Beantwoord

Welke telefoon straks voor mij

  • 16 June 2021
  • 4 reacties
  • 153 keer bekeken

Goedenavond,

Overal leest men dat we “ straks” niet meer met ons oud Nokiaatje kunnen  bellen. Fijn dat oude ding, als hij valt zet je hem weer in elkaar en toetst de pincode in en hij doet het weer, is lekker klein en past gewoon in een broekzak, je kunt bellen en gebeld worden en zelfs een berichtje mee versturen en een herinnering er in zetten.

Foto's maak ik met mijn professionele camera, internetten en dat soort dingen op mijn laptop met muis en toetsenbord.

Ik heb 2 telefoons in de la, klaar voor internet en G4 of G5, gekregen, omdat de kinderen vonden dat ik moest appen.

Echter heb ik een, tot nu toe, lichte mate van reuma in mijn handen en die andere telefoons zijn te dun om snel te kunnen pakken en vallen en tja barst in het scherm. Ook het vegen over het scherm lukt 8 van de 10 keer niet. Waardoor ik meerdere oproepen gemist heb en zeker met een zieke partner moet ik gewoon bereikbaar zijn en indien nodig direct hulp in kunnen roepen.

Tevens zijn deze telefoons gewoon te groot, vallen uit je zak of passen er niet eens in waardoor je genoodzaakt bent een tas mee te zeulen.

Ik wil mijn ouwetje blijven gebruiken.

Maar hoe dan?

Is er misschien een 4 of 4 G toestel met gewoon druktoetsen? Met een normaal formaat?

 

Help!

Dank u wel voor suggesties

icon

Beste antwoord door PeterG 16 June 2021, 22:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Is je huidige telefoontje via Telfort gekocht, zo'n 10 tot 13 jaar geleden???? Dan heeft het wat voeten in de aarde.
Maar gewone GSM's zijn nog volop te krijgen. Die kosten van zo'n 19 tot 40 euro.

@Hillegje

KPN houdt het GSM net (2G) nog tot april 2025 in de lucht, daarna is het echt over; de vergunning verloopt dan en die verlengen ze niet i.v.m. 4G en 5G.
Vodafone tot volgend voorjaar.
T-mobile is er al mee gestopt (1-6-2021).

Alle andere providers zijn afhankelijk van het netwerk waar ze op huren. En of ze zelf nog GSM (2G) willen aanbieden.

Ik heb nog geen 4G telefoons met “echte” toetsen kunnen vinden. Ik verwacht dat die er ook niet komen.

 

Goedemorgen,

Bedankt voor de reactie.

Nokiaatje gekocht?? tja, ik denk ongeveer in 2003-4.

 Ik had eerst zo,n dikkere grotere van Nokia, de kleerkast zoals ze bij ons zeggen.

Maar ik zou dus nu nog een kleine 4 jaar gebruik kunnen maken van mijn ouwetje?

Misschien komen er intussen wel modellen uit met druktoets.

Ik zal niet de enige zijn die fysieke problemen heeft met de nieuwe telefoons.

Bedankt alvast, ik houdt het in de gaten.

Groet 

Goedemiddag,

De volgend email werd mij toegezonden.

Deze telefoon zou gebruikt kunnen worden met G4 of G 5.

Met druktoetsen!!

Eens kijken of dat echtzo is.

De Nokia 2720 Flip is een klassieke klaptelefoon zoals we die kennen van vroeger. Hij is eenvoudig en betrouwbaar in gebruik, zonder moderne apps zoals Whatsapp of Facebook achterwegen te laten. Zo blijf je altijd in contact met vrienden en kennissen.

Hoi, @Hillegje 

Die had ik ook, al eerder, gevonden. Alleen niet vermeld in dit topic.

Volgens deze info ondersteunt ie zelfs Bellen via 4G (VoLTE).

youtube.com/watch?v=xYrFScONjEg

Een smartphone heeft ook heel grote cijfertoetsen, al zijn het geen fysieke knoppen.

Nokia 2720 Flip phone