Vraag

Wachtwoord S20 kwijt

  • 2 July 2020
  • 2 reacties
  • 117 keer bekeken

Nu kom ik helemaal niet in de instellingen van de Samsung S20 en kan dus ook geen pincode invoeren en beveiligingen instellen.

Als ik een oud wachtwoord een aantal keren achter elkaar zou ingeven is misschien de manier om de PUK code in te moeten geven.

Zo ver kom ik niet omdat bij iedere nieuwe invoer van het wachtwoord wordt gevraagd 30 seconden te wachten, en dan begint het spelletje Mens Erger Je Niet opnieuw...  

*admin: eigen topicvoor je vraag aangemaakt


2 reacties

Reputatie 6
Badge +11

Goedenavond @doctorR, 

Ik zou me dan ook behoorlijk ergeren, en dan helaas niet op de ouderwetse, leuke manier. Mijn eerste tip is om sowieso je telefoon even weg te leggen en het later nogmaals te proberen. Soms heb je het wachtwoord dan toch ineens in je vingers. Gezien we nu al een aantal dagen verder zijn, zul je dat al gedaan hebben. Mocht je nog geen oplossing hebben, dan heb ik hieronder de mogelijkheden om toch weer toegang tot je toestel te krijgen. 

Het gaat hier echt om het wachtwoord van je toestel. Ik moet me dus wenden tot de informatie die Samsung hierover beschikbaar stelt. Ik lees dat je de volgende opties zou moeten hebben voor het herstel van je wachtwoord. Staat hier geen oplossing bij? Neem dan voor de zekerheid nog even contact met Samsung op. De enige andere oplossing die ik voor dit probleem kan vinden is een volledige reset van je toestel. Bij een dergelijke reset worden alle opgeslagen bestanden en apps van je toestel verwijderd. Dat is geen pretje als er zaken opstaan die je wilt bewaren. 

Hopelijk heb je snel een oplossing. Een fijne avond gewenst!

Reputatie 7
Badge +16

Overigens, bedoel je een password of the pincode van je simkaart? Als de PIN-Code van je pinkaart te vaak fout is ingetypt dan kan je gewoon via MijnKPN inzage krijgen in de PUK code, deze staat ook op het kaartje dat met de simkaart geleverd was. 

 

Hier het linkje voor de PUK Code:

https://mijn.kpn.com/classic/#/service/pukcode

Als het inderdaad het password van het toestel zelf is, dan zijn de stappen van @Burhan de enige oplossing.

 

Reageer