Beantwoord

krijg geen wifi op mijn laptop

  • 8 October 2020
  • 5 reacties
  • 95 keer bekeken

Reputatie 1

Het lukt mij niet om de router te koppelen met mijn laptop ben al een hele tijd bezig  heb nu internet via mijn mobiel die vind de router wel  net als de laptop van mijn vrouw laptop herkend hem niet

 

icon

Beste antwoord door JanFortuyn 8 October 2020, 15:13

Bekijk origineel

5 reacties

Hallo @JanFortuyn , welk merk en type modem heb je van KPN?

 

Reputatie 1

kpnbox

 

Reputatie 7
Badge +21

Aha, de KPN Box 12, die staat standaard op WiFi 6 (802.11ax). Dit is de nieuwste versie van WiFi.

Oudere Intel-chips kunnen hier niet/slecht mee omgaan. Mogelijk heeft jouw laptop daar last van.

De oplossing voor dit probleem is mogelijk de WiFi driver van je laptop handmatig te updaten via de Intel website.

De allerlaatste Windows updates draaien wil ook soms helpen. De laptop tijdelijk bedraad aansluiten, Windows updaten en kijken of dan wel de wifi naam verschijnt.

Lukt dat allemaal niet, dan moet je de WiFi instellingen van de KPN Box aanpassen

Zet dan in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced
Reputatie 1
  • RBxx hartelijk dank voor de uitleg het is gelukt.

  •  

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @JanFortuyn , dat is mooi, graag gedaan.

Kon je de laptop via update geschikt maken voor WiFi-6 of heb je de KPN Box maar aangepast?

Reageer