Kosten Goolge Play store lopen op. Klantenservice kan niet helpen. Graag advies!

  • 25 February 2021
  • 19 reacties
  • 209 keer bekeken

Badge

Ik heb precies hetzelfde probleem maar ik kan niet achterhalen welke app of wanneer er staat bij de omschrijving helemaal niks bij. Zo vaag, gisteren de klantenservice gebeld en die zei dat ik de factuur maar moest afwachten omdat zij het ook niet wist. De kosten lopen wel elke maand op terwijl ik niet weet waarom. Kan er bij mij ook met spoed worden nagekeken wat het betreft? En wanneer? Dan kan ik dat meteen stopzetten. Nu is het een speld zoeken in een hooiberg. En de kosten lopen maar op. Daar baal ik van. Rare omschrijving is het moeilijk om aan te passen dan? Dit is toch verwarrend? Alle apps betaal ik overigens met mijn creditcard of iDeal dus ik snap niet waarom dit bij jullie erop komt. Heel raar. En het moet per direct gestopt worden. 

 

Groet Yvonne

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hanna_ 3 jaar geleden

Hoi @Yvonne1976,

Mijn collega's hadden dat gelijk voor jou uit moeten zetten. Jouw profiel is nog leeg, dus ik kan nog niks voor jou betekenen. Vul jouw profiel aan met jouw 06-nummer, mobiele klantnummer en vul de laatste 3 cijfers van jouw rekening nummer in bij "persoonlijke opmerkingen”. Dit is natuurlijk enkel zichtbaar voor moderators. Zodra je dit gedaan hebt, geef even een seintje, dan pas ik het direct voor jou aan. 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Yvonne1976, welkom. 

Wat lastig dat er ineens kosten ontstaan die jij niet herkent. Helaas kan een KPN medewerker dit ook niet in zien, je betaald immers via, niet aan KPN. Het is wel mogelijk om via de klantenservice aankopen via de KPN factuur te blokkeren. Hebben mijn collega's dit al voor jou gedaan? 

Reputatie 7

Mijn dringende advies aan iedereen die de factuur van KPN of een andere provider gebruikt voor het betalen van aankopen via de app store van Apple, de Play store van Google of wat een een andere store dan ook, STOP daarmee, zorg er voor dat die betaaloptie geblokkeerd wordt.

Badge

@Hanna_ nee nog niet als jullie dit kunnen doen voor mij graag! 
mvg Yvonne 

Reputatie 7

@Hanna_,

Wat wordt verstaan onder stap 4? Wat behelst die aanmelding en verificatie?

Bron.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Yvonne1976,

Mijn collega's van de telefonische klantenservice of chat kunnen dit voor jou uitzetten. Omdat het om facturatie gaat moeten er gegevens gecontroleerd worden, en dat is niet handig via het forum. 

@wjb, goede vraag! Ik denk zelf dat het om een sms verificatie gaat, ik ga uitzoeken wat dit precies inhoudt. 

Badge

Gisteren ruim een half uur gebeld met KPN, Waarvan 15 minuten uitgelegd wat het probleem is. Daarna 20 minuten door medewerker in de wacht gezet. En ineens verbinding verbroken. Wil ik meteen terugbellen, zijn jullie gesloten. Drie weken geleden dus contact opgenomen want de kosten waren al opgelopen naar 17 euro. Waarop medewerker zegt dat ze het niet weet en dat ik de factuur maar even moet afwachten. Drie weken verder zijn de extra kosten al opgelopen naar 57 fucking euro's. Bij extra kosten staat Google play maar ik heb geen google play maar Iphone dus daar maak ik sowieso geen gebruikt van. Zegt de medewerker van gisteren, als u iets van google of apple download gaat dat via kpn factuur. Staat automatisch aan. Dat is bullshit want ik heb dit nummer al bijna 6 jaar en nog nooit zulke problemen gehad. En als ik iets betaald download gaat dit van mijn creditcard af. Want dat is de betaalmethode die ik heb staan in mijn telefoon en niks via KPN factuur. Ik ben het nu wel heel erg zat en ga hiermee naar juridisch loket. vaag gedoe. Niet te bereiken en ondertussen lekker geld vangen. Net zo als toen we in Turkije de telefoontjes toen we gingen landen uit hadden gezet was er 1 nummer waar het niet was uitgezet maar we kregen ook geen melding zoals bij de andere mobiele nummers, eindstand: voor 3 mb lees 3 seconden 60 euro in rekening gebracht.  Gekkenhuis. En de chat functie doet het ook voor geen meter. Ik wil nu heel snel gebeld worden en dit moet uit worden gezet. we hebben geen toestemming gegeven om downloads via kpn factuur te laten lopen. En helemaal niet met Google playstore als ik een IPhone heb!  Nooit last van gehad, maar sinds ik mijn telefoon heb verlengd vorige maand komt dit in eens. Draai het maar mooi terug. Ben er helemaal klaar mee. Zo lang klant, alles van KPN flikken jullie me dit. Ik hoor van jullie. 

