Beantwoord

Ik kan niet bellen in Duitsland met een Samsung S9, internetten lukt wel

  • 11 May 2024
  • 2 reacties
  • 37 keer bekeken

In april in Duitsland geweest. Wel roaming aan en data verkeer had ik wel. Ook zag ik wisselende namen van netwerkbeheerders voorbijkomen. Deze ook handmatig proberen te zoeken enz..

Samsung S9. Gisteren weer in Duitsland en wederom zelfde probleem.

Krijg van jullie ook altijd netjes bericht dat jullie zien dat ik de grens overga, met dezelfde voorwaarden en kosten,  betreft EU, echter kan ik er geen gebruik van maken.

Zijn er instellingen oid waar ik wat aan moet veranderen?

icon

Beste antwoord door Noordzee 11 May 2024, 10:50

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @JolRok ,

 

bron: 

https://forum.kpn.com/mobiel%2D15/kpn%2Dmobiel%2Din%2Dhet%2Dbuitenland%2Dkosten%2Dbereik%2Den%2Dinternet%2D545688

Tips voor goed bereik in het buitenland

Als het ene netwerk niet goed (genoeg) werkt, kun je handmatig een ander netwerk kiezen in de instellingen van je toestel. Dat kan verschil maken. Net als in Nederland heeft provider A op bepaalde locaties beter bereik dan provider B of andersom. Handmatig een ander netwerk selecteren doe je als volgt:

Van bovenstaand had ik het opstarten/roaming/handmatig kiezen al wel geprobeerd.

Eerst volgende keer als ik weer in Duitsland ben probeer ik het “bellen via 4G” uit te zetten.

Weet nog niet wanneer… Mocht ik niet meer reageren daarna zal dat de oplossing geweest zijn.

Reageer