Vraag

Service op iPhone 5s na update IOS 1.2 en plaatsen nieuwe SIM-kaart bij KPN-store

  • 17 April 2019
  • 3 reacties
  • 1016 keer bekeken

Vorige week maandag is een IOS update op mijn iPhone 5S geïnstalleerd. Sindsdien valt de Service via KPN steeds langdurig weg (linksboven op mijn iPhone staat dan Geen Service i.p.v. KPN 3G of 4G).
De Apple Geniusdesk heeft mijn iPhone eind vorige week gecontroleerd en daarbij noch hardware- noch softwarefouten ontdekt. Op hun voorstel heb ik bij de KPN-store in Den Haag een nieuwe SIM-kaart laten installeren.
Dit leek even goed te gaan, maar later viel de verbinding via KPN weer weg.
Nu al een paar dagen geen Service.
Heeft iemand dit probleem onlangs ook gehad en wat is eraan te doen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Sorry, de update was IOS 12.2.
De Apple Geniusdesk die ik bezocht was die van Den Haag.
Ik heb de iPhone ook herhaaldelijk uitgezet en opnieuw opgestart, met als resultaat: 'Zoeken' of 'Geen service'.
Ook relevant lijkt me dat ik na kiezen van:
Instellingen >Mobiel netwerk

een scherm krijg met alleen bovenaan:
< Vorige Mobiel netwerk

Het scherm is onder die regel volkomen leeg ...
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Harry, welkom op het forum! Het maakt onze simkaart niet zoveel uit welke software er op jouw telefoon staat. Dus ik vermoed toch dat er bij de update iets niet helemaal goed is gegaan. Wat je kunt doen om te testen is kijken of jouw simkaart het in een andere telefoon nog wel goed doet. Zo ja, dan is de simkaart in orde. Test dan ook de simkaart van die andere telefoon in de jouwe. Als die het ook niet doet, dan ligt het zeker weten in je toestel. Als de andere simkaart het wel doet in jouw toestel, dan kunnen we hier voor de zekerheid nog even kijken naar de netwerkinstellingen.