Sticky

De Grote KPN F1 competitie #3

  • 19 February 2024
  • 150 reacties
  • 1996 keer bekeken
De Grote KPN F1 competitie #3
Reputatie 7
Badge +19

The lights are out, away we go! De derde editie van dit forumspelletje. Vorig jaar tijdens de tweede editie was het @Raymondt die de titelstrijd in zijn voordeel wist te beslechten. Mag hij zich na komend seizoen ook de grote kenner noemen of slaagt iemand anders erin de koning van zijn troon te stoten? 
 


Prijs voor de kampioen

Ik kan alvast aankondigen dat de winnaar dit jaar een echt gave prijs kan winnen! Hoe en wat precies, daarover laat ik jullie nog in spanning. Reken er maar op dat je voor de eerste plek echt je best wil doen met jouw voorspellingen. 

 

Speluitleg

Puntentelling reguliere races

In elk raceweekend voorspel je de top 5 in de einduitslag van de GP. Voor elk juist voorspelde coureur op de juiste positie zijn 3 punten te verdienen. Mocht je bij een coureur slechts één positie naast zijn finishplek zitten, krijg je als troost ook nog 1 punt.

 

Puntentelling sprintraces

In een raceweekend waar er ook een sprintrace is gepland, zal elke deelnemer de top 3 voorspellen.  Elke juist voorspelde coureur levert 1 punt op. 
 

Bonusvragen

Daarnaast zijn er nog 3 bonusvragen waar jij 2 punten per vraag mee kunt verdienen. Dit zal o.a. een kennisvraag zijn over feitjes uit de rijke F1 geschiedenis, 



De voorspellingen beginnen met de GP van Bahrein op zaterdag 2 maart 2024! Voor de volledige kalender zie: 

Er is dus geen excuus om een race en voorspelling te missen!


Tussenstand na de GP Japan

1: JakkuPosuto 50
2: Paul 46
3: Remco 45
4: RBxx & Tijtheman 43
5: Raymondt 41
6: ArjKr 40
7: Jeroen 39

8: Christian 38
9: ArjanL3 37
10: Basdekruijf 36
11: PeterG 34
12: TDN 32
13: Joop2011 26
14: Jasper 23
15: Dries123 5


GP overwinningen:

1: ArjKr & TijtheMan & JakkuPosuto & Jeroen & Paul & TDN


150 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Australië zit er weer op. Het uitvallen van Verstappen zorgt bij veel deelnemers voor lage scores. Niet alleen de punten voor max vallen weg, ook de bonuspunten die men kon behalen vielen in het water. Zo was Red Bull niet het team dat de meeste punten pakte en was het verschil aan de streep ook zeker niet groter dan 10 seconden.


Tijd voor de uitslag! 

1: @Jeroen van KPN 10 punten
2: @Christian_ & @TijtheMan 7 punten
3: @PeterG & @ArjanL3 5 punten
4: @Remco van KPN & @JakkuPosuto 4 punten
5: ​​​@Paul van KPN & @RBxx 3 punten
6: ​​​@Raymondt & @TDN 2 punten
7: ​​​@Jasper van KPN & @ArjKr 1 punt
8: ​​​​@joop2011 & @Basdekruijf 0 punten

In het Algemene klassement neemt @TijtheMan de leiding. Op naar de volgende race in Japan. 

Reputatie 7

Lando op het podium heeft mij mijn enige puntje gegeven. Dat is het waard 😁

Reputatie 5
Badge +3

Technische problemen kunnen altijd gebeuren maar levert helaas geen punten op.

Reputatie 7
Badge +19

Technische problemen kunnen altijd gebeuren maar levert helaas geen punten op.

Zo zie je maar wat een impact Max heeft op deze competitie. 

Reputatie 7
Badge +8

En mijn basisschool leraar van groep 7 maar zeggen dat ik nooit wat zou bereiken… (maar goed, het seizoen duurt nog even natuurlijk)

Wat denken/vinden jullie: Had de wedstrijdleiding een rode vlag moeten geven na de crash van Russel of niet zoals ze gedaan hebben?

 

Wel frappant overigens dat Sainz weer een GP wint waar Russel Crasht of bij de crash betrokken is… (3 van de 3 keer)

Reputatie 4
Badge +2

En mijn basisschool leraar van groep 7 maar zeggen dat ik nooit wat zou bereiken… (maar goed, het seizoen duurt nog even natuurlijk)

Wat denken/vinden jullie: Had de wedstrijdleiding een rode vlag moeten geven na de crash van Russel of niet zoals ze gedaan hebben?

 

Wel frappant overigens dat Sainz weer een GP wint waar Russel Crasht of bij de crash betrokken is… (3 van de 3 keer)

Geen rode vlag voor slaapkop Russel!!!

