Dwaling op dinsdag 1 december 2020

  • 1 December 2020
  • 34 reacties
  • 819 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +28

Deze dwaling is door iedereen op te lossen, want de vraag gaat over iets wat jullie allemaal kennen : Het KPN-forum. 

Jarenlang bestond het team van KPN-moderators uit ongeveer 11 personen. Sinds de zomer van dit jaar is het aantal actieve moderators flink uitgebreid. Wie heeft er nog het overzicht? 

De moderators hebben hun team nu zelfs ingedeeld in vier gekleurde teams. De teamverdeling staat onderin dit bericht. Maar…. Ik kan jullie vertellen dat dit overzicht niet meer actueel is. 

De Dwaling van vandaag is de speurtocht naar het aantal actieve moderators. Het gaat hier om de moderators die in de afgelopen maand november 2020 een bericht hebben geplaatst. Nog een kleine aanvulling: Een eventuele nieuwe moderator met een eerste bericht per vandaag telt niet mee. 

Wie tellen ook niet mee? :

  • De Chef
  • De Channelmanager
  • Medewerkers van KPN Abuse
  • Medewerkers van KPN die posten op persoonlijke titel 

Het gaat dus alleen om forumleden met de titel Moderator. 

Behalve het aantal actieve moderators, zie ik dan ook graag een lijst met de namen. 

Zet de antwoorden in het wit zodat de oplossing niet direct zichtbaar is voor de andere deelnemers. 

Ik tag zoveel mogelijk vaste bezoekers van het forum. Staat jouw naam er per ongeluk niet bij?, doe dan toch vooral mee.  

Heb je bij nader inzien een andere oplossing? Pas jouw eerste oplossing dan niet aan, maar post een nieuwe oplossing. 

Jullie hebben de hele dag de tijd. In de loop van vanavond wordt de winnaar bekend gemaakt. 

@Alex_P   @Bart_  @Erik_  @Erwin_  @Lisa @Marcia_ 

@Nadia    @Paul_ @Rutger_  @Thomas  @Vikash 

@ChrisWissink @Dennis Schreve  @Friesian @genetic @Giant2000 

@Henk2304 @huistijger  @JanD @Joep1965 @Nick83  @Noordzee 

@PeterG @RBxx  @SjorsK  @saxman @obelisk   @Jasper  

 @Jeroen_dB @Hoopvol  @Hanna_ @johan 

@Jose_      @Anneke-Anna @Denise_@MrCable @Michael001 @jimny @Dennis ABD 

@Bram_  @Shyrin_ @Raymondt @KeesYagi @Riette @SledgehammerNL @joop2011 @GeSp @fame29 @Doornekamp33  

 

Ik ben heel benieuwd of iemand het juiste antwoord weet. Ik wil ook zeker alle moderators vragen om te reageren, want voor jullie zou dit een peuleschil moeten zijn! 

 

Team blauw Team groen Team geel Team zwart
Erwin Marcia Alex Bart
Jeroen Thomas_ Rutger Bram
Jose Lisa Jasper  Vikash
 Denise Erik Paul  Riette 
 Johan Shyrin Hanna

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

Reputatie 7

Heeft @Nadia geen team? Wel sneu,... :stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 7
Badge +25

Noordzee gelooft schijnbaar dus ook niet in slapen..?:sleeping:  Je bent er vroeg bij. 

2 nieuwe sinds vorige week! Sebastiaan_ en Denise. (dus dat is een andere Denise dan Denise_)

Reputatie 7
Badge +28

@Paul_

Ik begin altijd vroeg! :yum:   Graag jouw tips van hierboven weghalen. Iedereen moet het zelf uitzoeken. Graag wel een oplossing in het wit plaatsen. Juist jij zou de oplossing moeten weten! :thumbsup_tone5:

 

Reputatie 7
Badge +25

@Paul_

Ik begin altijd vroeg! :yum:   Graag jouw tips van hierboven weghalen. Iedereen moet het zelf uitzoeken. Graag wel een oplossing in het wit plaatsen. Juist jij zou de oplossing moeten weten! :thumbsup_tone5:

 

Whoops. Aangepast.

Reputatie 7
Badge +10

@Noordzee :

Ik zal een deel van de oplossing verklappen. Ik hoor in ieder geval niet bij de moderators ……….

Reputatie 7
Badge +9

Als ik hier aan mee ga doen krijg ik alleen maar teleurgestelde collega's omdat ik ze vergeten ben :P

Maar je bent in ieder geval ook de oud-Telfort helden Alexandra en Bart_z vergeten

Reputatie 7

@Paul_ jij was ook niet geheel wakker, je vergat nog een gelijknamige personage uit De Bus met "jij bent de zon"

 

Doe verder niet mee, maar volgens mij weet ik een ieder. 

Reputatie 7
Badge +25

@Paul_ jij was ook niet geheel wakker, je vergat nog een gelijknamige personage uit De Bus met "jij bent de zon"

 

Doe verder niet mee, maar volgens mij weet ik een ieder. 

