Beantwoord

Streamen via Chromecast in buitenland loopt niet lekker door hiccups in KPN tv-app via iOS

  • 30 April 2024
  • 5 reacties
  • 45 keer bekeken

Ik heb een Iphone en Ipad. Op elk de KPN-TV app. geinstalleerd om in het buitenland TV te kunnen kijken. Stream dan via de Iphone via Google cast naar mijn TV. Echter, ik heb voortdurend (soms elke 4-5 minuten) een hick up van enkele seconden op zowel Iphone als Ipad. Dan stagneert het beeld, en dus ook op de TV. In de oudere KPN app was het mogelijk om de resolutie op Laag (360dpi) te zetten. Dat bleek echter geen oplossing. Veranderingen van resolutie  via “instellingen” is in de nieuwe KPN-TV APP niet meer mogelijk. De Internet verbinding is hier verder prima (kan Netflix, You tube zonder enige hapering bekijken). Heb de caches al leeggemaakt.. al een paar keer de KPN App opnieuw geinstalleerd. Het probleem blijft echter bestaan. Weet er iemand een oplossing?

 

Admin: afgesplitst en nieuw topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 2 May 2024, 11:27

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Balen dat streamen van de KPN TV app naar de Chromecast niet zonder problemen gaat, @Luis 006. Vaak is dit een gevolg van een instabiele wifi verbinding. Nu hoor ik je zeggen dat Netflix geen problemen geeft. Daarom denk je dat er niets met jouw verbinding aan de hand kan zijn. Toch is de kans groot dat dit wel het geval is. Ik zal je uitleggen waarom.

Netflix en YouTube, bijvoorbeeld, hebben standaard buffers van tot wel 90 seconden. De KPN TV app heeft een buffer van maar een paar seconden. Dit komt doordat de KPN TV app live televisie uitzendt. Als er dan een standaard buffer zou zijn, zou je te ver achter lopen op live televisie. Daarom is er een kleine buffer. Hierdoor merk je het snel als de verbinding ook maar een klein beetje instabiel is. Terwijl je dit bij Netflix, YouTube of een andere app minder snel merkt.

Bovendien worden de video’s op een andere manier versleuteld. Video’s voor Netflix en YouTube kunnen van tevoren versleuteld worden. Live televisie moet ter plekke versleuteld worden. Hierdoor is voor live televisie meer bandbreedte nodig. Live televisie verbruikt 6 Mbit/s. Video’s voor Netflix en YouTube verbruiken 4 Mbit/s. Dus: Als jouw verbinding traag is, heb je meer last van haperingen bij live televisie.

Reuze bedankt en heel attent om zo prompt  te reageren Denise. Je uitleg is helder. ik ga binnenkort met mijn Wi-Fi Supplier in gesprek om te kijken of we dat signaal beter kunnen krijgen 

Reputatie 7

Ik heb een Iphone en Ipad. Op elk de KPN-TV app. geinstalleerd om in het buitenland TV te kunnen kijken. Stream dan via de Iphone via Google cast naar mijn TV. Echter, ik heb voortdurend (soms elke 4-5 minuten) een hick up van enkele seconden op zowel Iphone als Ipad.

Ik neem aan dat je niet tegelijkertijd op jouw iPhone/iPad en op jouw televisie (via de Chromecast) kijkt?

Wat bedoel je dan met "op zowel iPhone als iPad"?

nee, ik kijk niet gelijktijdig op Ipad of Iphone. Maar op beide hetzelfde euvel. Ik kan nu proberen via een laptop met hdmi kabel vanaf web (TV.KPN.com) direct naar TV te streamen. Dat scheelt minimaal één schakel. We gaan het proberen en hopelijk dat dit stabieler werkt

@Denise van KPN .. Na het lezen van meerdere meldingen over (buffering) problemen in Spanje met streamen via KPN Itv app via Iphone of IPAD app.. zou ik ervoor pleiten dat KPN de buffering in NL verhoogt. Inderdaad zou ik liever ongestoord kijken met een life-vertraging van 30 seconden dan zoals nu (...soms zelfs elke minuut  1-4 haperingen/hick ups). Zoals vermeld geen problemen met Netflix of You tube… maar eveneens geen troubles met NL-ziet. De wifi is stevig genoeg voor alle andere websites en programma's.  (Ik ga je advies om direct via web/laptop en HDMI op TV te kijken, ook uitproberen) 

Reageer