Beantwoord

SP blokkering Telfort/Samsung mobiel bij nieuwe simkaart KPN

  • 15 June 2021
  • 11 reacties
  • 1083 keer bekeken

Vanwege een security issue met mijn oude Telfort simkaart heeft KPN een nieuwe simkaart aangeboden. Na activeren blijkt deze echter niet te werken door een SP blokkering. Hoe kan dit opgelost worden?

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 26 June 2021, 17:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

En nu blijk ik ook met mijn oude sim kaart niet eens meer te kunnen bellen of gebeld worden!

Via klantenservice naar winkel doorverwezen. Echt oplossen kunnen ze het niet meer, maar ze kunnen wel zorgen dat via een technisch verzoek je oude simkaart weer gaat werken.

Gezien de staat van mijn oude toestel uiteindelijk besloten om maar gewoon direct het goedkoopste nieuwste toestel aan te schaffen i.p.v. af te wachten tot hij het echt begeeft of bellen niet meer kan door sterk verouderde techniek :)

Reputatie 7
Badge +24

Hoi TamBlack, welkom hier. 

Wat naar dit. Is het nu wel gelukt met je nieuwe toestel en simkaart? Of werkt het daarmee ook niet goed?

Ik kreeg een nieuwe simkaart van KPN. Vanochtend heb ik die geactiveerd, maar krijg nu een venster van sp-blokkering. Geen idee wat ik moet invullen.Ik heb met een andere telefoon KPN gebeld die verwees naar Samsung die terug verwees naar KPN. Ze konden me niet helpen. Nu werkt mijn toestel niet meer.

Reputatie 7
Badge +24

Dit is vreemd. Een SP blokkering betekent dat het toestel geblokkeerd is voor de simkaart. Dit bestaat echter al een aantal jaren niet meer. Ik was daarom benieuwd of het met je nieuwe toestel nu goed werkt. Of zie je op je nieuwe toestel ook deze melding?

Het is een zeer oud toestel waarop inderdaad nog een simkaart blokkering zit. Met mijn nieuwe toestel werkt het wel.

Het nieuwe toestel was overigens ook niet direct een succes want de batterij hield het in standby modus slechts 12 uur uit dus weer terug naar de winkel om de batterij om te ruilen. Daar vonden ze 12 uur heel normaal maar na de nodige discussie alsnog een tweede batterij mee gekregen. En wat blijkt, na 2 dagen nog altijd niet hoeven opladen en deze gaat vermoedelijk wel een week mee…

Kortom, heel veel gedoe maar als het goed is ben ik nu weer een paar jaar tevreden met mijn simpele toestel :)

Reputatie 7
Badge +24

Het is een zeer oud toestel waarop inderdaad nog een simkaart blokkering zit. Met mijn nieuwe toestel werkt het wel.

Het nieuwe toestel was overigens ook niet direct een succes want de batterij hield het in standby modus slechts 12 uur uit dus weer terug naar de winkel om de batterij om te ruilen. Daar vonden ze 12 uur heel normaal maar na de nodige discussie alsnog een tweede batterij mee gekregen. En wat blijkt, na 2 dagen nog altijd niet hoeven opladen en deze gaat vermoedelijk wel een week mee…

Kortom, heel veel gedoe maar als het goed is ben ik nu weer een paar jaar tevreden met mijn simpele toestel :)

Gedoe inderdaad. Ik ben wel blij om te lezen dat alles nu is opgelost! 

Je weet ons te vinden mocht het nodig zijn. 

Op verzoek van KPN de SIM kaart van mijn Samsung C260 vernieuwd maar de telefoon niet gebruikt.. Gisteren, 22/6, de  telefoon weer aangezet t.b.v. contact met mijn  bank. Toen bleek de telefoon geblokkeerd te zijn want er werd een venster geopend met de titel "PIN controle” en werd gevraagd een pincode in te voeren. Goede vraag, maar ik heb helemaal geen pincode en weet niet waar ik die kan aanvragen. Mijn telefoon is nu onbruikbaar en mijn bankrekening niet toegankelijk.

Hoe kan ik dit oplossen?

Reputatie 7
Badge +24

Probeer 0000

Reputatie 7
Badge +24

Als de toegang tot je bankrekening afhangt van je mobiel, dan zou ik toch maar eens nadenken over hoe je dat kan veranderen...

Hallo Nick83,

Bedankt voor je zeer snelle reactie op mijn vraag. En dat niet alleen, maar ook voor je oplossing. Met pin-code 0000 werd mijn Samsung telefoon inderdaad weer toegankelijk en kan ik weer bellen met mijn bank. Het enige - kleine probleem- is dat ik nu bij elke keer dat ik de telefoon aan zet, opnieuw die code moet intoetsen. Met de vorige SIM-kaart was dat niet nodig.

Wat je suggestie betreft om toch wat meer aan mijn probleem te doen: Ik ga waarschijnlijk een moderne smartphone aanschaffen, hoewel ik daarmee zelf niet veel zal kunnen bellen want ik ben 89 jaar oud en stokdoof. Zelfs m.b.h. met een koppeling naar mijn beidegehoorapparaten kan ik nauwelijks een telefoongesprek voeren. Dat doet mijn vrouw doorgaans voor mij! Maar niettemin, toch bedankt voor je hulp. Wouter31