Beantwoord

Blikkerig geluid, gesprek wordt onverstaanbaar, telkens na zo'n 5 minuten

  • 18 December 2020
  • 4 reacties
  • 598 keer bekeken

Ik heb een iPhone 8. Bij de meeste gesprekken treedt na ongeveer 5,5 minuut het volgende fenomeen op: geluid wordt blikkerig, beide partijen kunnen elkaar nauwelijks verstaan, noodzakelijkerwijs moeten we de verbinding verbreken. Na opnieuw bellen gebeurt exact hetzelfde, op ongeveer hetzelfde moment (na zo’n 5,5 minuut dus). Of ik “normaal” bel of via WifiCall maakt niet. Hoe kan ik dit verhelpen? Mijn iPhone 8 is zo’n twee jaar oud, eerst had ik hier geen last van maar het laatste half jaar regelmatig en steeds vaker. Wat kan ik hier aan doen?

icon

Beste antwoord door Nico Plat 7 January 2021, 14:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Apple bellen 0201500150. Dit is geen kpn probleem.  Apple heeft wel wat beperkingen op de garantie. Succes!

Reputatie 7
Badge +7

Excuses het telefoonnummer klopt niet. Het juiste nummer kun je vinden op de site van Apple. Daar kun je ook FAQ vinden, misschien staat dit probleem er wel bij.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Nico Plat en welkom op het forum! Wel de bedoeling dat je verstaanbaar blijft aan de lijn, dus dit moet opgelost worden. Heb je al contact met Apple gehad zoals kevster hieboven aanraadde? Zo niet, heb je dan in elk geval de mogelijkheid om je SIM-kaart in een ander toestel te stoppen? Mocht het probleem dan nog spelen, laat hier dan een reactie achter en vul je forumprofiel aan met je adresgegevens, het 06-nummer waar het om gaat en de laatste 3 cijfers van het bij ons bekende IBAN (kunnen onder persoonlijke opmerkingen bijvoorbeeld). 

Mocht het dan opgelost zijn, dan is het inderdaad een probleem met het toestel zelf en kun je hier het beste contact over opnemen met Apple of langs een KPN XL winkel (hier vind je welke winkels open zijn en daar kun je ook een afspraak maken, afspraak is verplicht). 

Het probleem is opgelost. Het bleek niet te liggen aan mijn iPhone en ook niet aan het KPN-netwerk, maar wel aan de earphones (Jabra Talk) die ik gebruik voor zowel mijn telefoon als mijn MacBook. Die combinatie gaf problemen.