Beantwoord

KPN klant maar Champions League via de gratis Ziggo Go app?

  • 3 May 2024
  • 9 reacties
  • 106 keer bekeken

Wéér een extra app… of komt het voor KPN klanten beschikbaar op een kanaal van het Ziggo Sport Totaal pakket? 
 

https://www.nu.nl/tweakers/6311192/ziggo-biedt-gebruikers-gratis-europees-voetbal-via-go-app.html

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 6 May 2024, 13:38

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Asfadabo, vooralsnog zal het via een gratis account in de Ziggo Go app gaan. Er zijn tot op heden geen plannen bekend om de wedstrijden van de Nederlandse ploegen en de finales via een gratis toegankelijk kanaal  bij andere providers aan te bieden. 

Reputatie 7
Badge +7

Ik vind het zelf schandalig dat voetballiefhebbers het zo lastig wordt gemaakt om spontaan naar het voetbal te kijken. Ik wil helemaal geen account maken bij Ziggo en mijn gegevens daar achterlaten. Je kunt er natuurlijk op wachten dat je speciale aanbiedingen krijgt om over te stappen.

Bij mij werkt het averechts. Dan maar geen Europees voetbal kijken. Hopelijk doet de massa dit ook 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Roy74 en @Asfadabo 
Ik heb zojuist de Ziggo Go app in de TV+ ontvanger ingeladen en een gratis account bij Ziggo aangemaakt en het werkt perfect, ik kan het aanbevelen.
Je kunt hem ook in je smartTV zelf binnenhalen of op je telefoon en dan streamen.

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @huistijger, het zal ongetwijfeld werken maar mijn bezwaar is nu juist dat ik een account moet maken bij een bedrijf waar ik geen relatie mee heb. Het werpt een drempel op en ik laat mijn gegevens achter die Ziggo weer kan gebruiken voor marketingdoeleinden. Ik weet zeker dat er genoeg mensen het als lastig zullen ervaren. Ik krijg dat zonder problemen voor elkaar maar wil dat simpelweg niet.

Ik vind het treurig dat mensen steeds meer worden gedwongen om een account te maken om voetbal te kunnen kijken.

Hoi, Roy. Je hebt ook mobiele telefoons. Dan heb je ook een account bij Apple. En kpn tv, account bij kpn, dan krijg je ook mailings van kpn.

En je hebt verder ook geen accounts voor Netflix, HBO max, Prime, Videoland en dergelijke?

Je hebt wel erg weinig vertrouwen. Malings kun je je ook altijd, weer, op afmelden.

De constructie van Ziggo Sport Free is goedgekeurd door de ACM.

MAAR. Je kunt je ook bij KPN abonneren op het Ziggo Sport pakket. Dan kun je ook UEFA kijken. En dan ook ALLE wedstrijden. Via Ziggo Sport Free met de Ziggogo app alleen die van Nederlandse clubs en de finale's.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @PeterG, ik heb alleen een account bij de bedrijven waar ik klant ben of wil zijn. Het is niet zo zeer vertrouwen maar ik wil gewoon niet dit soort relaties aangaan voor iets als een voetbalwedstrijd. Inderdaad is de ACM akkoord en dat vind ik best apart. Ik vind openbaar voetbal iets anders dan achter een app met account.

Ik snap serieus niet dat we dit allemaal accepteren. Wat de volgende stap is zien we bij de streamingdiensten, daar is het uitknijpen van de citroen in volle gang. 

Tja, het is gratis. Daarop is het goedgekeurd. En ook omdat ruim 75 % van de huishoudens toegang heeft tot internet. Het kan ook via de website http://ziggogo.tv namelijk.

Een toegang van minimaal 75 % huishoudens is volgens de mediawet nodig voor doorgifte. En ook zonder extra kosten. 

En anders abonneer je je op het Ziggo Sport pakket. Dan weet Ziggo niet dat je het gebruikt.

Zelf heb ik het Ziggo Sport pakket. 

Ik had al een inschrijving bij Ziggo Sport uit het verleden voor een handbalwedstrijd van de dames. Ik heb daar nooit mailings op gehad.

Je zult wél mailings van Ziggo kunnen verwachten met betrekking tot UEFA wedstrijden natuurlijk.

Reputatie 7
Badge +7

Dat wist ik niet dat 75% bereik nodig is. Had graag gezien dat er gewoon een vrij kanaal was gekomen. Dat vind ik zelf beter in de geest handelen van de wet.

Ik denk serieus dat ik het voetbal over ga slaan op deze manier. Ik kan het Ziggo pakket natuurlijk afnemen maar dat vind ik geen vrije doorgifte meer.

En juist vanwege de mailing wil ik die account dus niet. Het zal zeker zijn uit te zetten zijn maar ik ben er wat principieel in. Het zal een hele overstap campagne worden schat ik zo in.

 

 

 maar dat vind ik geen vrije doorgifte meer.

De ACM heeft het afgewogen aan de mediawet in zake evenementen en vind dus van wel.

En het moet geen vrije doorgifte zijn maar zonder extra kosten.

Het is zelfs nog minder kosten dan nu via RTL 7 en Veronica. Deze twee zijn alleen te krijgen met een betaald abonnement op een TV dienst.

Live lineaire televisie hoeft niet per se een 'gewoon’ kanaal te zijn. Het kan ook via een app / website.

Verder hou ik er nu maar over op.

Reageer