Beantwoord

beeldbellen

  • 20 March 2020
  • 12 reacties
  • 968 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Even een vraagje. Nu we steeds verder in isolatie gaan en ik mijn moeder en schoonouders niet meer kan bezoeken (wonen beiden in een ander deel van NL en gebruiken geen whatsapp) zit videobellen in mijn belbundel?

 

icon

Beste antwoord door wjb 20 March 2020, 15:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7

KPN heeft helemaal geen videobellen.

Videobellen via bijvoorbeeld whatsapp loopt gewoon via je databundel (4G) of via wifi.

In het laatste geval kan je zonder kosten 24x7 een beeldverbinding creëren.

Reputatie 1

Ok duidelijk, maar beeldbellen kan ik ook en de 80+ mensen die ik wil beeldbellen hebben geen whatsapp. Kan ik met kpn nog op een andere manier beeldbellen binnen mijn bundels?

Reputatie 7
Badge +28

Misschien hebben ze wel een IPad? Dan kun je Facetime gebruiken. 

Reputatie 7

Welke apparatuur gebruik je voor dat "beeldbellen"?

Reputatie 1

Ik heb een Samsung s9 en zij hebben wel een smartphone, maar even geen idee welke. Ze snappen alleen niks van whatsapp en gebruiken hun smartphone alleen om te bellen. Ik kan nu niet naar ze toe voor een lesje whatsapp o.i.d.

Reputatie 7

En wat voor een app gebruik je dan voor "beeldbellen".

Je geeft immers aan dat je met 80+ mensen wel kunt beeldbellen.

Een computer met bediening op afstand, zo doe ik dat.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @SandraB1970 om te beeldbellen hebben jullie zoals @wjb@Noordzee en @KeesYagi noemen allebei een app of dienst nodig die dit aanbiedt. Dit kost je niets behalve data!

Hier vind je daar meer over!

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb een Samsung s9 en zij hebben wel een smartphone, maar even geen idee welke. Ze snappen alleen niks van whatsapp en gebruiken hun smartphone alleen om te bellen. Ik kan nu niet naar ze toe voor een lesje whatsapp o.i.d.

Dan word het heel moeilijk...

Reputatie 7
Badge +24

Hebben ze een laptop met Windows 10? Misschien is dan Skype nog het makkelijkshaalbaar.

Zie wat KeesYagi aangeeft. 

Prepareer een laptop/computer die bij aanzetten sowieso skype actief heeft en automatisch verbinding aanneemt van jou skype account. Heb dit op zowel linux als windows8 gebruikt. Met een smartphone kan ook alleen dan is wifi/codes soms een struikelblok want niet altijd garantie op verbindingszekerheid.

Reputatie 1

Dank je wel. Het is gelukt ( na de eerste paar minuten tegen een oor aan te hebben gekeken  😁).