupdate qua firmware (mocht dat nodig zijn) of geconfigureerd als er geen EB tussen zit. Dus je zult er even rechtstreeks op moeten inloggen. en mogelijk dat niet 100% van de functionaliteit werkt  B.V. De zwarte ExperiaWifi punten (een van de voorlopers) fungeerden prima in combinatie met mn USG3P alleen was het gasten netwerk niet echt afgeschermd van het normale netwerk wat voor mij reden genoeg was om die te vervangen voor Unifi AP's. 

 

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @debeuk2, welkom. De SuperWifi zouden gewoon moeten werken in combinatie met een Ubiquiti USG UniFi Firewall. Wel is het zo dat de SuperWifi niet kan meshen met een Ubiquiti USG UniFi Firewall, ze zullen dus een apart wifi netwerk vormen. De SuperWifi zullen in de basis wel automatische updates krijgen, tenzij je dit blokkeert. Configuratie gaat inderdaad door het inloggen op de webinterface van de SuperWifi zelf, zoals @Vulpen ook al aangaf. Beantwoordt dit jouw vraag?

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga hier binnenkort mee aan de slag.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb 4 SuperWiFi's en 2 Experia WiFi's achter een andere router dan die van KPN. En dat werkt gewoon prima. Updaten werkt ook gewoon. Ze draaien bij mij op de laatste update van juli.

https://forum.kpn.com/internet-9/experia-wifi-super-wifi-updates-484206

De Home app van KPN werkt ook gewoon.