Beantwoord

provideruitval iPhone 8 plus na update

  • 5 November 2019
  • 6 reacties
  • 174 keer bekeken

Vrijdags de 11 een update op m’n telefoon I-Phone 8 plus gezet (automatische update)

 

Vanaf die tijd ben ik regelmatig mijn provider links boven in het scherm kwijt.

 

Mijn klanten klagen dan ook dat ik vanaf die tijd niet meer bereikbaar ben.

 

Zelf vanalles geprobeerd, telefoon uit, telefoon aan. Sim kaart eruit en erin, allemaal niets.

 

Contact met Apple support, telefoon zou het probleem niet zijn maar de Sim kaart, nieuwe Sim kaart erin, telefoon uit, en weer aan. Nacht lang de telefoon uit, enz enz, maar het bood alle geen oplossing.

 

Telefoon naar fabrieksinstellingen (contacten 2000+) kon dus niet zien wie er belde, maar ik had ook geen nummers meer in mijn telefoon, dus alle telefoonnummers moest ik via het boekhoudprogramma op zoeken.

Maar goed, het werkte goed, netwerkprovider bleef zichtbaar!

 

Reservecopie weer terug gezet en alle ellende begon weer....

 

Na 7 mailtjes en tich telefoongesprekken met Apple support: Mark, Marco,Jan-Willem, Jim enz zo nog een aantal namen gesproken en via de mail contact te hebben gehad moest ik na 2 weken proberen maar m’n telefoon bij een store achterlaten en als er een gebrek was zouden ze dit op lossen. (Wachttijd 5 weken)

 

Tussentijds is er al vrij snel een nieuwe update op de markt gekomen, die zou het op moeten lossen maar ook dit zonder succes!!

 

Jongen bij de store alles uitgelegd en die heeft de firmware geflasht (gewist) opnieuw geïnstalleerd en op een lege telefoon ging het weer goed, tot ik m’n reservecopie terug heb gezet, en ja hoor, weer geen ontvangst en weer uit de lucht! 

 

Ik heb ze alles al voorgesteld, dat ik toch iedere 2 jaar een ander toestel kocht, en ze mss in dit geval iets tegen reductie aangeboden kan worden???? Niets geen reactie!!!

 

Ook als ik al 3 weken loopt te zeuren, dat ze me iets van een leentoestel kunnen voor stellen en ze op hun gemak kunnen kijken wat er fout gaat, zodat ik als ondernemer gewoon door kan, NIETS!!

 

Problemen zijn er, als je op internet kijkt ben ik niet de enige, ook bij KPN is dit probleem bekent!!!

 

Enkel bij de ontwikkelaar en de verlener van de software (Apple zelf )proberen ze de boot af te houden, en dit zeurt nu dus al 3 weken, 3 weken onbereikbaar!!

 

M’n alarm gaat snachts af van mijn bedrijf, de centrale krijgt me niet te pakken en van sucuritas hebben ze in mijn pand moeten kijken of alles in orden was (dit gebeurt niet kostenloos) terwijl als ik de telefoon had kunnen op pakken ik op de camera’s had kunnen kijken en dit dus vals alarm had geweest...., zo nog een opstapeling aan ongemakken waar ik nu maar mee om moet gaan!!!

 

Apple laat me staan, doet er niets aan, en ik sta letterlijk in de koude douche!!!

 

Dus, mocht je een Apple product overwegen aan te schaffen, denk dan ook even aan de keerzijde van een groot bedrijf waar je nog geen korrel zand op een strand bent....

 

Ik ben er nu nog steeds niet uit met Apple, alles loopt nu nog, dus ik hoop dat ik straks nog iets positiefs kan melden over een Apple product....

 

Groet, trouwe 8 jaar gebruikende Apple jongen die er al een flinke auto aan producten voor had kunnen kopen...

 

icon

Beste antwoord door Toon van Meer TVM Works 10 November 2019, 00:16

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Toon van Meer TVM Works 
Heb je geen backup van IOS-12 ?
IOS-13 geeft meer problemen dat klopt, zet IOS 12 terug en het is opgelost, sla een paar keer de updates van 13 over en probeer het later nog eens te updaten.

Heb ik Apple voorgesteld, door de telefoon en ook in de store, maar dat is niet mogelijk is me verteld! 

Reputatie 7
Badge +21

Heb ik Apple voorgesteld, door de telefoon en ook in de store, maar dat is niet mogelijk is me verteld! 

Als je een volledige backup van IOS12 hebt gemaakt kun je die zo terugzetten via Finder, klik in Finder links je telefoon aan (staat deze er niet bij, sluit hem dan even via een kabel aan) en kies voor backup terugzetten, zoek de juiste bakup (van IOS12) uit en je bent uit de problemen.
Beta's kun je niet terugzetten

Reputatie 7
Badge +20

Ha @Toon van Meer TVM Works Wat een enorm vervelende situatie is dit. Ik kan me voorstellen dat je hier enorm van baalt en ik hoop met je mee dat alles snel in orde komt. Het is -ben ik bang- niet iets waar ik van KPN uit veel in kan betekenen. Niettemin is het goed dat je je op het KPN Forum hebt gemeld. Iemand als @huistijger is goed thuis in Apple-producten en hij heeft volgens mij al een goed advies gegeven. Ik hoop dat je hier iets aan hebt gehad? 

Welnu, vandaag gebeld door Apple, nieuwe update 13.2.2 geloof ik… problemen tot heden 1 dag blijft het goed gaan👍 Heeft 3 weken wachttijd nodig gehad, maar goed, zoooo blij dat hij weer gefixt is!!

wat moet ik er over zeggen, ben nooit de eerste met een update denk ik🤔😏

Reputatie 7
Badge +20

Dat scheelt, @Toon van Meer TVM Works Fijn dat alles weer werkt. Hopelijk blijft het goed gaan! 

Reageer