Beantwoord

Hoe krijg ik de webmail kalender op mijn iphone zichtbaar

  • 1 November 2021
  • 11 reacties
  • 580 keer bekeken

Ik zit zelf op dit moment ook te kijken hoe ik de webmail kalender op mijn iphone zchtbaar kan krijgen zodat ik deze met andere agenda's kan cmbineren op 1 iphone apparaat.  Jammer imap dit niet ondersteunt en je dit niet voro elkaar kan krijgen.

 

Vandaar dat ik naar de mogelijkheid van CalDav zat te kijken. Binnen de hele kpn forums wordt hier verder niet over gesproken (wat voor mij iets van een slecht voorgevoel was).  Maar ik heb het toch geprobeerd.

 

De gegevens die ik heb gebruikt voor de CalDav toevoeging : webmail.kpnmail.nl, eigen id (zonder alles achter de @), eigen ww, eigen account beschrjving 

 

Eerst gaat ie controleren en dat duurt al best wel lang : dan geeft ie aan dat ie geen verbinding met SSL heeft. Je kan dan kiezen wel of niet. Kies je niet  dus geen SSL gaat ie verder met controleren  en komt er een melding 😛 Controle CalDAV account mislukt. De agenda is wel toegevoegd, maar kun je niet gebruiken.

Kies je wel, dus gebruik SSL,, dan kun je in advanced het poortnummer toevoegen. Bij welke nummer (8008, 443, 8042) ik ook gebruik, bij geen enkele werkt het goed en wordt de agenda toegevoegd.

 

Komt het omdat KPN dit CalDAV gewoon niet ondersteunt ?

of moet ik een ander poortnummer hebben voor de SSL

Of moet ik als naam het gehele email adres gebruiken?

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 15 November 2021, 16:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @makoning, goede vraag. In een ander topic lees ik dit antwoord van mijn collega:

 

Hi MgrB, welkom hier.

Dit zul je niet voor elkaar krijgen, zover ik weet. IMAP en POP zijn synchronisatie-protocollen die de agenda niet kunnen synchroniseren. Exchange kan dit wel, dit is echter een zakelijke dienst bij ons. Gmail en Outlook/Hotmail bieden dit wel 'gratis' aan bij een e-mailadres daar. Dat zou je dus nog kunnen overwegen om je agenda te beheren.

Dit gaat dus inderdaad niet werken met onze KPN mail, helaas!

Al die andere topcis heb ik ook gezien en gelezen. Dat je de agenda niet op de iphone kan krijgen door dat imap en pop synchronisatie protocollen zijn die dit niet ndersteunen, snap ik.

 

Mijn vraag is echter heel simpel; kan ik via CalDav de kalender van webmail benaderen ?

en wat is daarbij de servernaam die ik nmoet gebruiken ?

 

Strato en Ziggo bieden dit als provider aan voor hun klanten, dus ik zou niet weten waarom KPN dit niet ook zou kunnen doen.

Reputatie 7
Badge +30

Als ik even Google, vind ik dit:

Gebruikersnaam: Voer het e-mailadres in dat u gebruikt om in te loggen op uw Webmail.
Wachtwoord: Voer het wachtwoord in dat hoort bij uw e-mailadres.
Serveradres: caldav.one.com

 

Dat kan je proberen! Ik ben benieuwd of het werkt.

Dank je wel voor je reactie Marcia. Wat jij gevonden hebt is idd een voorbeeld van hoe je een caldav calender aanroept. Dit vb is echter van de provider one.com. Een ander voorbeeld van strato dat ik heb gevonden is 

dav.webmail.strato.de

En zo heeft bijna elke provider zijn eigen server adres met daarop de caldav functionaliteit. 

 

Wat ik zoek is wat het serveradres is van de kpn server om te gebruiken. Iets als

Caldav.kpnmail.nl   of   dav.webmail.kpnmail.nl    of   sync.kpnmail.n

Maar wat is het juiste server adres? Om te gebruiken.

Mark

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @makoning 

 

Er is wel een mogelijkheid om de webmail agenda te delen en dan kan ik hem b.v. toevoegen in outlook op mijn PC.

Echt vlekkeloos werkt het niet, op het moment dat ik outlook afsluit en weer start is die agenda weer verdwenen en moet je hem opnieuw toevoegen.

Misschien dat het wel goed gaat op een iPhone.

Je moet via webmail de agenda oproepen en dan via het hamburgermenu kan je hem delen:

Je krijgt dan bovenstaande popup, daar het emailadres invoeren, kiezen welke rechten je geeft en op Opslaan klikken.

In de email die je dan krijgt staat een link, die kan je via de browser openen of rechtstreeks uit de mail kopiëren en dan invullen in je iPhone agenda bij Internet agenda (misschien heet het anders op een iPhone) openen.

Reputatie 7
Badge +30

Dank je wel voor je reactie Marcia. Wat jij gevonden hebt is idd een voorbeeld van hoe je een caldav calender aanroept. Dit vb is echter van de provider one.com. Een ander voorbeeld van strato dat ik heb gevonden is 

dav.webmail.strato.de

En zo heeft bijna elke provider zijn eigen server adres met daarop de caldav functionaliteit. 

Weer wat geleerd:sweat_smile:

 

Heb je de tip van GeSp nog kunnen proberen? Ik heb je vraag nog aan andere collega's gesteld: wordt vervolgd!

Reputatie 3
Badge +1

imap.kpnmail.nl is als ik het goed heb het serveradres.

Antwoord van gesp is wat werkt ..nadat klopt. Maar dat is te gebruiken als je de calender ergens anders in wilt gebruiken zoals andere calender en je wilt daarin een andere calender importeren met een import URL link.

 

Dat is niet wat ik wil. Ik wil de externe calender vanuit mijn eigen calender gebruiken / aanroepen als caldav calender.

 

En daar heb ik het caldav server adres voor nodig ? Als kpn dat wel heeft dan ???

En wat slimmerik aangeeft is het imap server adres...daar zit de caldav calender niet op.

 

 

Of heeft kpn deze service gewoon niet?

 

Moet toch iemand bij KPN zijn die deze vraag kan beantwoorden.

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb inmiddels reactie van mijn collega's: wij ondersteunen dit inderdaad niet. Ik kan je dus helaas niet verder helpen, @makoning :-(.

Ok, dat is iig een duidelijk antwoord. Al snap ik niet waarom zo 'n grote provider als kpn dit niet ondersteund.  

 

Jammer. Maar bedankt voor de duidelijkheid Marcia.