Beantwoord

Geen Twitter verificatiecodes per sms ontvangen

  • 15 April 2021
  • 6 reacties
  • 314 keer bekeken

Om weer te kunnen inloggen bij Twitter moet ik op mijn Android mobiele telefoon een code ontvangen. Hoe vaak ik die code ook opvraag, ik ontvang ‘m nooit.

 

Ligt dit aan Twitter, zoals ik vermoed, of ligt dit aan KPN? En is dit herkenbaar voor andere Twittergebruikers?

icon

Beste antwoord door LMEG 28 April 2021, 16:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@LMEG Welkom op het forum. 

Gaat het in dit geval om de dubbele verificatie bij Twitter? Dit lijkt namelijk vaker voor te komen, wellicht dat het via de link van Twitter zelf lukt om er uit te komen. Kun je mij laten weten of het is gelukt? 

Ja, het gaat om dubbele verificatie. Ik heb Twitter inmiddels een paar keer benaderd maar (nog) geen reactie.

 

In de FAQ suggereren ze dat het ook aan de telecomaanbieder kan liggen, vandaar mijn vraag aan jullie. Ik kan mij dit overigens niet voorstellen.

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb ook dubbele dubbele verificatie bij Twitter maar ontvang wel altijd de sms. 

Ik neem aan dat je de instellingen op Twitter hebt gecheckt? Ook onder ‘tweestapsverificatie-extra methodes’ ?

Dank je, en ja, die heb ik gecontroleerd.

Reputatie 7
Badge +15

@LMEG Wij "blokkeren" inderdaad geen sms'jes. Als je andere sms’jes dus wel kunt ontvangen en het echt om 1 verzender gaat waarvan je niet kunt ontvangen ben ik toch bang dat het daar mis gaat. 

Ik durf ook niet te zeggen wat anders nog zouden kunnen doen dan de reactie van Twitter afwachten helaas. 

Inmiddels is het opgelost. Het telefoonnummer van Twitter bleek te zijn geblokkeerd. Al die tijd waren de  codes wel verzonden maar zag ik die niet omdat ze onder ‘Berichten’ bij geblokkeerde nummers stonden. Ik kan mij niet herinneren dat ik dit ooit zo heb ingesteld. In iedere geval heb ik de blokkade eraf gehaald, bij Twitter mijn telefoonnummer opnieuw ingevuld, verzonden en toen een code ontvangen die ik nu wel kon zien en invullen. Daarna had ik weer toegang tot mijn Twitter-account.

 

Dank voor de reacties.