Vraag

wifi valt weg op gsm, maar niet op ipad

  • 9 December 2019
  • 11 reacties
  • 523 keer bekeken

De wifi op mijn telefoon (Android, Fairphone) valt voortdurend weg. Op de IPad blijft diezelfde wifi het wel doen. Hoe kan ik de wifi op mijn telefoon weer stabiel krijgen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hoi @Brechtje1968 . Welkom op het forum.

Wat jammer dat dit gebeurt. Ik heb er ook niet direct een verklaring voor. Valt de verbinding op dezelfde locatie weg waar je Ipad dan blijft werken?

Hoe maak je gebruik van het wifi? Heb je ook wifi versterkers in huis? En welk type experiabox is er in gebruik?

Hallo Erwin,

Ja ik gebruik de wifi op mijn telefoon en die valt weg terwijl mijn zoon naast me gewoon wifi houdt op de ipad. Ik heb geen wifi-versterkers in huis en mijn experiabox is een v10A. Kun je daar iets mee? Vriendelijke groet, Brechtje

Dank Brechtje. Raar dat dit gebeurt. 

Laten we eerst even een basis dingetje doen. Wie weet lossen we het daarmee op. Het zijn drie handelingen:

-Verwijder je bestaande wifi verbinding uit je telefoon. (netwerklijst, je verbinding opzoeken en vervolgens netwerk vergeten)

-Herstart je experiabox. Zet hem uit en wacht 30 seconden, daarna weer aanzetten en wachten tot alle lampjes weer branden.

-Maak opnieuw verbinding met je wifi netwerk en vul je wachtwoord in. 

 

Kun je dat eens proberen? 

 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

Hallo Erwin, ik heb het geprobeerd maar alles opnieuw opstarten werkt ook niet. Heb je nog een andere oplossing?

Groeten,

Brechtje

Hoi @Brechtje1968 . Dus los van het herstarten heb je ook de wifi verbinding in je telefoon verwijderd? En daarna opnieuw contact gemaakt met je netwerk (waarbij je opnieuw je wifi wachtwoord moet invullen)?  Dat moet ik even zeker weten. 

Klinkt misschien gek maar heb je het toestel ook al eens helemaal opnieuw opgestart? 

Ja, ik heb de verbinding verbroken en opnieuw de code ingevoerd. Ook heb ik al meerdere malen de telefoon helemaal uitgezet. Hielp allemaal niets.

Vriendelijke groet,

Brechtje

Reputatie 7
Badge +11

Hoi @Brechtje1968 

 

Ik heb even gezocht op Google,

Wifi Fairphone

Hier staat misschien de tip bij zie https://smartandroid.nl/de-wifi-van-mijn-fairphone-valt-weg/

 

Super @Tycha . Dat lijken mij hele nuttige linkjes. Laat je ons weten of de oplossing er bij zit, @Brechtje1968 ?

Hallo Tycha en Erwin, dankjewel voor de linkjes. Ik heb alle suggesties geprobeerd, maar niets helpt. Als jullie nog iets nieuws te binnen schiet, hoor ik het graag. Vriendelijke groet, Brechtje

Dat vind ik heel jammer om te lezen. :-(  Mijn trukendoos is helaas een beetje leeg.

De fairphone heeft zo te zien een eigen forum: https://forum.fairphone.com/

Zo te zien is  ‘ie wel in het Engels maar misschien dat ze daar een oplossing hebben?