Beantwoord

Geen geluid bij Netflix

  • 26 May 2023
  • 25 reacties
  • 1809 keer bekeken

Ik heb geen geluid bij Netflix, bij andere streaming‘s diensten heb ik wel gewoon geluid.

 Opnieuw opstarten, instellingen veranderen, niets lost het probleem op.

icon

Beste antwoord door Anns 31 May 2023, 10:47

Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Anns en welkom hier op ons forum!

Dat is vreemd, zeker als het geluid bij andere streamingsdiensten wel gewoon werkt. Welk type tv ontvanger gebruik je precies? En heeft het geluid van Netflix eerder wel gewoon gewerkt?

Goede dag, ja hij heeft altijd gewerkt, half jaar geleden zelfde probleem gehad toen stond er een update klaar, na installatie werkte hij weer.

 

Nu stond er gisteren weer een update klaar, na installatie doet het geluid het weer.

Reputatie 7
Badge +12

Goede dag, ja hij heeft altijd gewerkt, half jaar geleden zelfde probleem gehad toen stond er een update klaar, na installatie werkte hij weer.

 

Nu stond er gisteren weer een update klaar, na installatie doet het geluid het weer.

Fijn om te lezen dat het geluid van Netflix na de update weer werkt @Anns en ook bedankt dat je dit nog even hebt laten weten :)

 

Goede dag, ja hij heeft altijd gewerkt, half jaar geleden zelfde probleem gehad toen stond er een update klaar, na installatie werkte hij weer.

 

Nu stond er gisteren weer een update klaar, na installatie doet het geluid het weer.

Fijn om te lezen dat het geluid van Netflix na de update weer werkt @Anns en ook bedankt dat je dit nog even hebt laten weten :)

 

Helaas vanavond wederom het zelfde probleem, geen geluid bij Netflix wel geluid bij andere streaming diensten….

Reputatie 7
Badge +12

Goede dag, ja hij heeft altijd gewerkt, half jaar geleden zelfde probleem gehad toen stond er een update klaar, na installatie werkte hij weer.

 

Nu stond er gisteren weer een update klaar, na installatie doet het geluid het weer.

Fijn om te lezen dat het geluid van Netflix na de update weer werkt @Anns en ook bedankt dat je dit nog even hebt laten weten :)

 

Helaas vanavond wederom het zelfde probleem, geen geluid bij Netflix wel geluid bij andere streaming diensten….

Zou je de TV+ Box eens willen resetten op de manier zoals het in ons artikel op onze kennisbank wordt uitgelegd? Ben benieuwd of dat voor verandering/verbetering gaat zorgen. Zo niet, dan gaan we uiteraard verder kijken wat hier nodig is!

Ook ik heb geen geluid meer bij Netflix. Op alle andere streams is het prima.

ik ben benieuwd of de reset op de box, zoals hierboven werd voorgesteld, de oplossing bracht.

 

Ik heb ook sinds een paar dagen dan weer wel en dan weer geen geluid als ik Netflix via de TV+ stream. Als ik Netflix rechtstreeks stream van internet is er geen probleem met het geluid.

TV+ resetten heeft tot nu toe nog geen effect gehad.

Badge

Hier hetzelfde probleem alle streamingdiensten werken wel behalve Netflix sinds verplicht overgaan naar kpn daarvoor werkte het wel…. Zo vreemd 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Sterrenwacht, heeft de reset nog geholpen?

Mocht een reset het probleem niet oplossen, dan wil je vragen om hier een eigen topic voor aan te maken! 

Reputatie 7
Badge +12

Ik heb ook sinds een paar dagen dan weer wel en dan weer geen geluid als ik Netflix via de TV+ stream. Als ik Netflix rechtstreeks stream van internet is er geen probleem met het geluid.

TV+ resetten heeft tot nu toe nog geen effect gehad.

Hoi @Waps , heel erg irritant natuurlijk :( 

Ook balen dat de reset het probleem niet heeft verholpen. Mocht het probleem nog steeds spelen en blijven bestaan, dan wil ik je vragen om hier een eigen topic voor aan te maken. Vanuit daar denken wij samen met de community graag met je mee.

Hetzelfde probleem hier. Enkel bij Netflix app geen geluid. Via app van de tv zelf wel maar via app kastje niet 

Reputatie 1

Precies hetzelfde 

Via het kastje lukt het niet vd 1 op de andere dag 

Via de AB  van de tv wel 

Zal allemaal wel 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Michiel k en welkom hier op ons forum :) 

Mijn eerste advies zou zijn om de tv ontvanger eens te resetten (terug naar de fabrieksinstellingen). Mocht dat niet helpen, maak dan even een eigen topic aan en leg daarin uit welke tv ontvanger je hebt en hoe je dit hebt aangesloten. Dan denken we graag met je mee richting een oplossing!

Reputatie 1

Ik kreeg de tip m

Om de Afstandsbediening  vd TV  te gebruiken met het netflix icoontje .

Voila  weer geluid 

Ik dacht eerst lekker dan heb ik de nieuwste tv draait hij even goed en nu.dit 

Samsung weet het aan de provider....

Dus hier gezocht en bovenstaande tip uitgevoerd 

Wat e.a technisch inhoud?????

Hij doet het weer 

Reputatie 7
Badge +12

Ik kreeg de tip m

Om de Afstandsbediening  vd TV  te gebruiken met het netflix icoontje .

Voila  weer geluid 

Ik dacht eerst lekker dan heb ik de nieuwste tv draait hij even goed en nu.dit 

Samsung weet het aan de provider....

Dus hier gezocht en bovenstaande tip uitgevoerd 

Wat e.a technisch inhoud?????

Hij doet het weer 

Dat is in ieder geval goed om te horen @Hulpello en bedankt ook voor het delen :) 

Het bleek de audioconversie te zijn. Waar alle andere apps er geen probleem mee hebben viel de spraak stream uit door een verkeerde codering. Codering aanpassen lost probleem op. Geen surround meer maar op automatisch

Reputatie 1

Blij voor u 

Mijn oplossing  werkt ook en  van u oplossing  snap ik niets hihi.

Ik heb ook kpn+ , passtrough aangezet. Tv geluid werkt wel via setup sobos playbar, sonos sl 2x en sub. 

Netflix en Disney+ geen geluid.....erg balen

Hier ook geen geluid bij Netflix en de andere apps zoals YouTube, maar ook niet op ESPN kanaal.

 

van een op andere dag alleen geluid via passthrough en dus geen geluid bij apps als Netflix.

waarom is dit probleem er opeens en hoe kan dit opgelost worden?

Kastje volledig gereset en nu werkt alles weer.

 

 

reset naar fabrieksinstellingen?

Ja 

 

Problemen met de terugkijk functie,.springt terug en vooruitspoelen trekt de player niet

Hoi, ik zie dat er meerdere er last van hebben.

 

Opeens heb ik ook geen geluid via het kpn kastje. Kan alles wel veranderen. Maar ik heb hem ook op de smart tv staan en daar doet het geluid het wel.

 

Het zit dus gewoon in dat kastje

Terwijl tv programma  s wel goed afspelen.

Ook wel eens bij prime gehad aantal films ook niet werkte tv opnieuw opgestart en toen werkte het wel.

 

En ja ik heb Netflix uitgelogd en ingelogd.

Kabels zitten gewoon goed niets mis mee

Tv ook volledig opnieuw opgestart 

Tv Sony soundbar Sonos 

Kastje mss ook nieuwe update nodig? 

 

 

Kastje uit en aan werkt blijkbaar toch 

 

Reageer