Beantwoord

Huawei P10 lite, Retour/Garantie (slechte batterij)

  • 12 January 2019
  • 3 reacties
  • 494 keer bekeken

Hoi allemaal,
Ik had even een vraagje, wie heeft er hier ervaring met een telefoon onder garantie laten reparen van een telefoon die je bij je abonnement hebt afgesloten?

Mijn Huawei P10 Lite heeft namelijk uit het niets een erg slechte batterij. Bij 30% / 40% kan hij zo in eens naar 0% gaan. Of als hij voor bij de 30% is met gebruik dan zakt om ongeveer iedere 30 seconden 1% van de batterij. En dat is natuurlijk zwaar irritant.

Aangezien ik nog in de garantie periode zit wou ik gaan kijken of dit onder garantie opgelost kan worden.

Ik hoop dat iemand dit weet.

Groetjes,
Wesley
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 13 January 2019, 18:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Wesley, welkom op het forum. Als het zomaar uit het niets is zou ik eerst proberen om het toestel helemaal te resetten, naar fabrieksinstellingen. Heb je ook gekeken of er toevallig een app is die veel actief is en dus ook je batterij leegtrekt?

Op de batterij heb je overigens 6 maanden garantie. Als dit ook voor jou van toepassing is kun je een KPN winkel binnenlopen om dit te laten onderzoeken of eventueel op te laten sturen voor reparatie. Ik zou echter eerst beginnen met een reset. Sla belangrijke gegevens/foto's/telefoonnummers etc wel op voordat je dit doet.
Hi Wesley, welkom op het forum. Als het zomaar uit het niets is zou ik eerst proberen om het toestel helemaal te resetten, naar fabrieksinstellingen. Heb je ook gekeken of er toevallig een app is die veel actief is en dus ook je batterij leegtrekt?

Op de batterij heb je overigens 6 maanden garantie. Als dit ook voor jou van toepassing is kun je een KPN winkel binnenlopen om dit te laten onderzoeken of eventueel op te laten sturen voor reparatie. Ik zou echter eerst beginnen met een reset. Sla belangrijke gegevens/foto's/telefoonnummers etc wel op voordat je dit doet.

Hoi,
hij is helaas al wel buiten de 6 maanden.
Een factory reset heb ik al geprobeerd, en er lijkt geen APP te zijn die hem dusdanig leegtrekt.

Heb je eventueel nog tips?

Groetjes,
Wesley
Reputatie 7
Badge +24
Heb even voor je rondgekeken op de 'internets'. 🙂 Probeer het anders via deze site van Huawei. Ze staan er wel om bekend goede service te bieden. Scroll daar naar beneden en klik op 'Toestel aanmelden'. Hopelijk heb je hier wat aan. 🙂