Reputatie 7
Badge +19

Ik snapte wel dat hij riep om een rode vlag. HIj lag daar toch echt niet heel fijn en dan heb je een mafketel als Stroll als eerste achter je. Die staat er om bekend nog wel eens een gele vlag te negeren/ te missen. 

Reputatie 7
Badge +8

Hij lag inderdaad niet op een hele fijne plek. Uitkomen van een van de snelste bochten op het circuit. Dus vanuit die optiek snap ik zijn vraag zeker wel en had misschien ook zo moeten zijn. Echter, op persoonlijke noot vindt ik dat op deze manier de race eerlijker eindigde. De race zou namelijk niet meer hervat worden en dan wordt de positie van de ronde ervoor aangehouden als eindklassement. Dit zou meerdere coureurs benadeeld hebben.

 

Reputatie 7

Een rode vlag zou hier niet handig zijn inderdaad. Als er een herstart komt na een rode vlag is dat met een staande start, en voor 1 ronde is dat vrij zinloos. Dan kan je het beter zo uit laten rijden en finishen onder geel.

Is 2 jaar (?) geleden niet die jonge Franse coureur omgekomen in de F2 ? Na een buiteling dwars op de baan en ge T boned?

De paniek van Russell vond ik wel begrijpelijk. 

Reputatie 7
Badge +8

Is 2 jaar (?) geleden niet die jonge Franse coureur omgekomen in de F2 ? Na een buiteling dwars op de baan en ge T boned?

De paniek van Russell vond ik wel begrijpelijk. 

Dat was in 2019 op Spa Francochamps. Anthoine Hubert kwam toen inderdaad om het leven.

Situatie in deze was wel enige vorm van anders, maar eens dat het geen gekke "vraag” was. 

Reputatie 7
Badge +19

Komend weekend wederom een vroegertje. Japan is aan de beurt.

Top 5
1
2
3
4
5

Bonusvragen:

1: Hoeveel uitvallers zullen er zijn tijdens de race op zondag?
2: Welke Engelsman eindigt het hoogste in de kwalificatie op zaterdag? 
3: Welke coureur heeft het record van meeste straffen op zijn naam staan? 

@Jasper van KPN @joop2011 @JakkuPosuto @Paul van KPN @PeterG @Remco van KPN @Raymondt @RBxx @TijtheMan @Basdekruijf @ArjanL3 @ArjKr @Christian_ @TDN  

Deadline: zaterdag 6 april 08:00 

Reputatie 7
Badge +25

Top 5
1 Max
2 Sainz
3 Perez
4 Leclerc
5 Norris

Bonusvragen:

1: Hoeveel uitvallers zullen er zijn tijdens de race op zondag? 3
2: Welke Engelsman eindigt het hoogste in de kwalificatie op zaterdag? Norris
3: Welke coureur heeft het record van meeste straffen op zijn naam staan? Pastor Maldonado I guess

Reputatie 7
Badge +20

Japan.

 

Top 5
1 Max
2 Leclerc
3 Perez
4 Russel
5 Norris

Bonusvragen:

1: Hoeveel uitvallers zullen er zijn tijdens de race op zondag? 3
2: Welke Engelsman eindigt het hoogste in de kwalificatie op zaterdag?  Norris
3: Welke coureur heeft het record van meeste straffen op zijn naam staan?  Pastor Maldonado

Reputatie 7

Top 5

  1. Oscar Piastri
  2. Lando Norris
  3. Carlos Sainz
  4. Charles Leclerc
  5. Sergio Perez


Bonusvragen:

  1. Hoeveel uitvallers zullen er zijn tijdens de race op zondag? 5
  2. Welke Engelsman eindigt het hoogste in de kwalificatie op zaterdag? Lando Norris
  3. Welke coureur heeft het record van meeste straffen op zijn naam staan? Record van straffen, dat hoeft niet alleen van de huidige coureurs te zijn dus. Aan de ene kant zou Nikita Mazepin een logische optie zijn, maar omdat hij maar 1 seizoen heeft gereden is de kans klein. Andrea de Cesaris, Kimi Raikkonen, Fernando Alonso en andere coureurs die veel races hebben statistisch een grotere kans om meer straffen te verzamelen… maar ik denk dat het Pastor 'Crashtor’ Maldonado is. Hij heeft die bijnaam niet voor niets 😁 Al had de Cesaris ook de bijnaam de Crasharis, dus het zegt niet alles
Reputatie 7
Badge +8

Top 5
1: Max Verstappen
2: Carlos Sainz
3: Sergio Perez
4: George Russel
5: Charles Leclerc

Bonusvragen:

1: Hoeveel uitvallers zullen er zijn tijdens de race op zondag? 5
2: Welke Engelsman eindigt het hoogste in de kwalificatie op zaterdag? George Russel
3: Welke coureur heeft het record van meeste straffen op zijn naam staan? Sinds 2014 (inclusief verlopen punten) Max Verstappen, huidig/actueel Sergio Perez.