Ik ben sinds 3 maanden vader. Ik ben al 3 maanden niet geheel wakker. :sweat_smile:

 

Reputatie 7

Nice! Gefeliciteerd alsnog!!! :hugging: ​​​​​​

But I'm also good in bad sleeping, sitting in a burn-out for 7 weeks in a row. Corona and unhappy working at home made me do it

:neutral_face:

Reputatie 7
Badge +25

Nice! Gefeliciteerd alsnog!!! :hugging: ​​​​​​

But I'm also good in bad sleeping, sitting in a burn-out for 7 weeks in a row. Corona and unhappy work g at home made me do it

:neutral_face:

Thanks! Poeh, dat is heel naar. Beterschap! Ik hoop dat je je snel weer beter voelt.

Reputatie 7
Badge +28

De opgave is kennelijk toch lastig. Want ik zie nog geen enkele ingestuurde oplossing. 

In eerste instantie kijk ik naar het antwoord met het aantal moderators. Pas als er twee dezelfde oplossingen ingestuurd zijn, is de lijst met namen beslissend. 

Dus : Kom er maar in met de oplossingen !

 

@Alex_P   @Bart_  @Erik_  @Erwin_  @Lisa @Marcia_ 

@Nadia    @Paul_ @Rutger_  @Thomas  @Vikash 

@ChrisWissink @Dennis Schreve  @Friesian @genetic @Giant2000 

@Henk2304 @huistijger  @JanD @Joep1965 @Nick83  @Noordzee 

@PeterG @RBxx  @SjorsK  @saxman @obelisk   @Jasper  

 @Jeroen_dB @Hoopvol  @Hanna_ @johan 

@Jose_      @Anneke-Anna @Denise_@MrCable @Michael001 @jimny @Dennis ABD 

@Bram_  @Shyrin_ @Raymondt @KeesYagi @Riette @SledgehammerNL @joop2011 @GeSp @fame29 @Doornekamp33  

Reputatie 7
Badge +7

Als ik hier aan mee ga doen krijg ik alleen maar teleurgestelde collega's omdat ik ze vergeten ben :P

Maar je bent in ieder geval ook de oud-Telfort helden Alexandra en Bart_z vergeten

 

Nee hoor, dat is juist heel prettig! ;)

Reputatie 7
Badge +17

Het voelt niet helemaal eerlijk om hier aan mee te doen, maar toch een antwoord:

23 + 2 nieuwe + 6 ondersteuning vanuit Webcare

Reputatie 7
Badge +10

Gaat vandaag niet lukken hier (druk), succes iedereen!

Reputatie 7
Badge +22

Webcare

Reputatie 7

Heeft @Nadia geen team? Wel sneu,... :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hoi @JeroenB22. Valt mee hoor. Waarom ik er niet in sta? Ik heb de team / kleurindeling zelf gemaakt. Wel voor een heel ander doel. Ter ere van het 10-jarig bestaan van het KPN Forum hebben we - geheel coronaproof - een online teamuitje georganiseerd: een virtuele escaperoom. Ik heb deze samen met Thomas_ bedacht, daarom heb ik mezelf uitgesloten van deelname :stuck_out_tongue_winking_eye:  

*Admin: regel verwijderd i.v.m. spelbederf. Sorry! :(

Reputatie 7
Badge +28

NEEE @Nadia ,

Niet verklappen. Er zijn inderdaad meerdere instinkers. Wil je jouw laatste zin weghalen? 

Graag nog wel een oplossing van jou. Moet voor jou goed te doen zijn !

Badge +12

Oké dan...mijn poging:

 

Het huidige KPN Moderator team bestaat uit:

ALex_P, Alexandra, Bart_, Bart_Z, Bram, Denise, Erik_, Erwin_, Hanna_, Jasper, Jeroen_dB, Jose_, Lisa, Maja_, Marcia_, Nadia, Paul_, Rutger_, Shyrin_ , Thomas en Vikash. 

Dat zijn er dus 21.

 

En dan de moderatoren die af en toe ondersteunen. Dat zijn: 

Danny, Heine, JanZ_, Job_, Loes_, Marguaritha, Niek_, Remco_, Robin_, Robyn_, Ron, Sebastiaan en Sanne_M.

Je zou zeggen dat zijn er dan ook nog eens 13, doch Robyn_ is in november niet actief geweest. Die tel ik dan ook niet mee. 

 

Mijn antwoord is dus 21 + 12 = 33 moderatoren (exclusief Abuse-team etc.)

 

Groetjes, Edwin

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @SledgehammerNL ,

Kun je ze nog even wit maken? 

(Eventueel gewoon de namen noemen zonder @)  

 

Badge +12

Hoi @SledgehammerNL ,

Kun je ze nog even wit maken? 

(Eventueel gewoon de namen noemen zonder @)  

 

Was ik al mee bezig ;-) Is aangepast.

