Beantwoord

BTW Op nieuwe telefoon

  • 17 August 2020
  • 5 reacties
  • 95 keer bekeken

Beste KPN,

Ik heb op 6 juli jl. in de KPN winkel een nieuw telefoon gekocht met een bijpassend hoesje.  Hoesje heb ik in de winkel betaald. De telefoon wordt via een factuur van abonnement afgerekend. Deze heb ik vandaag gekregen, maar wat ontbreekt op de factuur is de BTW van het toestel. Mijn vraag is dus, hoe zit dat?

Met vriendelijke groet,

Luclau

icon

Beste antwoord door PeterG 17 August 2020, 10:30

Bekijk origineel

5 reacties

Bij particuliere aankopen, in o.a. de gewone KPN-winkels, wordt de BTW inderdaad niet vermeld. Dat is wel als je in een KPN XL winkel het geval. Daar komen voornamelijk zakelijke klanten.

Ook op je maandelijkse facturen staat, via KPN Consumenten, de BTW niet gespecificeerd.

Voor particulieren is BTW vermelding niet verplicht. Er zal vermeld staan incl. BTW.

Dank voor de sneller reactie. Blijf het vreemd vinden, nl. op de aankoopbon van het hoesje staat wel de BTW vermeld. En op de factuur van het abonnement staat wel de BTW van het abonnement. Maar bij de betaling van het toestel dat het niet van toepassing is.

Als je particulier bent en geen BTW administratie moet bijhouden is dat toch helemaal niet erg?

En we weten dat het 21 % is dus is het indien gewenst zo uit te rekenen. (bedrag delen door 121 en dan vermenigvuldigen met 21)

Niks is erg, maar vreemd blijf ik het vinden. Gebruik de telefoon namelijk ook zakelijk.

Daarbij komt ook nog dat ik telefonisch contact gehad heb met KPN en de dame die ik aan de lijn mij doodleuk vertelde dat er op telefoons geen BTW zit.

 

Dat laatste vind ik uiterst vreemd (discutabel).

Maar ze zwammen wel vaker achter de tel. helpdesk is de ervaring hier.

Reageer