Vraag

iOs 14 wifi problemen wifi versterker

  • 24 September 2020
  • 17 reacties
  • 593 keer bekeken

Sinds update naar ios14 geen wifi via wifiversterker. Android en ouder iOS-apparaat geen problemen. wifi versterker KPN arcaduan. Zet ik de versterker uit dan wel weer wifi (enigzins) dat komt dan via experiabox woonkamer. 

Zetten we versterker weer aan, geen wifi op ios14 telefoons. Wel dan bedraad internet naar bv PlayStation via deze versterker. 

Heel vreemd. 

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Krijg je geen melding op scherm? Heb je misschien iets voorbij zien komen over wpa3?

Nee wifi valt gewoon weg als we de andere kamer inlopen. Geen melding.

Netwerkinstellingen gereset op telefoon. Versterker paar keer aan en uit. Experia box reset en op ander kanaal. Niets..

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Gummetje. welkom op het forum! 
Ik vermoed dat door deze specifieke instelling komt. Kun je dit eens proberen uit te zetten?

Hallo @Thomas ,

Zonet uitgezet, en wifi opnieuw verbonden. Helaas niet de oplossing..

Nog een idee? 

Reputatie 6
Badge +7

iOS 14.0.1 al geïnstalleerd?

@Macabeus ja al geïnstalleerd.

Het is een oudere type KPN  extender dat wel , maar met Android telefoon wel wifi en ook de bekabelde  PlayStation vanaf die extender, geen internet problemen. 

 

Oo..nu niks meer. Ik dacht reset nog eens de experia box. Dus via KPN site stond er  terug zetten fabrieksinstellingen experia box..had ik dat maar nooit gedaan. Nu niks geen wifi meer. 

Hij kan ip adres niet vinden? Drie lampjes groene lampjes. Wireless geen lampje. Ook geen oranje of rood. Nog eens stekker eruit na een tijd wachten, weer niks. 

Help. Wat nu? 

Reputatie 6
Badge +7

Extender afkoppelen en dan resetten?

 

Wel je codes veranderen want die worden bij fabrieksinstellingen veranderd.

De wifi van de experia box doet het weer na diverse keren opstart/reset. Gelukkig! 

Maar wifi via extender voor onze Apple telefoons met 14,1 en uitzetten vinkje prive, helaas nog steeds niet. 

Ik denk dan tijd voor nieuwe wifi extender. Liefst onbekabeld maar met wel 2 ethernet kabel uitgangen. 

Iemand tips? 

Reputatie 7
Badge +20

ohh dat is wel balen zeg! Ik las in een ander topic dat daar de oplossing in zat namelijk. Had je de wifi extender ook al gereset en opnieuw ingesteld?
Bedoel je met de oude wifi extender die vierkante?
Dan kan het de moeite waard zijn (met wifiversterker uitgeschakeld) onze online wifimanager eens te doorlopen. Als deze constateert dat je wifiversterkers nodig hebt kun je daar gratis Experia Wifi's bestellen!

Ga ik doen!!

Ondertussen deed de experia box 10 het plotseling helemaal niet meer. KPN gebeld en heel goed en vriendelijk geholpen. Na wat testen is er besloten een nieuwe experia box te sturen. 

Nu nog niet gelukt de  kpn extender gelukt daar aan te sluiten. Vanavond nog maar eens proberen 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor de update Gummetje. Hou ons op de hoogte!

Reputatie 7
Badge +20

@Gummetje werkt alles nu naar behoren?

Het ging niet zo makkelijk dan gedacht. KPN extender erop krijgen is wel gelukt. Eerst Bedraad aangesloten (dat is de oplossing) en daarna draadloos verplaats naar gewenste plek. De experia box 12 heeft zogenaamde wifi 6. Deze wilde niet op alle laptops. Dus dat vrij snel uitgeschakeld via modem instellingen en met behulp van in dit forum uit een bestaande vraag en antwoord over dat uitzetten is dat gelukt. Maar het wifi was daarna nog slechter als met de oude experia 10. Reset gedaan, ander kanaal. Helaas, dat loste niets op. Experia box weer terug gezet op wifi 6. Maar op voornamelijk mijn Android en mindere mate de iPhones in ons gezin, viel de wifi steeds uit.  Vandaag weer met KPN gebeld. In het modem stond een vinkje uit bij 5g. Mogelijk ging het schakelen tussen de wifi sterkte? ( iets met 2.4 en 5ghz) daardoor niet. Dat loste het niet op voor mijn Android. In telefoonwinkel is vanmiddag voor mij een instelling veranderd, in een ontwikkelaar menu  wifi. Vraag me niet ,wat precies.   Dat lijkt nu het probleem te hebben opgelost. Blijft het probleem van de oudere laptop die niet op wifi wil nog over. 

Reputatie 7
Badge +20

Ah daar is gelukkig ook een oplossing voor. Ik quote even een gebruiker:

 

  

 

Het is een maandje te laat ik weet het maar ik had het zelfde probleem en met een Google search kwam ik op deze thread dus ik heb snel even een accountje aangemaakt hier om mijn fix te plaatsen. Het is te verhelpen zonder naar Wifi5 terug te schakelen. Intel heeft namelijk met de nieuwste drivers dit probleem verholpen maar die drivers zitten niet in de meest recente windows update.

Ga naar: https://downloadcenter.intel.com/product/59484/Intel-Wireless-Products

Klik op “Get started”
Klik op “Download now” en download het programma. 
Na het installeren word je automatisch verwezen naar deze pagina en hier kan je de vereiste updates downloaden. PC herstarten en klaar is Kees :)

Hoop dat ik er nog iemand mee heb kunnen helpen. Denk dat dit draadje wel op slot kan 😃.

 

Hiermee zou je je laptop op wifi6 moeten kunnen krijgen!