Beantwoord

Wifi valt compleet weg na aansluiten extra SuperWifi in tuin

  • 14 May 2023
  • 13 reacties
  • 253 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een probleem na het aansluiten van een extra SuperWifi punt in onze overkapping. Sinds ik het punt heb aangesloten, valt wifi in het hele huis zo nu en dan compleet uit.

Ik heb een KPN Modem 12 in de meterkast. In het huis 3 SuperWifi punten (witte modellen). Twee daarvan zijn bekabeld, de ander niet omdat daar geen kabel ligt. Vorig jaar heb ik een vierde punt gebruikt in de overkapping in de tuin. Hier ligt ook een kabel, die naar het modem leidt.

Vorig jaar hebben we geen enkel probleem gehad en hadden we overal goede wifi in en rondom het huis. Aan het einde van de zomer heb ik het SuperWifi punt in de overkapping weggehaald en op zolder gelegd. Afgelopen week weer aangesloten en toen begon het gerommel.

Door het hele huis valt zo nu en dan de wifi compleet weg. Er is wel internet, want alles dat direct is aangesloten functioneert gewoon, denk aan tv, Sonos Playbar, Hue etc, waar dan ook in huis.

Ik heb de SuperWifi punten én het modem gereset, de wifi op het modem uitgeschakeld zodat alles uitsluitend via de SuperWifi punten loopt, de SuperWifi punten verwisseld. Niets helpt. Elke keer werkt het een tijdje briljant. En dan ineens is het weg en hebben we op de iPhones etc geen internet meer. Het duurt dan ook enige tijd voor het er weer is.

Iemand enig idee?

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 16 May 2023, 12:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Badge +19

En wat gebeurt er als u de wifi van het modem weer aan zet. Zover ik weet moet dat tegenwoordig aan want het is nu ook een wifipunt. 

En wat gebeurt er als u de wifi van het modem weer aan zet. Zover ik weet moet dat tegenwoordig aan want het is nu ook een wifipunt. 

 

Verandert niets. Het gekke is dat het langere tijd fantastisch werkt, ook in combinatie met de Sonos Play 1 in de overkapping. En vanuit het niets valt wifi weg, om na een minuut of 15 het ineens weer te doen. En dan kunnen we dus ook niets meer aansturen via wifi, zoals de Hue en Sonos.

Badge +19

En je hebt toevallig geen draadloze verbindingsets in huis?

 

En je hebt toevallig geen draadloze verbindingsets in huis?

 

Nee, alles is bedraad op één SuperWifi punt na op de eerste verdieping. Maar ook dat werkte altijd zonder problemen, tot nu.

Badge +19

Heel bijzonder!! En als je em uit het netwerk haalt is het probleem ook over?

Heel bijzonder!! En als je em uit het netwerk haalt is het probleem ook over?

Heb ik ook al geprobeerd, maar dat haalt ook niets uit. Ik heb die van buiten nu binnen aangesloten, en eentje van binnen naar buiten. Alles blijft hetzelfde. 

Het is vooral wanneer we even weinig gebruik van wifi hebben gemaakt en dan ineens wel, bijvoorbeeld in de ochtend of na thuiskomst van werk. Dan valt wifi direct uit, om dan even later weer op te komen.

Badge +19

Heb je toevallig sinds kort zonnepanelen?

Heb je toevallig sinds kort zonnepanelen?

Het is een nieuwbouwwoning van 1,5 jaar oud, met daarop inderdaad zonnepanelen. Maar die waren er vorig jaar ook al. We hebben nog nooit problemen gehad, tot het moment dat we dat extra SuperWifi punt aansloten aan de internetkabel in de overkapping.

Reputatie 7
Badge +24

Staat op alle SuperWiFi's dezelfde firmware? Want u zegt dat u hem een poosje op zolder gelgd heeft. Dan is die misschien nog niet geüpdate...

Staat op alle SuperWiFi's dezelfde firmware? Want u zegt dat u hem een poosje op zolder gelgd heeft. Dan is die misschien nog niet geüpdate...

Nee, die op zolder had een verouderde firmware in vergelijking met de anderen (00.14 tegenover 00.21 uit mijn hoofd). De reset leidde niet direct tot een update. Ik heb toen het Wifipunt er weer uitgehaald om te kijken of dat het probleem was, maar ook toen bleef het systeem wegvallen.

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u tv van KPN? Gebruikt u een switch in uw netwerk? Misschien meerdere? Wat is het merk en type?

Reputatie 7
Badge +30

Beste @JS11, welkom! Wat jammer om te lezen dat je hier tegenaan loopt! Ik zie dat er al goed met je meegedacht wordt vanuit de community, fijn! Hoe staat het er nu voor? Zou je, als het nog niet werkt, de vragen van Nick83 kunnen beantwoorden? Ook kan je ervoor kiezen om eens een schone installatie van de SuperWifi punten te doen.

Beste @JS11, welkom! Wat jammer om te lezen dat je hier tegenaan loopt! Ik zie dat er al goed met je meegedacht wordt vanuit de community, fijn! Hoe staat het er nu voor? Zou je, als het nog niet werkt, de vragen van Nick83 kunnen beantwoorden? Ook kan je ervoor kiezen om eens een schone installatie van de SuperWifi punten te doen.

Ik heb alles opnieuw geïnstalleerd, dank voor de tip! Wifi is nu al enkele dagen stabiel, dus ik denk dat het probleem is opgelost! :)