Beantwoord

HTC U11 crasht na Android update

  • 21 September 2019
  • 13 reacties
  • 430 keer bekeken

Mijn HTC U11 crasht meerdere malen per dag sinds de update naar Android 9 eerder deze week Het toestel stopt ineens met reageren en ik moet een soft reset uitvoeren om het weer aan de praat te krijgen, tot de volgende crash.

Voor de update werkte hij zonder problemen, en ik heb na de update ook geen nieuwe apps geinstalleerd.
icon

Beste antwoord door Soyokaze 29 September 2019, 16:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Vervelend!

Ik las op internet dat er aanvankelijk meer van dit soort meldingen waren.

Klik voor link

Dit probleem is kennelijk nog niet goed opgelost.

Misschien voor jou een oplossing om ook wat apps opnieuw te verwijderen en daarna opnieuw te installeren.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Soyokaze, welkom! Ik zie 'm nu ook klaar staan bij mij, maar nu twijfel ik of ik 'm wel moet doen of niet 😉. In ieder geval kan jij het beste het toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Belangrijk is dan wel dat je een back up moet maken van alle data op je telefoon. Hopelijk is dat een oplossing voor je probleem 😞
Reputatie 7
Badge +28
@Soyokaze

Nog steeds last van crashes?
Of heeft één van de tips jou geholpen?
Reputatie 7
Badge +30
Daar ben ik ook benieuwd naar! Ik bleef de pop up steeds houden, dus ik heb 'm ook gedaan. Wel even wennen dat de tijd ineens zo anders lijkt, maar verder ervaar ik geen problemen!
Ik heb besloten om nog even te wachten met het terugzetten naar fabrieksinstellingen omdat het in principe met een soft reset ( power + volume down ) te herstellen is. Verder heb ik 1 app gevonden die niet compatible bleek te zijn en deze verwijderd.

De crashes lijken sindsdien minder te worden, al zijn ze niet volledig opgehouden. Eergisteren is het toestel maar 1x vastgelopen en gisteren helemaal niet. Vandaag helaas wel een keertje, maar omdat het redelijk snel veholpen is met een reset zie ik het voor het moment nog even aan.
Reputatie 7
Badge +30
Hmm hopelijk valt het dan allemaal mee inderdaad. Mocht het nog wel gaan irriteren, dan is het terugzetten naar fabrieksinstellingen het beste idee.
Ik heb gisteravond toch maar de fabrieksinstellingen terug gezet en vanmorgen weer een crash. Ik weet het niet meer.

edit: Ik had na de reset alleen de apps terug gezet die ik echt nodig heb, maar heb als laatste poging toch maar mijn antivirus ( gratis versie AVG ) verwijderd. Misschien was dat de boosdoener?
Mijn telefoon loopt nog steeds regelmatig vast, zelfs na het terugzetten van de fabrieksinstellingen en het verwijderen van apps.
Reputatie 7
Badge +28
Ik vrees dat er nu niet echt een verdere oplossing is voor het probleem met jouw telefoon.

Mogelijk komt er in de toekomst een nieuwe update, die de problemen verhelpt. Leg jouw HTC U11 tot die tijd ergens in een la. Want misschien heb je de mogelijkheid om in de komende maanden een andere telefoon te gebruiken. Heb je nog ergens een oudere telefoon liggen?

Want een telefoon die steeds maar crasht, is ook niets.

Of je koopt een hele nieuwe telefoon, maar dat is een duurdere oplossing.
Hallo Noordzee

Ik heb helaas geen andere telefoon, dus ik zal het er voorlopig mee moeten doen. Een nieuwe telefoon kopen zit er op dit moment niet in.

Ik heb wel wat verder onderzoek gedaan. Ik heb de telefoon een tijd laten draaien in Safe Mode zonder crashes, dus het zou goed kunnen dat het aan een app ligt.

Verder heb eens naar de details gekeken van de fout-rapportage die mijn telefoon na sommige crashes naar HTC stuurt (ben zelf software ontwikkelaar), en daarin zag ik dat de HTC Restore app een service probeert te starten waar het geen permissie voor krijgt met een crash als gevolg.

Of dit de crash is die mijn telefoon plat legt weet ik (nog) niet, maar ik heb de app gisteravond uitgeschakeld en sindsien nog geen crash gehad.

Duimen maar dat dit inderdaad de oorzaak is.
Reputatie 7
Badge +30
Wat handig dit! Daar zou ik zelf niet opgekomen zijn. Ik ben ook benieuwd of het hiermee verholpen is. Laat je over een paar dagen nog even weten hoe het ervoor staat?
Reputatie 7
Badge +30
Hi @Soyokaze, hoe staat het ervoor? Alles opgelost of heb je 'm inmiddels uit het raam gegooid?
Hallo,

De fout die ik eerder constateerde bleek helaas een gevolg te zijn van het vastlopen van mijn telefoon in plaats van de oorzaak.

Ik heb de telefoon nogmaals naar fabrieksinstellingen terug gezet, deze keer zonder mijn data en apps terug te zetten van een backup (een 'kale' telefoon dus). Ik heb dit een tijdje aangezien omdat ik wel eerder een dag of twee door kwam zonder vastlopers, maar ik heb sindien geen crashes meer gehad.

Ik ben nu mijn apps aan het herinstalleren, een tegelijk met een dag of twee ertussen, om te zien of het goed blijft gaan.