Vraag

Wifi versterkers moeten regelmatig gereset worden

  • 1 August 2023
  • 14 reacties
  • 109 keer bekeken

is het mogelijk om wifi versterkers om te ruilen? ik moet om de 4-5 dagen wifi manager doen en dan resetten en dan heb ik weer 4 dagen goed wifi en erna weer alles opnieuw doen


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Goedenavond. 
Dit probleem hebben wij ook sinds enkele weken. 
Wij hebben 3 versterkers in huis op 1 na weken ze perfect. 
 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Videoland traag, wat balen dat het steeds mis gaat met de wifi versterkers.

Welke versterkers heb je precies? Ronde witte? Ronde zwarte? Vierkante zwarte? Of de vierkante witte. 

Dat lijkt mij eerst eens goed om te weten. 

Daarnaast ben ik benieuwd hoe ze zijn aangesloten en hoe de lampjes branden op het moment dat ze niet meer werken. 

1 vierkante zwarte werkt bij ons niet. Deze geeft de normale lampjes maar 1 keer per week moeten we deze restten anders hebben we traag tot geen internet.
De andere 2, 1 Vierkant witte en 1 vierkant zwarte werken wel “normaal”

Badge +19

Die vierkante witte werkt niet samen met de vierkante zwarten. Die zou ik nooit met elkaar combineren.  Die vierkante zwart zijn toch wel met een kabel aangesloten op het modem??

Reputatie 7
Badge +20

Als je de witte eens uit het netwerk haalt. En de zwarten omruilt van plek. Gaat het dan wel goed met beide punten? Of verhuist het probleem mee met de versterker?

Hebben we inmiddels gedaan. Nu moeten we even wachten wat er gaat gebeuren. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen.

@Joep1965 in mijn WiFi omgeving staan nu sinds een jaar 2 vierkante zwarte. Op zolder en beneden. Die van beneden geeft telkens storing.  Deze hebben we geruild met zolder. 
De witte zit sinds een jaar op een andere netwerk. 
Voorheen in onze tijdelijke woning heeft de witte 5 jaar samen met de zwarte gedraaid en dat ging zonder problemen. 
we wachten nog rustig af over een dag of 2 weet ik meer. 

@Joep1965 ja alles is met kabel aangesloten. 

Update;

Het probleem heeft zich nu verplaatst naar zolder. Dr zal inwendig iets niet helemaal goed zitten in de versterker. 
Ik ga even horen of de KPN nog iets voor ons kan/wil betekenen. 
 

Reputatie 7
Badge +17

@525er begrijp ik goed dat dezelfde versterker die op een andere plek problemen gaf nu ook problemen geeft op zolder? En dat dezelfde versterker dus kapot lijkt te zijn?

In dat geval wil ik je aanraden naar een KPN winkel in de buurt te gaan. Wel begrijp ik dat het gaat om een Experia Wifi. Kans is dat deze buiten de garantie valt. 

Die vierkante witte werkt niet samen met de vierkante zwarten. Die zou ik nooit met elkaar combineren.  Die vierkante zwart zijn toch wel met een kabel aangesloten op het modem??

Ook klopt het wat @Joep1965 hier zegt. Ik denk dat het sowieso verstandig is te kijken of je volledig over kan stappen op gebruik van de SuperWifi. 

De KPN- Winkels hier in de buurt zijn zijn qua klantvriendelijkheid en support hard achteruit gegaan helaas. Ca 30km verderop schijnt nog wel een behoorlijke te zitten. 
Superwifi is inderdaad wel een goed idee, maar voor €185,-  (via Wifimanager getest) reset ik hem voorlopig wel 1 keer per week. 
Bedankt voor het meedenken allemaal!

 

Reputatie 7
Badge +17

@525er als via de Wifi Manager wordt gevonden dat je extra apparatuur nodig hebt moet dit geen €185,-  kosten. Dan zou je hierop korting moeten krijgen. Heb je in de Wifi Manager aangegeven dat je al 1 SuperWifi hebt, maar dat deze niet voldoende is?

@Bram_ ik heb nog geen super WiFi. De witte is de voorloper van de 4-kante zwarte. 
Heb een rondje door het huis gelopen voor de signaalsterkte en aangegeven in welke ruimte ik WiFi wil. Hij geeft aan dat ik op elke verdieping een super WiFi punt nodig heb. 
3 stuks kosten €185, dat is de aanbiedingsprijs. (Normale prijs zou iets van €284,- zijn)