Waarom ben jij een echte Apple Fan?

  • 16 September 2021
  • 12 reacties
  • 151 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +16

Hoihoi!


Er zijn veel merken maar het blijft toch altijd een beetje apples met peren vergelijken. Gezien apple als een van de weinige merken een echte "unieke" identiteit heeft zou ik de volgende vraag aan jullie willen stellen:

Waarom ben je een èchte apple fan 😉 Wat zijn de grote voordelen die apple echt uniek maakt?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Makkelijk, er zitten niet heel veel calorieën in een appel maar het zit wel vol met vitamines A en C, verder is het goed voor het hart en onderdeel van de schijf van vijf. Appels zijn gewoon veel beter dan peren, maar die kun je eigenlijk niet vergelijken.

Reputatie 7
Badge +24

Gebruikersgemak en gewenning. Overstappen op iets anders is ook zo'n gedoe. 

Prijs is ook altijd een tegenargument, maar die toestellen behouden wel hun waarde. Ook na een paar jaar. 

Makkelijk, er zitten niet heel veel calorieën in een appel maar het zit wel vol met vitamines A en C, verder is het goed voor het hart en onderdeel van de schijf van vijf. Appels zijn gewoon veel beter dan peren, maar die kun je eigenlijk niet vergelijken.

:sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +8

Gebruiksvriendelijk, een nieuwe telefoon (of tablet) is binnen mum van tijd te gebruiken, lange ondersteuning van software updates, het design, de mogelijkheden de kwaliteit, veiligheid.

De prijs lijkt weliswaar fors, maar is ook betrekkelijk:  de apparatuur behoudt zijn waarde en na aanschaf van een laptop of desktop computer, beschikt men meteen over uitstekende software, voor allerlei toepassingen, zonder extra kosten.

Reputatie 4
Badge +2

Vroeger altijd een Samsung of Blackberry gehad. Deze gingen altijd kapot of hielden er naar een paar maanden mee op (tiener gebruik vaak in en uit schuiven ). Ook was er, naar mij mening, veel te veel dingen die je kon en waarschijnlijk nog steeds kan veranderen (aanpassen) dit kon dan op de iPhone 4s weer niet. Ik quote hier dan ook @Ik_Hussel want die haalt mij de woorden uit de mond

@NielsO . Er zullen toch diverse toepassingen niet meer werken op de 4s. Stokoud model.

ITV app, CoronaCheck, Whatsapp (neef had iPhone 6 en daar werkte het niet meer), ….

Reputatie 4
Badge +2

@PeterG ik bedoelde meer dat ik toen rond die tijd ‘verliefd’ ben geworden op Apple als merk. Gebruiksvriendelijk en deed wat hij moest doen voor mij. Niet teveel poespas zoals ik altijd had met een merk zoals Samsung of Blackberry (destijds).
 

Deze dagen eigenaar van de iPhone X die ik waarschijnlijk in deze dagen ga inwisselen voor de 13 pro. Mijn liefde voor Apple blijft nog steeds boven aan staan, maar ik moet zeggen dat, bijvoorbeeld, Samsung ook steeds meer interesse gaat wekken hiero!

Reputatie 7
Badge +12

Maar even serieus, voor mijn werkzaamheden als Monteur heb ik in de winkel gewerkt en was ik ook een "Apple Expert" - Het diploma van Apple hangt nog steeds vol trots in me woonkamer. Heb zelf de iPhone 11 en het is gewoon gebruikersgemak. Ik was altijd van mening dat het de beste telefoons ter wereld zijn, maar nu ik via mijn werk ook een Samsung Tablet en S20 heb kan ik dat niet meer zo zeker zeggen. Android en IOS werken gewoon heel anders en hebben beide plus en min punten.

Reputatie 7
Badge +8

@NielsO . Er zullen toch diverse toepassingen niet meer werken op de 4s. Stokoud model.

ITV app, CoronaCheck, Whatsapp (neef had iPhone 6 en daar werkte het niet meer), ….