Reputatie 7
Badge +16

Oooh… Ken je collega's :thinking:

Het zijn er 23 en dan tel ik de ondersteuning niet mee.
Alexandra
Erwin
Jasper
Erik
Jeroen
José
Marcia
Thomas
Job
Bart_Z
Bart
Alex
Lisa
Vikash
Maj
Niek
Bram
Denise
Hanna
Paul
Nadia
Rutger
En ik zelf! :hugging:

 

Als dit niet klopt, trakteer ik alle moderators op een donut! (ik dek mezelf in….. haha)

Reputatie 7
Badge +18

Ik kom op 29 moderators:

Alex_P
Alexandra
Bart_
Bart_Z
Bram_
Denise_
Erik_
Erwin_
Hanna_
Heine
Jasper
Jeroen_dB
Job_
Jose_
Lisa
Loes_
Maja_
Marcia_
Marguaritha
Nadia
Niek_
Paul_
Robin_
Ron
Rutger_
Sebastiaan_
Shyrin_
Thomas
Vikash

 

Zijn er toch al redelijk veel maar ik zal er ongetwijfeld wat gemist hebben.

Reputatie 7
Badge +28

De juiste oplossing is 33 actieve moderators in de maand november 2020. Een enorm aantal vergeleken met de bezetting van b.v. een jaar geleden. 

Team blauw Team groen Team geel Team zwart
Erwin Marcia Alex Bart
Jeroen Thomas_ Rutger Bram
Jose Lisa Jasper  Vikash
 Denise Erik Paul  Riette 
 Johan Shyrin Hanna

 

 

Als je naar het geplaatste tabelletje kijkt, dan staan daar een aantal instinkertjes in.  

Johan is de chef en die is niet actief op het forum als moderator. 

Riette is voor mij ook een onbekende KPN-medewerker. Er is vast wel een moderator die haar rol wil uitleggen. 

Een andere instinker is de aanwezigheid op het forum van Denise. en Denise_. Dit was niemand opgevallen. 

Ron, Robyn en Burhan hebben voor 1 november 2020 ook geholpen op het forum, maar de laatste maand niet meer. Bij Ron scheelde dat niet veel. (Zijn laatste bericht: eind oktober 2020) Er stonden nog wel voldoende Beste Antwoorden van hem in de afgelopen maand, maar die tellen niet mee als geplaatst bericht in november 2020.   

Tijdens de voorbereiding van deze Dwaling kwam ik erachter dat Natasja inmiddels oud-moderator is. Susan is al sinds eind augustus 2020 vertrokken.  

@SledgehammerNL had het juiste aantal moderators geraden. Hij was wel Denise. vergeten en had daarentegen Ron meegenomen in zijn lijst met namen.

@GeSp kwam tot 29 moderators.  Hij had ook Ron genoemd en miste Denise., JanZ, Danny, Remco, en SanneM.    

@Shyrin_ noemde de 23 vaste moderators. Zij is zelf nog maar net begonnen, maar ze heeft nu wel de twee laatste aanwinsten gemist : Denise. en Sebastiaan. Als verzachtende omstandigheid mag niet onbenoemd blijven dat de twee nieuwste collega's nog niet door @Paul_  zijn voorgesteld. Normaal doet hij dat wel altijd netjes.

@Denise_  kwam met een oplossing van 31 moderators. Zij had de twee nieuwe collega's wel gespot, maar kwam niet verder dan zes ondersteuners. In werkelijkheid waren er in november 2020 dus acht ondersteuners actief.

Aangezien @SledgehammerNL vorige week al de Dwaling had georganiseerd, deed hij eigenlijk buiten mededinging mee. 

Ik benoem hierbij @Denise_ tot winnares van deze dwaling. Zij mag volgende week de Dwaling op dinsdag organiseren. 

O ja, En @Shyrin_  gaat trakteren op donuts ! 

Oooh… Ken je collega's :thinking:

 

Als dit niet klopt, trakteer ik alle moderators op een donut! (ik dek mezelf in….. haha)

 

Tenslotte nog de juiste lijst met 33 moderators: 

@Alex_P

@Alexandra

@Bart_

@Bart_Z

@Bram_

@Danny

@Denise.

@Denise_

@Erik_

@Erwin_

@Hanna_

@Heine

@JanZ_

@Jasper

@Jeroen_dB

@Job_

@Jose_

@Lisa

@Loes_

@Maja_

@Marcia_

@Marguaritha

@Nadia

@Niek_

@Paul_

@Remco_

@Robin_  

@Rutger_

@Sanne_M

@Sebastiaan_

@Shyrin_

@Thomas

@Vikash

    

Badge +12

@Denise_  veel plezier met organiseren!

 

@Noordzee : dan zijn het er 34.

 

@Denise. was ik inderdaad vergeten maar die is ook pas een week actief :smile:

En dan @Ron : moderator sinds 12 februari en zijn laatste bericht is van 26 dagen geleden :wink:

 

Deze bron heeft me wel een eindje op weg geholpen moet ik bekennen. Die heeft @Erik_  in november nog aangepast. 

Reputatie 7
Badge +28

@SledgehammerNL 

Wat betreft @Ron : Dat was juist de instinker. 26 dagen geleden heeft één van de moderators een serie berichten van hem op beantwoord gezet. Zijn eigen laatste bijdrage is van ruim een maand geleden.