Beantwoord

Samsung S20Ultra op 2.4ghz instellen

  • 25 November 2021
  • 5 reacties
  • 9164 keer bekeken

ik moet voor een weerstation een 2.4ghz verbinding maken tussen het weerstation, KPN Superwifi en mijn S20 Ultra. Hoe kan ik mijn S20 op 2.4ghz zetten?

Dank voor jullie reacties.

 

icon

Beste antwoord door jbvdpeet 30 November 2021, 18:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hallo @jbvdpeet , mijn goede ervaring is de WiFi van je mobiel een keer uit en aanzetten, dan pakt de telefoon de andere band als deze al niet toevallig op de 2.4-band opgestart is.

 

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @jbvdpeet, welkom op het KPN forum! Is het inmiddels gelukt om jouw telefoon verbinding via 2.4 GHz te laten maken? Zo niet, dan zou je nog kunnen overwegen om een goedkope wifiadapter aan te schaffen, eentje waarbij je 2.4 en 5 GHz aparte namen kunt geven. Op die manier kan je verbinding met het 2.4 GHz netwerk forceren.

Nee, nog niet gelukt. ik ga een adapter regelen.

Gelukt, door superwifi punt uit te zetten, Telefoon schakelde daardoor over naar superwifi punt wat verder weg lag en deed dat op 2.4ghz. weer wat geleerd!

 

Admin: zie ook deze relevante topics
 

 

Allen,

Je kunt ook forceren dat je telefoon op de 2.4ghz komt door het maximale aantal clients van je 5ghz netwerk tijdelijk even op 1 te zetten. Dit heeft mij geholpen door smart devices in te kunnen stellen. Daarna kom ik weer gewoon met mijn telefoon op de 5ghz (na terugzetten max aantal clients).