Beantwoord

Iphone 11 niet op voorraad, wanneer wel?

  • 10 December 2020
  • 5 reacties
  • 575 keer bekeken

Hoi. Ik heb vorige week maandag (30 november) een iphone 11 64 gb wit besteld. Op jullie site stond leuk: ‘voor 23.59 besteld, morgen in huis!’ 
Krijg ik achteraf een bericht dat hij niet op voorraad is en dat jullie ook niet weten wanneer hij weer binnenkomt. Wel een beetje gaar dat dit nergens van te voren werd aangegeven. 
 

Maar hebben jullie al enig idee wanneer ik m’n telefoon kan verwachten? 

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 14 December 2020, 09:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen en welkom op het forum. De iPhone 11 64GB in de kleur wit wordt deze week (week 51) weer verwacht en normaal gezien ook uitgeleverd. 

Hoi ik heb gisteren 2 Jan 2021 een iPhone 11 64gb zwart besteld maar ik krijg te horen dat hij niet op voorraad is weet iemand wanneer ik hé, binnen krijg 

Beste, ik heb zaterdag 2 januari een IPhone 11 RED 128 GB besteld. Ik heb vervolgens een bevestiging en factuur van de aankoop ontvangen met de mededeling dat ik deze direct zou ontvangen. Vervolgens kreeg ik gisteren een sms dat de IPhone niet leverbaar was en dat er ook niet aangeven kon worden wanneer deze geleverd kon worden.

-ik ben al jaren trouwe klant van Telfort (inclusief internet en tv) en ben enorm tevreden geweest. Dit is het eerste contact met KPN en is direct teleurstellend.

-tijdens het bestelproces is er nergens aangegeven dat de telefoon niet op voorraad is terwijl er op social media terug te vinden is dat dit bij veel klanten een probleem is. Daarnaast kun je via de website nog steeds bestellen dus ook nieuwe klanten worden teleurgesteld maar hebben dan wel aangekocht. Dit lijkt op een marketingplan waarbij KPN klanten niet op voorhand bindt maar vervolgens wel een deal sluit die ze niet na kunnen komen. Lijkt mij het verkopen van lucht. 
-als je een bevestiging stuurt als KPN van een koopovereenkomst die je vervolgens niet na kunt komen terwijl je daar al van op de hoogte bent terwijl je deze afsluit geef je de klant misleidende informatie

-KPN stuurt een sms...wat is er mis met telefonisch contact opnemen en met de klant naar een oplossing zoeken? Jullie pretenderen toch klantvriendelijk te zijn?

-goed...zelf maar gaan bellen. Blijkt niet alleen de IPhone Red er niet te zijn maar geen enkele IPhone 

-er wordt aangegeven dat er niet bekend is wanneer er geleverd gaat worden maar op social media (kpn gerelateerd) worden er wel klanten geïnformeerd dat er in de 2e of 3e week IPhones geleverd worden!?!? Waarom lichten jullie niet alle klanten (persoonlijk) telefonisch in. En vanwege de met voorkennis in gebreke blijken na afsluiten van een overeenkomst en ter bevestiging ook nog een factuur sturen (want dat wordt door KPN wel direct geregeld) lijkt het me meer dan fatsoenlijk dat er een redelijke compensatie aangeboden wordt.

-gezien privé omstandigheden heb ik de telefoon uiterlijk donderdag nodig. Het zou me veel te veel energie kosten momenteel om alles over te zetten naar een concurrent die wel transparant communiceert maar als ik niet in deze omstandigheden had gezeten was dat direct door mij geregeld. Ik sta dus ook nog eens met mn rug tegen de muur door jullie. Klant is koning wordt bij KPN een volledig contrast van gemaakt. Eerder KPN is koning en klant heeft maar te volgen

-en dan een positief punt. Ik heb een medewerker Marnix aan de lijn gehad die heel klantgericht was en me maandag terug gaat bellen over verschillende opties die ik met hem heb besproken als oplossing (ik probeer van mijn kant namelijk wel naar een oplossing te zoeken.

Ik wil van KPN met spoed weten hoe dit opgelost en gecompenseerd wordt en niet via een sms afgescheept. Wanneer hier geen gevolg aan gegeven wordt, zal ik verdere (collectieve, want er zijn momenteel heel veel mensen de dupe) stappen ondernemen. Want gezien de voorkennis van het niet kunnen leveren maar wel een overeenkomst aangaan is het misleiden van klanten.

Ik hoor graag van u.

 

 

Reputatie 7
Badge +10

Apple levert telefoons uit wanneer deze beschikbaar zijn, aan alle providers wereldwijd, en degene die als eerste bestelt heeft zal deze als eerste geleverd krijgen. Lijkt me niet meer dan eerlijk.

 

Als u het er niet mee eens bent kunt u altijd gebruik maken van uw 14 dagen bedenktijd.

Reputatie 7
Badge +10

Hoi ik heb gisteren 2 Jan 2021 een iPhone 11 64gb zwart besteld maar ik krijg te horen dat hij niet op voorraad is weet iemand wanneer ik hé, binnen krijg 

Er is een topic aangemaakt door moderator Maja waar de informatie die Apple aan KPN levert mbt levertijden van de iphone 11 wordt gecommuniceerd.