Beantwoord

Toeslag losse verkoop

  • 15 February 2020
  • 10 reacties
  • 762 keer bekeken

Goedemorgen,

 

Ik heb van de week de Samsung Galaxy A20e gekocht,, in de prijs zit een toeslag van 20 Euro vanwege de losse verkoop, vreemd eigenlijk dat je daar een toeslag voor krijgt, ik heb al jaren een sim only abonnement en ben klant bij KPN heb ook compleet en husle hoef je dat bij een abonnement niet te betalen ? 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 22 February 2020, 16:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +21

KPN ‘gebruikt’ de toestellen om abonnementen te verkopen. Bij beperkte voorraad (en in de winkels) kan je toestellen daarom soms helemaal niet los kopen.

Dat snap ik nog wel, maar als je een sim only hebt en je telefoon is overleden dan is de keus simpel, het zelfde een nieuw toestel, neem niet aan dat het toestel goedkoper is met een abonnement, die toeslag kun je beter niet ver,melden gewoon een totaalprijs plus BTW, nu lijkt het een straf omdat je een los toestel koopt, ben klant bij de KPN heb ook en interactieve tv en compleet aan.

Reputatie 7
Badge +21

KPN draait de redenering waarschijnlijk (liever) om :grin:. Een toestel kost los een bepaald bedrag en als je een abonnement ‘erbij’ neemt gaat er 20 Euro vanaf.

Ik zie op de KPN website dat de toestelprijs bij een abonnement 144 euro bedraagt, terwijl bij de grote telefoonwinkels rond de 165 euro voor een los toestel gangbaar is. Met de 20 euro ‘toeslag’ komt KPN aardig in de buurt.

Zo ziet ieder het weer anders, en het vervelende is ook de ex BTW vermeldingen zijn vaak niet duidelijk aangegeven, komt de BTW er ook nog eens bij, velen zijn particulier dus plus de BTW, de telefoon kost me i.p.v 144 Euro 169.69 Euro inclusief alles dus een stuk duurder als in de reclame aangeven 

 

Maandelijkse toestelkosten Samsung Galaxy A20e Dual-SIM 32GB - BLACK

Dit toestel kost 144,00. Met het schuifje hieronder bepaal je helemaal zelf hoeveel je eenmalig wilt betalen en hoeveel je per maand wilt aflossen. Je kunt je toestel ook in één keer betalen. Zet dan je maandbedrag op 0,00. BTW inclusief

  • Vóór 23:59 besteld, morgen in huis
  • Prijzen incl. BTW
  • 14 dagen bedenktijd
  • Maandelijks aanpasbaar

bij mij kwam er dus 29.45 BTW bij

Kloppen doet de reclame in ieder geval niet, en geen reden om bij KPN te blijven als ik het zo bekijk wat bieden ze meer ?

De prijs van losse verkoop was bij KPN vaak wat lager dan bij anderen. Bij sommige KPN winkels kwamen de Zwarte Markt handelaren binnen en kochten direct de hele voorraad.
Om dit te beperken is de losse verkoopprijs met een opslag van 20 euro (die je inderdaad icm abonnement/verlengen dus niet betaald). Maar ondanks die opslag zijn de prijzen nog scherp.

Duidelijk dank je Peter, maar ik koop geen voorraden op slechts een telefoon in vier jaar ongeveer, een sim only heb ik omdat ik dus altijd langer met een telefoon doe dan de twee jaar abonnement,  ik had de telefoon nog en die was betaald na twee jaar en kon dus over naar een sim only en dat was een stuk goedkoper, als ze dan je verleden kunnen ook zien ze ook dat ik al 40 jaar klant ben en geen handelaar die opslag komt raar over bij een trouwe klant, dat hoorde ik al van meer mensen,

Fijne avond verder

Groet

 

Peter 

Reputatie 7

Hoi Peterbeter, welkom op het forum! PeterG geeft al aan waarom losse toestellen ietsje duurder zijn. Het is begrijpelijk dat je liever minder betaalt, maar dit is de keuze die we hierin gemaakt hebben.

Ik begrijp alleen niet helemaal wat je bedoelt met je opmerking over dat er nog BTW overheen kwam? Alle prijzen die we op de website en in de winkel aangeven zijn inclusief BTW. Als er ergens iets staat zonder BTW verneem ik graag waar dat zo staat. Dan kan ik dat laten nakijken :)

Hoi Erik,

Dank je,

Over die toestellen dat ze duurder zijn daar zijn verschillende meningen over ik laat het er maar bij, anders een eindeloze mailwisseling waar je het toch niet over eens word,

Toestel Samsung Galaxy A20e 119.01

Thuiskopieheffing                       4,70

Toeslag losse verkoop mobiel    16,53

Subtotaal                                 140,24

BTW                                           29,45

 

Fijne avond

Subtotaal inclusief BTW            169,69

Te betalen                                169,69

 

 

Reputatie 7

Hoi Peterbeter, welkom op het forum! PeterG geeft al aan waarom losse toestellen ietsje duurder zijn. Het is begrijpelijk dat je liever minder betaalt, maar dit is de keuze die we hierin gemaakt hebben.

Ik begrijp alleen niet helemaal wat je bedoelt met je opmerking over dat er nog BTW overheen kwam? Alle prijzen die we op de website en in de winkel aangeven zijn inclusief BTW. Als er ergens iets staat zonder BTW verneem ik graag waar dat zo staat. Dan kan ik dat laten nakijken :)

Toestel Samsung Galaxy A20e 119.01

Thuiskopieheffing                       4,70

Toeslag losse verkoop mobiel    16,53

Subtotaal                                 140,24

BTW                                           29,45

Subtotaal inclusief BTW            169,69

Te betalen                                169,69

 

Ah, op die manier. Op de website en in de winkels staat overal de volledige toestelprijs, inclusief BTW, aangegeven. Maar als je dan de aanschaf doet krijg je inderdaad een overzicht waarin het deel van de aankoopprijs dat BTW is, apart wordt gespecificeerd.

Bedankt voor de informatie Erik.