Vraag

Simkaart problemen (Loxone App voor IOS)

  • 8 January 2021
  • 9 reacties
  • 144 keer bekeken

Beste KPN, en mede-foristen,

 

Ik maak gebruik van de Loxone App voor smarthome, hierin zitten ook intercoms.

deze intercoms maken het mogelijk om ook op 4G melding van een oproep te ontvangen. 

Dit geeft de mogelijkheid tot beeld bekijken en spreken. tot 2 maanden geleden geen probleem.

Dit werkt via SIP. Nu ontvang ik wel meldingen en kan ik wel beeld bekijken maar niet spreken.

Ik heb diverse intercoms in mijn app zitten, deze hebben allemaal een ander netwerk (oa glasvezel, ziggo en kpn(vdsl)) 

bij mijn partner werkt het wel goed. Iphone XR ios 14.3.

en met android toestellen waarmee ik heb getest werkt het ook goed.

ik heb zelf een iphone 8 ios 14.3. Hierop werkt het dus niet meer. Ik vermoedde een software issue, maar op aanraden van Loxone hebben ik en mijn partner even van simkaart gewisseld. 

toen werkte het ineens wel op mijn iphone 8 ios 14.3. Wat kan ik hier aan doen? 

bij Loxone hebben ze dit probleem in duitsland ook gehad en ontving ik onderstaande reactie:

In het geval met Vodafone was het een instelling "SecureNet" dat voor problemen zorgde, dit moet uitgeschakeld worden.

Deze instelling kan wel van provider tot provider veranderen. 

 

ik verneem het graag! alvast bedankt voor uw reacties. 

 

gr Tiesel

 

*Admin: titel aangepast voor een betere vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Tiesel! Welkom op ons Forum. Het is hier erg druk, vandaar dat mijn reactie wat aan de late kant komt. Heb je al eens een nieuwe simkaart geprobeerd? Die kun je eenvoudig aanvragen via MijnKPN. Selecteer je nummer > Simkaart > Simkaart aanvragen > Selecteer een simkaart naar keuze:blush:

Mocht dit geen oplossing bieden, dan kijk ik graag met je mee! Hebben jij en je partner allebei een abonnement bij ons? Dan vergelijk ik graag instellingen met elkaar! 
Zou je jullie postcode, huisnummer, klantnummer én 06-nummers kunnen toevoegen aan je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 

 

Hoi Lisa, nieuwe simkaart geprobeerd maar biedt geen oplossing. profiel heb ik ingevuld kon echter klantnummer kon ik zo niet vinden maar moet adh mobiel nummer geen probleem zijn neem ik aan?

ik verneem graag je reactie. liefst zsm alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +17

@Tiesel Een typefout in je nummer, zie ik:wink:. Geen probleem, ik heb je met de overige gegevens kunnen vinden. Zou je het nummer van je partner willen toevoegen aan ‘Persoonlijke Opmerkingen’?  Dan kan ik de instellingen e.d. vergelijken. Laat het maar weten als je dit gedaan hebt. 

Beste Lisa, het nummer heb ik toegevoegd.

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt @Tiesel! Geen KPN-nummer zie ik, helaas. Ik kan de instellingen niet met elkaar vergelijken. Het blijft uiteraard gek dat het met haar simkaart in jouw toestel wel werkt. 
Hoe heb je de APN instellingen ingesteld? Dit controleer ik graag eerst voordat ik een ticket aanmaak.  

Bij welke provider zit je partner? 

 

Beste Lisa,

 

Excuus voor de onduidelijkheid, kunnen we dit niet telefonisch regelen? De hele tijd over en weer via een forum duurt erg lang. (ligt vooral aan mij hoor) Zou je me willen en kunnen bellen?

partner = zakelijk partner is een man. bij hem werkt het wel en bij simwissel ook met mijn telefoon en zijn simkaart. was in de veronderstelling dat hij KPN had maar hij heeft Yes?

Mijn vriendin heeft wel kpn. bij haar werkt het ook niet.

De APN instellingen link heb ik gevolgd maar snap niet wat ik daarmee zou kunnen proberen.

Ik heb de iphone al enkele jaren.

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Het doel van het Forum is dat klanten elkaar helpen. Daarnaast is de content die gecreëerd wordt waardevol voor andere klanten met hetzelfde probleem. Wij bellen niet! Uiteraard denken mijn collega's van de telefonische klantenservice graag met je mee. Je kunt ons bereiken door te bellen met 0800-0402.

Hoi Lisa,

 

Het probleem is nog steeds niet opgelost, kun je iets voor me betekenen? Ik begrijp het doel van het Forum. Hierbij dan ook een update:

  • ik heb nogmaals bij leverancier/fabrikant aangeklopt, zij wijzen nog steeds naar jullie. ik vermoed ook dat er bij jullie iets fout gaat omdat bij andere providers geen problemen zijn.
  • ik heb nogmaals telefonisch geprobeerd met KPN klantenservice. Aardige collega van je aan de lijn gehad, het hele probleem uitgelegd, zij genoteerd en ze gaf aan dat ze hiervoor de technische dienst in ging schakelen en dat ik binnen uiterlijk 3 werkdagen reactie mocht verwachten. vervolgens krijg ik na 2 weken een SMS waarin stond dat ze niks kunnen betekenen. Jammer dat ze niet even persoonlijk contact konden nemen omdat ik vermoed dat dat wel zo is.
  • gisteren nogmaals telefonisch geprobeerd met KPN klantenservice. Weer een aardige collega van je aan de lijn gehad, het hele probleem uitgelegd, zij genoteerd en ze gaf aan dat ze hiervoor de technische dienst opnieuw ging inschakelen en dat ze binnen uiterlijk 10 werkdagen contact opnemen. Hierop ben ik momenteel in afwachting. 

Zijn er meer mensen met deze problemen? Baal er stevig van omdat we zo geen stabiel systeem kunnen opleveren aan onze klanten.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Tiesel! Welkom terug. Wat balen dat het inmiddels niet is opgelost. Kun je iets meer vertellen wat er precies anders is als je een KPN-simkaart gebruikt versus wanneer je een Vodafone (of andere) simkaart gebruikt? 
 

Vodafone Secure Net uitschakelen: lijkt op het uitschakelen van een maleware/firewall dat op het toestel is ingesteld. Naast KPN Veilig hebben wij niet een andere beveiliging die uitgeschakeld kan worden. 
Gezien de app wel goed functioneert in een Android toestel met KPN-simkaart, kunnen we wel stellen dat de simkaart niets blokkeert. 

Nu is dan nog de vraag waarom het niet goed werkt met de KPN simkaart in een IOS toestel. Terwijl de app met een Vodafone simkaart wel werkt. Hieruit kunnen we opmaken dat het niet aan de app ligt. 
Kun je uitleggen waar je precies tegenaan loopt als je de KPN simkaart in jouw toestel gebruikt? Werkt alles gewoon goed behalve audio? 

Zijn bepaalde functies in de app uitgeschakeld/niet bruikbaar als je de KPN-simkaart gebruikt? Laat de app bijvoorbeeld duidelijk zien dat audio niet beschikbaar is? 
Doet audio het helemaal niet? Heeft de app wel toegang tot de microfoon als je naar de app gaat via instellingen>app (beheer)? 

Heb je VoLTE/4G-bellen ingeschakeld? Zet dit eens uit.  

​​​​​​Om het ons hier makkelijker te maken kun je wellicht hier screenshots plaatsen waarop we kunnen zien wat het verschil is bij gebruik app met KPN-simkaart versus Vodafone-simkaart. 
​​​​