Vreemd. Op de iPhone 6 (die ik van mijn werk heb), werkt WhatsApp, de CoronaCheck en CoronaMelder app nog prima.

Reputatie 7
Badge +24

Maar even serieus, voor mijn werkzaamheden als Monteur heb ik in de winkel gewerkt en was ik ook een "Apple Expert" - Het diploma van Apple hangt nog steeds vol trots in me woonkamer. Heb zelf de iPhone 11 en het is gewoon gebruikersgemak. Ik was altijd van mening dat het de beste telefoons ter wereld zijn, maar nu ik via mijn werk ook een Samsung Tablet en S20 heb kan ik dat niet meer zo zeker zeggen. Android en IOS werken gewoon heel anders en hebben beide plus en min punten.

Ik denk ook niet dat het als een wedstrijd gezien moet worden maar meer als wat het beste bij je past. Ik denk ook dat mensen niet zo snel overstappen als ze eenmaal Android bijvoorbeeld gewend zijn. 

Reputatie 7

Ik denk ook dat mensen niet zo snel overstappen als ze eenmaal Android bijvoorbeeld gewend zijn. 

Helaas kijken mensen de laatste jaren veel meer naar de verpakking i.p.v. de inhoud.

Marketing (ofwel verkopen van onzinnige dingen) heeft een veel te belangrijke rol gekregen en als er één ding is waar Apple goed in is, dan is het marketing.

Overigens begint de marketingmachine van Apple wel enige barstjes te vertonen en wat dat betreft is dit decennium best een interessant decennium aan het worden waarbij ik veel verschuivingen verwacht in het technologisch landschap.

Reputatie 7

Ik die ooit begon in uuh 2009 geloof ik met de 3GS begon, toen kwam de 4,5, 5S, 6S, en als laatste de XR,.. Ik was er op een gegeven moment zo klaar mee. Dat ik spontaan overstapte op Android paar jaar geleden.

De wereld is voor mij opener geworden, ik kan meer met elkaar laten samenwerken, ook ivm werk is Android een heel stuk handiger wat betreft bepaalde werkgerelateerde apps. Daarnaast ook geen Apple computers/ipads meer. En ook een android Tablet, ja mijn Huawei MediaPAd M5 werkt nog als een malle. Evenals mijn Huawei P30. Die heb ik komende maand 2 jaar, maar die gaat nog wel een jaartje of misschien wel 2 mee. Ben alleen nog niet zo handig met het updatebeleid van Android :rolling_eyes:

Al vind ik de Android markt wel klein, Samsung komt er hier never nooit in,… Oneplus tja wordt wel wat minder qua interesse vind ze nu minder, dan enkele jaartjes geleden,… Xiaomi is weer wat meer Booming maar daar heb ik voor mobiel/tablet nog niet voldoende feeling bij,… En dan blijft er verder ook niet erg veel andere keuze over. 

Reputatie 7
Badge +28

Het is een kwestie van smaak en gewenning. 
 
Mijn eerste smartphone was één van de eerste Androids. Die was zo beperkt, echt veel minder fijn in vergelijking met de toenmalige IPhone. Na een jaartje toen toch bewust de keuze gemaakt voor een IPhone 4. Zo fijn en zo makkelijk in gebruik. Later de 5, de SE en nu de SE2020.  Ook voor de PC overgestapt naar een iMac. Ook al zo fijn in gebruik. 
 

Voor mijn werk heb ik wel een Android in gebruik. Een Nokia. Maar die is gewoon echt veel minder prettig dan mijn IPhone. Alhoewel ik die Nokia dus ook veel gebruik tijdens mijn werk. 
 

En wat betreft Whatsapp; 

Impact voor iPhone gebruikers

Doordat iOS 10 vereist wordt voor het gebruik van de app kun je na 15 maart 2021 WhatsApp alleen nog maar gebruiken op een iPhone 5 of nieuwer. In de praktijk betekent dit dat dit jaar de iPhone 4s afvalt. 

De IPhone6 werkt dus nog gewoon voor WhatsApp.