Beantwoord

Whatsapp kan niet verbinden (nieuwe telefoon, Samsung s20fe)

  • 7 September 2021
  • 11 reacties
  • 7316 keer bekeken

Hallo!

Sinds enkele dagen gebruik ik de Samsung S20FE. Ik heb alles netjes overgedragen vanaf mijn Samsung S9+, kind kan de was doen.

Het werkt allemaal prima, behalve Whatsapp. Het begon al met dat het niet lukte om de backup over te dragen op de nieuwe telefoon, dus dat is al vervelend.

En nu blijf ik constant hangen (kan niet vooruit en niet terug) op de pagina Profielinfo, waar je naam moet invullen en evt. profielfoto toevoegen. Na invullen naam is het lang laden (‘Bezig met initialiseren’) en dan altijd het resultaat: ‘Kan niet verbinden. Probeer het later nog eens’... 

Heb verschillende netwerken gebruikt, al meermaals uit/aan-geschakeld, de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, etc. Dit heb ik al gecheckt/geprobeerd: https://faq.whatsapp.com/android/troubleshooting/connection-problems/?lang=nl 

Heb geen flauw idee wat ik nu moet doen… wie kan helpen?

Groeten, Koos

icon

Beste antwoord door Kolieff 10 September 2021, 14:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Kolieff, welkom op ons forum!

Allereerst een domme vraag :-) maar heb je je toestel ook al herstart?
Als andere applicaties wél op internet kunnen maar alleen whatsapp niet lijkt het me dat er daar ergens iets fout gaat.
Als je in je toestel kijkt bij de rechten die apps hebben, heeft whatsapp daar de juiste rechten?

Dank Thomas!

Yes, ik heb ook al een aantal keer herstart. Dat veranderde niets helaas.

Voor zover ik kan beoordelen, zijn er qua rechten geen beperkingen voor de app.

Dus ik sta nog steeds voor een raadsel...

Reputatie 7
Badge +20

ohh jammer!
Ik zou het anders zo snel ook niet weten eigenlijk. Je zou er altijd nog even mee langs een winkel kunnen. Misschien dat ze daar even met je mee kunnen kijken!

Het is inmiddels gelukt.

Ben bij de KPN-winkel geweest en daar werd het ook niet begrepen.

Uiteindelijk was terugzetten naar fabrieksinstellingen de oplossing.

Niet ideaal, maar alles werkt nu gelukkig :)

Hier zelfde probleem: alles werkt, behalve whatsapp!! Telefoon net nieuw, 1 dag in huis, alles is omgezet en ingesteld, en als allerlaatste mijn SIM omgezet en nu doet whatsapp het dus niet. Ik heb echt GEEN zin om alles terug te zetten naar fabrieksinstellingen, heb echt net alles op orde. Help? 

Reputatie 1

Fabrieksinstellingen reset niet nodig. Wel de opslag en cache van whatsapp wissen op de nieuwe telefoon, whatsapp geforceerd stoppen en dan pas whatsapp instellen. 

Issue wordt waarschijnlijk veroorzaakt als je gegevens overzet vanuit een Google account of oude telefoon.

Als je lang drukt op het icoon van whatsapp, kan je op "I" drukken, dan op Opslag, dan opslag en cache wissen. Vervolgens op "gedwongen stoppen". 

De tip van Niels Duifhuizen werkte prima!

Bedankt!

 

Reputatie 2
Badge

Niels is een kei. Ook bij mij loste wissen van opslag en cache het probleem op. Thanx!

Thx, bedankt Niels

Fabrieksinstellingen reset niet nodig. Wel de opslag en cache van whatsapp wissen op de nieuwe telefoon, whatsapp geforceerd stoppen en dan pas whatsapp instellen. 

Issue wordt waarschijnlijk veroorzaakt als je gegevens overzet vanuit een Google account of oude telefoon.

Als je lang drukt op het icoon van whatsapp, kan je op "I" drukken, dan op Opslag, dan opslag en cache wissen. Vervolgens op "gedwongen stoppen". 

Gouden tip!!!! Dank!!!!

Idd. De gouden tip. Top, heeft mij ook uit de brand geholpen vandaag.

Fabrieksinstellingen reset niet nodig. Wel de opslag en cache van whatsapp wissen op de nieuwe telefoon, whatsapp geforceerd stoppen en dan pas whatsapp instellen. 

Issue wordt waarschijnlijk veroorzaakt als je gegevens overzet vanuit een Google account of oude telefoon.

Als je lang drukt op het icoon van whatsapp, kan je op "I" drukken, dan op Opslag, dan opslag en cache wissen. Vervolgens op "gedwongen stoppen". 

Gouden tip!!!! Dank!!!!