Vraag

Wifi versterker begint blauw te knipperen en gooit daarna het internet eruit

  • 29 March 2023
  • 11 reacties
  • 188 keer bekeken

WiFi manager begint blauw te knipperen en gooit daarna het internet eruit. Na enkele minuten begint deze groen te knipperen en doet het internet het weer. Maar na enkele minuten begint alles weer opnieuw. Zonde WiFi manager heb ik wel internet maar trager, hiervoor heb ik de manager niet gekocht. De manager heeft het wel ruim een jaar gedaan.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hallo @Hennie G de wifi-manager koop je niet, dat is een dienst die KPN aanbiedt om je wifi waarnodig te verbeteren, zie onderstaande link:

Wifi Manager - Jouw wifi-signaal testen en verbeteren | KPN

Zorg wel dat je als klant ingelogd bent om de wifimanager te kunnen gebruiken.

Succes.

 

Verkeerd benoemd waarschijnlijk, maar ik bedoel een superwifi die ca € 200,- heeft gekost.

Reputatie 7
Badge +7

Welk modem wordt gebruikt? Hoeveel superwifi’s? Zijn ze draadloos aangesloten?

Modem 12, 1 superwifi aangesloten op modem en andere draadloos. Deze laatste is het probleem.

Reputatie 7
Badge +7

Box12 is zelf ook onderdeel van het mesh netwerk, de eerste superwifi hoeft daarom niet perse aan de draad. Mogelijk overbodige informatie maar wellicht realiseer je je dat niet.

Er kunnen best veel redenen zijn waarom de draadloze superwifi ineens niet meer stabiel werkt. Ik zou om te beginnen eens een ander kanaal kiezen bij de 5GHz band. Als je interferentie hebt met bijvoorbeeld buren die door een nieuw modem ineens op hetzelfde kanaal actief zijn dan kan je instabiele superwifi krijgen.

Realiseer je dat de interne communicatie tussen de nodes in je netwerk ook draadloos zijn. Dat moet echt stabiel zijn omdat anders je dit soort problemen krijgt.

Als een ander kanaal niet werkt zou ik even een reset uitvoeren van de draadloze superwifi en hem weer opnieuw koppelen via de modem. Vervolgens weer draadloos plaatsen waar gewenst.

@Hennie G : We hebben hele uitgebreide kennisbank pagina's met uitleg over het aansluiten van de Superwifi's. Heb je die al doorgenomen? 

https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-versterkers-134

 

 

WiFi versterker heeft het altijd gedaan, maar helaas niet meer

Reputatie 7
Badge +7

WiFi versterker heeft het altijd gedaan, maar helaas niet meer

Ik denk echt dat je Superwifi eens opnieuw moet proberen te koppelen met de link die Erwin je gaf. Het blijft techniek allemaal en soms laat de techniek ons in de steek helaas. Ik heb dat ook wel eens moet doen en daarna werkte het weer als vanouds. Ik zou toch ook eens proberen om het 5GHz kanaal te wijzigen. Wellicht is die met de auto settings op een kanaal gekomen dat niet gunstig is door buren of radar. Bij radar interferentie valt de verbinding zomaar 10 minuten weg vanwege wettelijke regels.

Hoi @Hennie G . Heb je nog iets geprobeerd met die kennispagina's? 

Nee, daar heb ik iemand voor nodig die er verstand van heeft. Ik ben hierin een leek.

Reputatie 7
Badge +7

In principe zou een superwifi gewoon weer moeten verbinden met de modem, tenzij er iets gewijzigd is in de infrastructuur. Ik ga er voor nu vanuit dat dit niet zo is.

Erwin moedigt je aan om via de kennisbank zelf aan de slag te gaan. Soms behoeft superwifi wat liefde en aandacht en dat is best te doen. Ook als leek.

Probeer eerst dit eens:

Stop alle superwifi’s met het knopje achterop.
Maak alle Superwifi’s spanningsloos door de stekker uit te trekken
Maak de modem spanningsloos door de stekker er voor minimaal 5 minuten uit te trekken.
Modem weer insteken en dan de modem laten starten. Geef dit ruim de tijd zodat de modem helemaal is gestart.

Steek de bedrade superwifi in het stopcontact en druk op het knopje achterop om deze aan te zetten. Is deze na een tijdje groen? Dan volgende stap.

Steek de draadloze superwifi in het stopcontact en druk op het knopje achterop. Zorg er voor dat Superwifi niet te ver van de modem staat. Geef tijd om goed op te starten.

 

Is de draadloze superwifi nu wel groen? Zo nee dan zullen we deze opnieuw moeten koppelen.