Beantwoord

apps stoppen steeds op mobiele telefoon

  • 23 March 2021
  • 6 reacties
  • 2437 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 3 reacties

Sinds vandaag zijn er een aantal apps (dus niet allemaal) op mijn Samsung Galaxy S8 die ik niet kan openen. Waaronder de Samsung email app. Als ik hem open krijg ik een leeg scherm en vervolgens sluit de app weer. Even later volgt een melding:  "... stopt steeds". Met de keuze: App info, app sluiten of feedback verzenden.

Ik heb de telefoon uitgezet en later weer aan. Dat helpt niet. Ik heb de apps verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dan kan ik hem 1x openen. Heb mijn mail gelezen etc. Daarna kon ik hem niet opnieuw openen.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 23 March 2021, 19:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @SFH
 

De crashes komen door een update voor System WebView die op 22 maart in de Play Store is verschenen en die op veel telefoons automatisch is geïnstalleerd. System WebView is een in-app browser die voor veel apps een frame voor webcontent verzorgt. 

 

Hier vindt je meer info: https://tweakers.net/nieuws/179582/google-bevestigt-dat-android-apps-crashen-door-probleem-system-webview.html

Hallo @Jeroen_dB,

Bedankt voor je reactie. Ik heb het gelezen, maar het is mij niet duidelijk wat ik moet doen om het probleem op te lossen. 

 

Reputatie 7
Badge +19

Je zult nu System WebView  moeten updaten. Als het goed staat in de Playstore een nieuwe update klaar. Mocht je die nu niet klaar zien staan:

Je dient dan eerst via instellingen -> apps -> Google Chrome uitschakelen.
Vervolgens naar google play, Android System WebView invullen, updaten -> werkt weer.

@Jeroen_dB 

Ik voel me behoorlijk dom, maar er lijkt geen update beschikbaar te zijn. De laatste update is van gisteren staat er. Verder kan ik niets updaten.

Reputatie 7
Badge +19

Dan kun je nog de opties proberen die hier genoemd worden: https://www.galaxyclub.nl/nieuws/crashende-email-apps-op-verschillende-samsung-telefoons-dit-is-de-oplossing/

@Jeroen_dB 

Super bedankt voor alle hulp! Het is gelukt.