Beantwoord

samsung s21 geen geluid

  • 1 February 2021
  • 25 reacties
  • 8829 keer bekeken

Hallo ik heb een nieuwe Samsung s21 nu is het probleem als ik bel of gebeld word hoor ik niks en de andere mij ook niet. Bel ik via WhatsApp werkt het wel.iemand hier ervaring hier mee?

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 10 February 2021, 11:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Ik heb precies hetzelfde probleem, ben al aan het stoeien met de instellingen maar kom er niet uit...

Ik heb precies hetzelfde probleem, ben al aan het stoeien met de instellingen maar kom er niet uit...

Uiteindelijk toestel opnieuw opgestart, toen werkte het correct. 

Reputatie 7
Badge +15

@Tijn Martens Welkom op het forum. 

Wat irritant dat het niet lukt om te bellen! Het is ondertussen alweer even geleden dat je je vraag hebt gesteld. Bestaat het probleem op dit moment nog? 

Ik heb hetzelfde probleem, alleen een herstart van de telefoon helpt (tijdelijk).

Maar de storing blijft terugkomen. Ter info, ik heb nog steeds de oude 4G simkaart in gebruik.

Reputatie 7
Badge +15

@dg2207 Heb je een mogelijkheid om 5G eens uit te schakelen op het toestel om te controleren of het probleem dan nog bestaat? 

Dit zou op de volgende manier moeten kunnen, de tekst is wel in het Engels dus in het Nederlands zouden de termen iets anders kunnen zijn. 

  • Open the Settings app
  • Tap Connections
  • Tap Mobile networks
  • Tap Network mode
  • Select 4G/3G/2G (Auto)

The steps should be similar for other 5G Android devices, but if you're having trouble, search Network Type or Network Mode in the search menu in the Settings app.

Ik hoor graag of je hierna nog problemen met het geluid hebt. 

ik heb precies hetzelfde probleem van 5G naar 4G instellen helpt niet. opnieuw opstarten wel. inderdaad voor tijdelijk. dus een storing in het systeem, even mee terug gaan naar de winkel en een oplossing krijgen.

Ik heb ook dit probleem. 3x opgestuurd naar samsung nu gaan ze het toestel crediteren aan KPN. Ben benieuwd wat dit betekend voor mij. 

Ik heb al verschillende verhalen gehoord van dit probleem. Lijkt geen oplossing voor, ook niet met een nieuw toestel. Ik hoop dat KPN mij een alternatief kan bieden. Het toestel wat nu word gecrediteerd is 3 maanden oud. 

 

 

Hier dus ook dezelfde problemen. Personen kunnen mij niet horen tijdens het telefoneren maar ik hun wel.

Alle bovenstaande adviezen opgevolgd. Werkt kortdurend. Erg vervelend probleem.

Kpn zegt mijn telefoon op te kunnen sturen... maar hoe zit het dan met een vervangende telefoon? Onkosten vergoeding? Al meer dan 2 weken kan ik niet fatsoenlijk telefoneren en dat is niet handig als je ook zakelijk moet bellen en bereikbaarheid slecht is.

 

Kpn zegt mijn telefoon op te kunnen sturen... maar hoe zit het dan met een vervangende telefoon?

Geen, die tijd is geweest dat er een vervangend toestel beschikbaar werd gesteld, daar moet je zelf voor zorgen, de mogelijkheid is/was er nog wel bij een duur zakelijk abonnement als KPN die aanbied, zelfde dag vervangend toestel.

Onkosten vergoeding?

Welke onkosten vergoeding, KPN verkoopt jou een toestel, doet die het niet goed dan kun je hem door/via hun laten repareren, enige mogelijkheid van een oplossing.

Al meer dan 2 weken kan ik niet fatsoenlijk telefoneren en dat is niet handig als je ook zakelijk moet bellen en bereikbaarheid slecht is.

Dat is pech inderdaad, maar zakelijk zou ik altijd een back-up achter de hand hebben, sterker nog ik heb zowel zakelijk als prive een vangnet als een toestel uitvalt, en anders valt morgen een nieuw toestel op de deurmat.

Als particulier hoef ik geen duur zakelijk abonnement af te sluiten.

 

Is er al meer bekend over de tijdsduur van het crediteren? Zijn er mensen op het forum die hier al ervaringen mee hebben ?

@Kim76  Klopt, je mag zelf weten wat voor overeenkomst je wilt hebben, alleen als particuliere klant heb je met het consumentenrecht te maken.

Dat betekend heel kort, het goed moet werken zoals bedoeld, zo niet moet je de verkoper de gelegenheid geven om het defect te repareren, verder heb je nog nergens andersrecht op als een deugdelijk apparaat.

Neven schade is geheel voor eigen rekening, dus wat je gecrediteerd wil hebben weet ik niet, kan alleen als je iets hebt wat echt niet meer te repareren of te vervangen is door een gelijkwaardig exemplaar van wat je nu hebt.

