Beantwoord

Wifi versterkers knippert groen maar geen verbinding

  • 13 February 2023
  • 29 reacties
  • 611 keer bekeken

Sinds enige tijd gaat het groene lampje van de versterkers snel knipperen, maar er komt geen verbinding tot stand. Als ik de stekker er uit haal en weer terugstop, dan doet hij het weer 1 of 2 dagen. Vervolgens begint het weer opnieuw. Ik heb al nieuwe versterkers gekregen, heb al meerdere resets gedaan, maar niets helpt.

Graag uw advies.

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 16 February 2023, 11:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u ook een draadloze verbindingset in huis? Deze lijken tegenwoordig te storen op de WiFi versterkers namelijk. 

Ja, dat heb ik inderdaad. Is daar een oplossing voor?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @MJvDr, welkom op ons forum!
Dit probleem zien we vaak voorkomen bij deze combinatie. Is het een optie je superwifipunten draadloos met elkaar te verbinden?
Ik heb hier ook een paar handige topics over:

 

Hoe verbind ik de punten draadloos met elkaar?

Ze zijn draadloos met elkaar verbonden volgens alle stappen die in de handleiding staan. Ook al meerdere keren opnieuw gedaan, maar het helpt niet. Wat kan ik hier aan doen? Ik zit al heel lang met dit probleem en dus zelfs al nieuwe wifi versterkers aangeschaft. 

Graag je reactie. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @MJvDr, gebruik je ze nu zonder de draadloze verbindingssets die Nick noemt?
Hoe branden de lampjes? 

Ik heb draadloze netwerken zoals muziek via Sonos en een warmtepaneel wat via een app werkt.

Ik begrijp dat het vermoeden is dat dat mijn wifi versterkers stoort. 

De wifi versterkers zijn uiteraard draadloos verbonden.

Reputatie 7
Badge +20

Ah dat zou wel kunnen inderdaad, voor Sonos apparatuur heb ik nog wel een handig topic met dingen die je kunt proberen:

Als ze echt storen met het draadloze gedeelte kan het nog een heel eind helpen je superwifi punten wat te verplaatsen

Dankjewel voor je reactie. Ik heb de Sonos van de wifi afgehaald en de wifipunten op verschillende plekken geplaatst. De verbinding blijft ruim 24 uur goed en in de nacht valt het dan uit. Dus dat lijkt ook niet de oplossing.

Reputatie 7
Badge +20

Ah dat is balen inderdaad, het klinkt wel echt alsof er iets met je wifi stoort maar op afstand is dat ook wat lastig vast te stellen, ik heb daar ook niet echt een simpele oplossing voor. In het topic hieronder kun je nog wel wat tips en trucs vinden:

Je kunt ook altijd even bellen met ons op 0800-0402 om alles bij langs te lopen

Ik heb vrij recent al eens bijna een uur met iemand van de klantenservice aan de lijn gehangen. Die kon mij uiteindelijk niet helpen.

Is dit niet het moment dat iemand hier langs komt om te helpen?

Reputatie 7
Badge +20

Je kunt hier altijd iemand voor langs laten komen natuurlijk, als je een KPN monteur wilt bestellen kan dat via kpn.com/monteur maar die zal niet gratis zijn tenzij het in onze apparatuur zit. 

Badge +19

Heeft u dit soort dingen in huis?

 

Nee, wst is dat? Zou dat helpen?

Badge +19

Snel vergeten die dingen want die zorgen vaak voor problemen.  Vandaar mijn vraag. 

Reputatie 7
Badge +20

@MJvDr heb je in de tussentijd nog een oorzaak of oplossing kunnen vinden?

Nee helaas. Elders op het forum nog meer mensen gevonden met precies hetzelfde probleem.

Je collega Sanne_M Wordt daarbij genoemd.

Reputatie 7
Badge +7

@MJvDr,

Kijk ook even hier:

En hier:


Ik heb mijn superwifi inmiddels stabiel. Oorzaak is (mogelijk) radar interferentie of de auto kanaalkeuze op de 5G band. Dat laatste test ik de komende dagen.

Je geeft aan dat ook bij jou de verbinding alleen ‘s nachts verbreekt, vandaar dat ik je wijs op de genoemde topics.

Wil je de 5G band handmatig eens op kanaal 36 zetten en dan opslaan. Je bent dan even de verbinding kwijt. Ik zou daarna even alle wifi punten herstarten. Post je het resultaat?

Als je hulp nodig hebt, dan laat even wat weten.

Wat fijn dat je dit zo uitgezocht hebt! Dankjewel dat je mij daarin meeneemt.

Misschien een hele gekke vraag, maar hoe zet ik de 5G band handmatig in een ander kanaal?

Reputatie 7
Badge +7

@MJvDr,

Ik weet niet welk modem je hebt. Ik heb zelf een v10a. Zal het eerst proberen algemeen te beschrijven.

Log in op je modem via de browser. Lukt dit?
Dan moet je ergens in het menu WLAN settings zien. Hier zie je waarschijnlijk zowel de 2.4 als 5G band zien staan. Achter de 5G band kun je een kanaal kiezen. Waarschijnlijk staat dit bij jou op auto, dat is de default namelijk. Zet deze op kanaal 36 en sla op

Reputatie 7
Badge +7

@MJvDr 
Het gaat om de 5G band waar bij mij nu 36 staat. Bij jou staat er waarschijnlijk auto.

 

Reputatie 7
Badge +7

@MJvDr 

Ik bedenk me net dat het wel van belang is dat je wifipunten verbonden zijn op het moment dat je de wijziging doet. Zover ik je begreep is dit te bereiken door even die dingen te herstarten, dan werken ze weer 24 uur 😅 dat was bij mij de zeer tijdelijke oplossing in ieder geval 😃

Dit is belangrijk omdat anders de wijziging in je mesh niet doorgevoerd wordt op de WiFi punten en dat is wat je wilt bereiken. Je kunt ook in de OWL log kijken: daar moet je na de wijziging ergens iets van OWL-sync zien staan. OWL staat overigens voor Optimised Wireless LAN, dat is de mesh functionaliteit.

Als dit niet lukt kun je als alternatief de wijziging op je modem doorvoeren en eenmalig je WiFi punten resetten en opnieuw koppelen aan je modem. De handleiding hiervoor vind je in de kennisbank. Je dwingt hiermee ook af dat de WiFi punten de gewijzigde configuratie overneemt van je modem. Daarna zou ik alles even herstarten, te beginnen met het modem en daarna de WiFi punten.

Ik weet bijna zeker dat je WiFi punten daarna ook verbonden blijven.

Laat weten of het lukt en post vooral het resultaat als je wilt. Daarmee help ook jij anderen en hebben we samen een onderbouwde case voor KPN.  

Ik ga het proberen! Dankjewel. 

Roy74

Dank voor je uitleg hoe in te loggen bij het modem.

Als ik probeer in te loggen, lukt dat echter niet. Username staat op admin, maar wachtwoord zou onjuist zijn, terwijl ik het meerdere malen gecheckt heb. 

Sorry, ik was te snel met mijn vraag... Ik wist niet dat het wachtwoord achterop het modem staat 😇

Het is gelukt. Dankjewel voor je hulp nogmaals. Nu kijken of het bij mij ook stabiel blijft.