Reputatie 7

@wjb, goede vraag! Ik denk zelf dat het om een sms verificatie gaat, ik ga uitzoeken wat dit precies inhoudt. 

@Hanna_, Heb je al een antwoord ontvangen?

Daarnaast zou ik ook willen weten wat voor een verificatie er plaatsvindt om de betaling voor een individuele aankoop te accorderen.

En als laatste, wanneer komt KPN met functionaliteit zodat je het betalen via de factuur van KPN zelf via mijnKPN kunt blokkeren of toestaan.

De concurrentie heeft dat mijns inziens veel beter geregeld.

 

Reputatie 7

@Yvonne1976 , Zorg er in ieder geval voor dat het niet meer mogelijk is om via de factuur van KPN dergelijke betalingen te kunnen doen.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Yvonne1976,

Mijn collega's hadden dat gelijk voor jou uit moeten zetten. Jouw profiel is nog leeg, dus ik kan nog niks voor jou betekenen. Vul jouw profiel aan met jouw 06-nummer, mobiele klantnummer en vul de laatste 3 cijfers van jouw rekening nummer in bij "persoonlijke opmerkingen”. Dit is natuurlijk enkel zichtbaar voor moderators. Zodra je dit gedaan hebt, geef even een seintje, dan pas ik het direct voor jou aan. 

Badge

De kosten zijn opgelopen en in de factuur nu hebben we extra kosten geregistreerd 33 euro op mijn KPN stond 52 euro. Wat is hier de oplossing. Want ik heb al een tijd geleden gebeld hierover en toen waren de kosten nog 17 euro. Ik moest maar de factuur afwachten en de kosten lopen op naar 50 + euro. Niemand heeft per direct actie ondernomen. Ik heb dit nog nooit gehad zolang ik dit nummer heb. Hoe zet ik zelf die optie uit? Ik heb mijn telefoon doorgespit en kan er niks over terug vinden. Ben echt woest! 😤

Reputatie 7

Wat is hier de oplossing. ... Hoe zet ik zelf die optie uit? 

Heb je het voorgaande bericht van @Hanna_ gelezen, want zij heeft aangeboden die betaaloptie uit te zetten maar dan moet je wel  jouw profiel aanvullen en hier even een seintje geven als dat gebeurd is.

 

@Hanna_, Wanneer kan ik een antwoord verwachten op deze vragen?

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Yvonne1976,

Ik zie dat jij jouw profiel inmiddels hebt aangevuld. Ik heb de mogelijkheid om te betalen via jouw factuur nu geblokkeerd. 

Badge

Dank je wel is het mogelijk om dit voor al onze nummers te doen? We hebben in totaal 4 en nog nooit dit probleem gehad.

Reputatie 7
Badge +13

@Yvonne1976 Dat kan! zou je mij een privé bericht willen sturen met alle nummers? 

Reputatie 7
Badge +22

Ik heb geen moeite dat er via de KPN factuur betaald wordt. Waar ik wel moeite mee heb is dat er geen duidelijke specificatie is, dat zou Google Play en de App Store van Apple eens moeten veranderen. @Yvonne1976 geeft dit ook al aan dat ze een iPhone heeft, dus we gebruiken geen Google PlayStore. Maar het wordt wel in onze factuur gezet, maar dan ook zonder specificatie welke diensten we gebruiken. Hieronder zie je mijn factuur hoe het wordt getoond: 

Die € 18,97 waar is dit van? Die € 7,99 is duidelijk! Dat is F1 TV Pro, maar zet daar dan neer dat het F1 tv Pro is. En geen “Google PlayStore”, want een klant heeft recht op een eerlijke factuur, dus niet zo! En ik hoop dat dit heel snel wordt aangepakt! Want dit mag ook zo niet gespecificeerd worden naar de klant. 

Badge

Dank je wel @Dennis Schreve, je slaat de spijker op zijn kop! @Hanna_  ik zet de nummers bij opmerkingen. 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Yvonne1976

Ik heb het voor alle nummers aangepast!

Badge

Bedankt Hanna, nog een vraagje, sinds een nummer geblokkeerd is tegen online aankopen via factuur, werkt er geen een betalingsmethode meer op de Android. Blokkeert die optie dan meteen ook andere btmethodes of alleen de betaalperiode via factuur? 
meant Dan moeten we even verder zoeken waarom de betaalmethodes het niet meer dien op de Android 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Yvonne1976,

Het zou alleen de betaling via de KPN factuur moeten blokkeren. Je kan dan nog wel betalen met bijvoorbeeld google pay, Ideal of een credit card. Wat raar dat nu ineens alle betaalmogelijkheden zijn geblokkeerd.