Beantwoord

Bestanden uit veilige map terugzetten

  • 9 March 2019
  • 4 reacties
  • 26397 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Ik heb een probleem. Ik heb een nieuwe Samsung Galaxy S10 aangeschaft en heb mijn apps en instellingen etc. overgezet van mijn oude telefoon (Galaxy S8) met Smart Switch.
Op mijn S8 staan echter ook bestanden en foto’s in de zgn. Veilige Map. Deze map kan je alleen openen dmv een pincode, biometrische gegevens etc. De bestanden en foto’s en apps uit deze map heeft Smart Switch niet gekopieerd naar mijn S10.

Nu denk ik dat de oplossing is om de bestanden en foto’s uit de veilige map eerst te verplaatsen naar de normale opslag locatie (niet beveiligd dus) en dan vervolgens te kopieëren met Smart Switch......

Maar hoe??? Ik kan nergens vinden hoe je de bestanden, apps en foto’s die eenmaal in de veilige map staan, daar weer uit haalt!?
Ze staan nu echt alleen in de veilige map maar hoe je ze daar weer uit krijgt is mij een raadsel. Iemand hier die dat wel weet?
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 10 March 2019, 19:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Florus, welkom hier. Zo, dat was wel even zoeken maar volgens mij heb ik het gevonden. Klik hier en volg de stappen onder kopje 'Move out of secure folder'. Zo zet je de bestanden weer terug en kun je ze op de reguliere manier overzetten naar je nieuwe telefoon. Laat je even weten of het lukt?

Edit: Hier nog een uitgebreidere versie ervan.
Reputatie 2
Badge
Super! Alex! Dat is idd de manier. Moet zeggen dat Samsung dit wel duidelijker had kunnen maken. Het zit goed verstopt.
Ik had trouwens nog een andere manier gevonden. Je kan ook een back-up maken van de veilige map via Samsung Cloud en dan weer herstellen op het andere toestel.
Maar het leek me al stug dat er geen manier zou zijn om bestanden uit de veilige map te kunnen ver-/terugplaatsen naar een andere lokatie op je telefoon.
Bedankt voor het uitzoeken!
Reputatie 7
Badge +16
Het is zeker een beetje verstopt, ik ben alleen bang dat het voor de meeste mensen een knop wordt die ze nooit tot amper gebruiken.

Maarrr, waar zou jij die knop liever willen zien? 😛
Reputatie 7
Badge +24
Eens, heeft ook even geduurd totdat ik het heb kunnen vinden. Heb zelf geen Samsung. Fijn dat het nu is gelukt en uiteraard graag gedaan.