Hier precies hetzelfde probleem alles al geprobeerd. Is er al een oplossing?

@KimvanWankum ja! Ik heb een oplossing gekregen bij de KPN winkel in Gouda.

 

Zet bellen via WiFi uit en daarna tegelijk de volume knoppen en aan/uit knop 10 (of was het 15? ) seconde indrukken. 

Daarna heb ik geen last meer gehad met bellen. Erg warm wordt die nog steeds af en toe, maar ik kan in ieder geval bellen

Ik heb dezelfde problemen, geen geluid bij het bellen en wanneer er wel geluid is is dit erg slecht verstaanbaar. De ander hoort mij als een soort robot.

Ik had mijn telefoon 4x voor reparatie retour gestuurd naar coolblue voor dit probleem, en toen een nieuw toestel gekregen, maar nu heb ik wederom deze problemen.

De bovengenoemde oplossingen geprobeerd, WiFi bellen uitgezet, 5g uitgezet, alle mogelijke updates uitgevoerd en herstart,  maar geen verbetering. Is dit probleem er alleen icm een kpn abonnement?

 

Morgen zal ik kpn bellen of zij andere oplossingen hebben. Maar mocht iemand nog oplossingen weten hoor ik ze graag

 

Groeten joyce

Hallo,

Ik ervaar het zelfde probleem, heb nu al m'n 2e toestel binnen en deed het precies 25 dagen goed, nu weer precies het zelfde euvel...what to do??

 

Alle dingen hierboven al geprobeerd.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Ddk89 Er is inderdaad op dit moment een onderzoek bezig samen met Samsung. Er zijn bekende problemen met de S21, het gaat hier om geluidsproblemen en problemen met een trage 4G verbinding. 

Er wordt dus gezocht naar een oplossing, wanneer deze er zal zijn kan ik op dit moment helaas nog niet zeggen. 

Ik en mijn partner hebben het zelfde probleem niet bereikbaar in huis. Kan niet bellen of gebeld worden met de s10 had ik deze problemen niet. Gebeld door kpn dat het een bekend probleem is en dat het aan het toestel ligt maar een oplossing is er niet. Nu wachten op een mail die ze zouden sturen om een onderzoek te starten.

Zelfde hier, met een S9 geen probleem om te bellen, S21 hoort de andere kant mij gewoon niet. Soms wel, meestal niet. Ook alle bovenstaande stappen genomen (behalve opsturen). Al vanaf sinds ik de telefoon heb een probleem hiermee, maar geen oplossing gevonden. Ben benieuwd… 

Zelfde probleem hier, alles al geprobeerd wat er te proberen valt. Telefoon al 2x opgestuurd en geen enkele verbetering.

Waarom moeten wij als klant hier de dupe van zijn?

Hoop dan ook dat er in zeer korte tijd verandering komt, want dit is zo geen doen.

Helaas hier ook de zelfde problemen hopen dat er snel een oplossing komt

Heb al sinds de introductie van de S21 dit probleem. Oplossing: Instellingen/ Verbindingen/ Mobiele Netwerken/ Bellen via 4G uitzetten.

Maar..... kreeg vorige week bericht van KPN dat juist die optie aan moet om te voorkomen dat ik binnenkort op 2G ga bellen (waarbij je niet tegelijk kunt bellen en internetten)... dus vanaf 31 maart 2022 is deze oplossing ook niet echt een oplossing meer.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo allemaal, 

Samsung heeft het issue opgelost en neemt dit mee in de volgende update die gepland is.

Klanten die hinder ondervinden, maar op 5 januari nog geen melding op hun toestel hebben ontvangen over een update, kunnen proberen deze handmatig op te halen via: Instellingen > Software-update > Downloaden en installeren. 

Na deze update zouden de problemen met de S21 dus opgelost moeten zijn.

Ik heb eind vorig jaar de S21 gekocht maar door omstandigheden pas sinds kort in gebruik. In het begin bovenstaande problemen. Toen een aantal weken niet en sinds vandaag is hetzelfde probleem weer terug. Het toestel heeft uiteraard alle updates gehad. Na het veranderen van 5G naar 4G kan ik weer bellen en gebeld worden. Dus het probleem is nog niet uit de wereld of er moet nog iets aan de hand zijn.

Kpn hebben jullie nog een recenter antwoord????

Reputatie 7
Badge +15

@Kleine vink Welkom op het forum. 

Erg irritant dat jij dit probleem ook hebt, zou het wellicht zo kunnen zijn dat je telefoon recent weer een nieuwe update heeft gehad? 

En ervaar je dit probleem op dit moment nog?

Hoi Rutger. Ja de telegoon heeft afgelopen week weer een update gehad. Nu weet ik niet meer of het probleem erna ook nog was. Had nl afgelopen week weer hetzelfde. De ene keer wel en de andere keer niet( scheelt soms een paar minuten). Dus nog steeds lastig...