Reputatie 7
Badge +9

Top 5
1 Verstappen
2 Perez
3 Leclerc
4 Norris
5 Sainz

Bonusvragen:

1: Hoeveel uitvallers zullen er zijn tijdens de race op zondag? 6
2: Welke Engelsman eindigt het hoogste in de kwalificatie op zaterdag? Norris
3: Welke coureur heeft het record van meeste straffen op zijn naam staan? Michael Schumacher. Er reed heel lang mee, en heb de nickname Schumel Schumie. In 1997 worden alle zijn punten ontnomen. 

Reputatie 7
Badge +9

Top 5
1 Verstappen
2 Perez
3 Sainz
4 Leclerc
5 Piastri

Bonusvragen:

1: Hoeveel uitvallers zullen er zijn tijdens de race op zondag? 4
2: Welke Engelsman eindigt het hoogste in de kwalificatie op zaterdag? Norris
3: Welke coureur heeft het record van meeste straffen op zijn naam staan? Perez

Reputatie 7
Badge +21

Top 5
1:  Verstappen
2:  Sainz
3:  Leclerc
4:  Perez
5:  Norris

Bonusvragen:

1: Hoeveel uitvallers zullen er zijn tijdens de race op zondag?  3
2: Welke Engelsman eindigt het hoogste in de kwalificatie op zaterdag?  Norris
3: Welke coureur heeft het record van meeste straffen op zijn naam staan?  Perez

De laatste vraag kan op meerdere manieren worden uitgelegd en dat wordt dus flink gedaan.
Ik ben benieuwd naar de uitleg/uitslag
 😉

Reputatie 7
Badge +13

Top 5
1 Verstappen
2 Sainz
3 Leclerc
4 Perez
5 Norris

Bonusvragen:

1: Hoeveel uitvallers zullen er zijn tijdens de race op zondag? 3
2: Welke Engelsman eindigt het hoogste in de kwalificatie op zaterdag? Norris
3: Welke coureur heeft het record van meeste straffen op zijn naam staan? Perez

Reputatie 7
Badge +19

Top 5
1 Verstappen
2 Sainz
3 Perez
4 Leclerc
5 Russell

Bonusvragen:

1: Hoeveel uitvallers zullen er zijn tijdens de race op zondag? 4
2: Welke Engelsman eindigt het hoogste in de kwalificatie op zaterdag? Russell
3: Welke coureur heeft het record van meeste straffen op zijn naam staan? Pastor Maldonado. Die man deed zoveel verkeerd in zijn tijd in de F1

Reputatie 5
Badge +3

Top 5
1. Verstappen
2. Sainz
3. Perez
4. Leclerc
5. Russell

Bonusvragen:

1: Hoeveel uitvallers zullen er zijn tijdens de race op zondag? 3
2: Welke Engelsman eindigt het hoogste in de kwalificatie op zaterdag? Russell
3: Welke coureur heeft het record van meeste straffen op zijn naam staan? Pastor Maldonado

Reputatie 7
Badge +21

...
3: Welke coureur heeft het record van meeste straffen op zijn naam staan? Pastor Maldonado. Die man deed zoveel verkeerd in zijn tijd in de F1

Interessant… Geef je hiermee nu duidelijkheid? Is dit “handelen met voorkennis”? 😉😎

Reputatie 7
Badge +19

...
3: Welke coureur heeft het record van meeste straffen op zijn naam staan? Pastor Maldonado. Die man deed zoveel verkeerd in zijn tijd in de F1

Interessant… Geef je hiermee nu duidelijkheid? Is dit “handelen met voorkennis”? 😉😎

Ik vertrouw op mijn collega @Jasper van KPN, die noemde Maldonado ook 😉

Allereerst. De eerste races zijn niet mijn ding. Allereerst vreselijke tijden door tijdsverschil. En de volgende en daarop volgende zijn ook nog eens van die vreselijke sprint weekeinden. 

Ik had gezien het tijdsverschil mijn voorspelling willen baseren op de tijden van VT 2. Maarja, er reed bijna niemand…. ook Max niet. Blij dat ik niet live gekeken heb zeg.

Dus, kpn doet het niet meer, husselen:

Top 5
1 Verstappen
2 Sainz
3 Leclerc 
4 Russell
5 Perez

Bonusvragen:

1: Hoeveel uitvallers zullen er zijn tijdens de race op zondag? 2
2: Welke Engelsman eindigt het hoogste in de kwalificatie op zaterdag? Euh, Russell ( ⬆ )
3: Welke coureur heeft het record van meeste straffen op zijn naam? Ocon (? geen idee)

Reageer