Dubio op Donderdag 19 oktober 2023

  • 19 October 2023
  • 16 reacties
  • 161 keer bekeken
Dubio op Donderdag 19 oktober 2023
Reputatie 7
Badge +30

Op donderdag zit ik vaak op kantoor te werken, deze keer met een blik op het mistroostige weer van buiten. Tijd om na te denken over deze dubio! Zou je liever:

 

elke keer een plaatselijke bui op je hoofd als je de deur uit gaat om naar je werkplaats te gaan

of 

 

elke dag thuiswerken (ervan uitgaande dat je geen verpleegkundige, tandarts, hovenier etc. bent).

 


16 reacties

Hoi @Marcia_ ,

Ik zou voor optie 1 gaan.

Dan is er natuurlijk ook de optie om met de auto of openbaar vervoer te gaan 🙃

Reputatie 7
Badge +16

@huistijger   @Erik_ @Raymondt @PeterG @TijtheMan @Alex_P @Noordzee @RBxx @Sanne_M 

@Bram_  @Jasper @Alexandra @Denise_   @Shyrin_  @Jeroen_dB   @wjb @Marcia_ @Joris62  @Willy22 @Maja_ @martijn197108 @Marcia_ @TDN @HansaanZet 

Reputatie 7
Badge +16

Ik ga voor optie 1 want ik heb een hele mooie paraplu:
 

Thuiswerken met die eerdere lockdowns ging prima, maar naar kantoor gaan en kunnen sparren, ouwehoeren en een praatje hier en daar… dat zou ik wel heel erg missen! 

Reputatie 7
Badge +21

Doe mij maar optie 1 ik heb geen hekel aan regen en wandel graag,

't Moet natuurlijk niet stortregenen, maar dan zoek ik wel een schuilplaatsje en anders rechtsomkeren naar huis.
En ik heb een mooie gele stormparaplu..
En nee ik heb de laatste tijd geen inspiratie dus de volgende mag een ander doen, ik doe mee voor spek en bonen, of was het nu voor koffie met gebak?

Reputatie 7

ELKE keer een plaatselijke bui is wel wat veel van het goede, maar je kunt je kleden op regen. Dat doe ik liever dan het sociale aspect en mijn collega's moeten missen. Optie 1 dus 🙂

Reputatie 7
Badge +10

Ik wil gewoon niet kiezen. Door de regen rijden of lopen kan - van tijd tot tijd - heel verfrissend zijn maar het moet niet te vaak gebeuren. Ook vind ik het leuk om thuis te werken. Het zou mooi zijn als mijn werkgever mij in staat zou stellen dat ik thuis zou mogen werken maar die luxe heb ik dus helaas niet.

Als ik het voor het zeggen had dan zou ik kiezen voor bijv. 2 of 3 dagen thuis werken en 2 of 3 dagen op kantoor werken (denk: o.a. sociale contacten). Dit zorgt er ook voor dat er minder files op de weg staan en dat ik dan minder in de file hoef te staan.

Reputatie 7
Badge +19

Optie 1 dan maar. Heb ik wel over om face to face te ouwehoeren op het werk met mijn mede-moderators. 

Reputatie 7
Badge +17

Ik ga voor optie 2

face to face te ouwehoeren op het werk met mijn mede-moderators. 

om dit te ontlopen. 

Nee grapje, ik zit graag thuis en vind het fijn dat ik in de pauzes dan even in het park kan wandelen. Online kun je ook een hoop leuk contact hebben, dus al vind ik een regenbui bepaald niet erg, ik zit het liefste thuis. 🏡
Daar zijn mijn huisgenoten ook blijer mee

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik ga voor optie 1. 

Door ziekte heb ik veel langer dan veel van mijn collega's iedere dag thuis moeten werken. Ik kan nu eindelijk weer 1 dag in de week naar kantoor en daar ben ik heel blij mee. Als ik weet dat het gaat regenen op het moment dat ik de deur uitstap om naar kantoor te gaan, dan kan ik me daar op voorbereiden. Plus: een groot deel van de tijd zit ik toch in de auto of bus. Ik hoef maar kleine stukjes te lopen en daarvoor kan ik wel een paraplu gebruiken. Als dat betekent dat ik toch mijn collega's face-to-face kan zien en spreken, dan doe ik dat.

Reputatie 7
Badge +8

Absoluut optie 1 (als de zon dan maar schijnt op de dagen dat ik niet werk...). 

Hoi @Marcia_ ,

Wie mag vandaag de nieuwe dwaling en/of dubio maken?

 

 

Reputatie 7
Badge +20

@martijn197108, heb je al een klaar staan?

@Bart_Z , Nee, dat niet, maar ik wil er best een maken 😉

Reputatie 7
Badge +20

@martijn197108, je mag van mij, maar er loopt nog een zie ik nu. Waar @HansaanZet heeft gewonnen. Hans, ga jij een maken?

Iets te enthousiast geweest @Bart_Z …

https://forum.kpn.com/de-huiskamer-5/dubio-donderdag-26-oktober-602160

Hopelijk is het geen probleem als er dan weer een dubbele is!

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb er nog geen van @HansaanZet gezien. Dus ik denk alleen maar top dat er nu een is. Ik denk dat je snel een reactie van Hans ziet. 

Reageer