Beantwoord

Alle inkomende gesprekken zijn anoniem

  • 21 September 2020
  • 20 reacties
  • 3100 keer bekeken

Sinds de update naar Android 10 op de Fairphone zijn alle binnenkomende gesprekken ‘onbekend’. Ook al staan de bellers gewoon in mijn contactenlijst. Ik heb opnieuw opgestart, sim-kaart eruit, wat gespeeld met instellingen, maar niets helpt.
Bedankt voor het helpen! 

icon

Beste antwoord door vriesvakkie 21 September 2020, 11:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Op een andere telefoon komen de nummers wel zichtbaar in beeld?

Vul je profiel aan zodat medewerkers ook mee kunnen kijken. In een ander topic leek het aan de kant van KPN fout te gaan.

 

Ik heb hetzelfde probleem, ook fairphone 3, net android 10 er opgezet. Mijn abbo loopt via de werkgever en is zakelijk. kan dus geen consumenten profiel aanmaken. Hulp is welkom

Ik heb hier het zelfde probleem ook met een Fairphone 3 na de android 10 update. ook mijn Abo is een zakelijke abo van mijn werkgever.

 

Ik had nog geprobeerd om de sim kaart in een IPhone te doen. Hier waren dan wel de nummers zichtbaar.

Welke informatie hebben jullie nog meer nodig?

Hier ook hetzelfde probleem. Helup!

Fairphone zegt er dit over:

https://forum.fairphone.com/t/bug-android-10-fp3-unknown-caller/64254

KPN, wat is jullie advies?

Betreft Fairphone 3. na up-date zijn alle binnenkomende gesprekken anoniem. Hebben jullie een list?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 3
Badge +2

Probleem ligt bij android. Je kunt de workaround gebruiken totdat er een fix komt. De workaround: VoLTE (bellen via 4G) en VoWIFI (bellen via wifi) uitschakelen op de telefoon. 

Dit werkt bij mij:

instellingen  - netwerk en internet - mobiel netwerk - geavanceerd - 2G/3G auto kiezen.

 

Wat verlies ik als ik niet meer 4 G kan bellen?

Reputatie 3
Badge +2

Je verliest niet zo heel veel. De geluidskwaliteit is iets lager en tijdens een call kun je geen gebruik maken van 4G. 

Dank voor je antwoord, voor nu werkt et en dan wachten op een update.

Dit werkt bij mij:

instellingen  - netwerk en internet - mobiel netwerk - geavanceerd - 2G/3G auto kiezen.

 

Wat verlies ik als ik niet meer 4 G kan bellen?

Bedankt, dit werkt voor nu!

Super bedankt! Ik had hetzelfde probleem met mijn fairphone 3+

Iemand hier toevallig een idee wanneer er een permanente fix komt en 4g weer gewoon aan kan? Dekking 3g is nl niet overal meer optimaal en 2g voelt toch een beetje als terug naar het stenen tijdperk...

Reputatie 3
Badge +2

Geen idee, maar je hoeft 4G internet niet uit te schakelen. Het gaat puur om VoLTE uitschakelen,  dus 4G bellen. 

Hmm ok, maar ik krijg die instellingen niet gevonden op mijn fp3, zelfs niet via de instructies voor Android...

Reputatie 3
Badge +2

Ik heb deze instructies gevonden (wel in Engels) :

Disable Enhanced 4G LTE

1. Go to Network & internet > Mobile network > Advanced 
2. Click and disable the option "Enhanced 4G LTE Mode"

 Hierbij netwerktype op 2G/3G/4G auto laten staan. 

Nogmaals dank, maar deze optie bestaat (voor zover ik kan vinden) simpelweg niet op mijn fairphone 3...

Reputatie 3
Badge +2

De optie zou er moeten zijn. Is de telefoon volledig geupdate? Probeer anders de zoekfunctie bij instellingen en zoek op 4G bellen, LTE, of VoLTE.

Mocht dit ook niets opleveren, dan kun je nog contact opnemen met Klantenservice KPN (0800-0402). Zij kunnen een ticket doorzetten naar de backoffice om VoLTE van hun kant uit te schakelen.

Sinds de update van Fairphone 3 en 3+ is het probleem bij mij verholpen. Ik heb 2/3/4 G weer aanstaan en de inkomende gesprekken zijn niet anoniem meer.

Na maanden zoeken naar een oplossing ... bleek dit ook nu nog te helpen. Heel erg bedankt!