Dwabio op Donderdag 03 Augustus 2023

  • 3 August 2023
  • 7 reacties
  • 111 keer bekeken
Dwabio op Donderdag 03 Augustus 2023

Ik heb geprobeerd een combi te maken van de dwaling en de dubio dus vandaar een "Dwabio". Het staat iedereen vrij om te kiezen voor beiden, ofwel de dubio - ofwel de dwaling vragen, waarbij uiteraard de antwoorden van de dwaling zoals gebruikelijk in het wit.

Veel succes.

 

Dubio 

Als een koning leven maar geen vrienden en familie hebben.
Of:
Dakloos en arm zijn maar samen met je vrienden en familie.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dwaling

Vraag 1 :

Hier zie je een driehoek gemaakt van tien munten. De driehoek wijst naar boven.

 

 

De vraag: Hoe kun je de driehoek naar beneden laten wijzen door slechts drie munten te verplaatsen?

 

Vraag 2 :

Welk getal hoort niet in dit rijtje thuis? :

4,6,12,19,21

 

Vraag 3 :

Wat is de enige nationale vlag ter wereld zonder een van de kleuren rood, blauw of wit?

 

Vraag 4 :

 

 

In welke richting rijdt de bus en waarom ?

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Wat een moeilijke dubio! Ik hoef niet per se als een koning te leven, maar dakloos vind ik dan ook weer wat ver gaan. Wat me over de streep trekt is dat ik wel graag met m'n gezin wil blijven, dus dan toch maar onder een brug!

Dubio 

Als een koning leven maar geen vrienden en familie hebben.
Of:
Dakloos en arm zijn maar samen met je vrienden en familie.

 

 

 

Geen van 2en

Als je als een koning kan leven wilt iedereen je “vriend” zijn.

Als je dakloos (arm) bent ben je gauw door je “vrienden” heen

En wat betreft familie, er is een oud Chinees spreekwoord

Familie krijg je van de duivel, vrienden zoek je zelf uit.

Uiteraard is het niet zo zwart / wit, er is ook grijs

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Vraag 1: Hier kan ik niks mee. Dit is echt niet voor me weggelegd. 

Vraag 2: 21. Alle andere getallen zijn in de volgorde van het alfabet medeklinkers. 21 zou “u” zijn. 

Vraag 3: Ik heb op Google gezocht. Ik wist dat ik het wist. Dat ik het ergens gehoord heb. Maar ik kon het me met geen mogelijkheid voor de geest halen. Dus, Jamaica. 

Vraag 4: Die bus gaat helemaal nergens heen. Die voldoet niet aan de voorwaarden waar voertuigen aan moeten voldoen om de weg op te mogen en is om die reden afgekeurd. 

Wat betreft de dubio:
Ik denk dat veel rijke mensen sowieso geen tot weinig echte vrienden hebben. Geld doet gekke dingen met mensen . En als rijk persoon kan je nooit vertrouwen dat iemand op je geld uit is of niet. 
Als je arm bent dan weet je dat je vrienden het niet om je geld doen. Het hangt er dan voornamelijk vanaf of je jezelf uit die situatie kan werken of niet. 

In mijn geval denk ik dat ik zou kiezen voor arm, maar met vrienden of familie. Vooral als dat in een land is waarin ik de mogelijkheid heb mezelf uit die situatie te werken. 

 

Met dank voor de "overweldigende hoeveelheid" reacties voor deze dubio dwaling. Aangezien @Bram_  de enige is die het dwalingsonderdeel heeft ingevuld en 1 antwoord goed had, is hij de winnaar, ook al zou hij geen antwoord goed hebben gehad 😂 

De antwoorden dan :

  1. Pak de linker en de rechter munt van de onderste rij en leg die links en rechts van de 2 op de 2e rij. Pak de ene bovenste munt en leg die onder de 2 over gebleven munten van de onderste rij.
  2. Dit is een beetje een flauwe, maar nr. 19 hoort er niet in, omdat dat een bamigerecht is en de rest zijn nasi gerechten.
  3. Jamaica.
  4. De bus rijdt naar links, omdat de deuren om in- en uit te stappen aan de rechterkant ( dus de andere kant) zitten.

Dus @Bram_ gefeliciteerd en aan jouw de eer om de volgende te verzorgen. 

Reminder voor @Bram_  !

Klopt jouw tag wel @Bram_  ?

Reputatie 7

Die tag klopt @HansaanZet. Bram is er nog niet, ik heb hem voor de zekerheid ook even een berichtje gestuurd als extra reminder 🙂

  1. Dit is een beetje een flauwe, maar nr. 19 hoort er niet in, omdat dat een bamigerecht is en de rest zijn nasi gerechten.

Dit klopt niet, ligt aan de chinees.

Dagmenu : 19 daging ketjap, met bami, nasi of witte rijst

Kleine maaltijden : 19 spare ribs, met bami, nasi of witte rijst