Dwaling op donderdag - 30 maart 2023

  • 30 March 2023
  • 22 reacties
  • 373 keer bekeken
Dwaling op donderdag - 30 maart 2023
Reputatie 7
Badge +16

Yeeeeeeeees! Ik mag van @Maja_ het spelletje van deze week organiseren!

Ik wist van gekkigheid niet wat ik moest kiezen, dus ik heb er een mix van gemaakt! Hier gaan we:

Een mini paasspeurtocht 
@Joris62  vroeg het al in het topic Voel je vrij om raak te vragen
doe je aan paaseieren verstoppen/zoeken?
Ja! Ik heb ze verstopt 🐰en jullie mogen ze zoeken 🐣

Ik heb er 7 verstopt in onze Kennisbank en de 7 letters vormen een woord.

Ik zal jullie niet rond laten dwalen in onze 100+ kennisbankartikelen, daarom 7 vragen.
Het antwoord kun je in een Kennisbankartikel vinden en in dat artikel vind je een paasei met een letter.

  1. De rekening van je mobiele abonnement is niet op tijd betaald, nu is het abonnement door ons opgezegd en heb je een slotfactuur ontvangen.
    Je hebt de slotfactuur betaald: binnen hoeveel dagen kan jouw abonnement weer hersteld worden?
  2. Hoeveel watt verbruikt de TV+ box als deze in gebruik is?
  3. Wie legt, in grote lijnen, uit hoe je de TV+ box kunt installeren? 
  4. Er is een tijd van komen en een tijd van gaan: hoeveel modems zijn er tot nu toe uitgefaseerd? 
  5. Het campingseizoen begint bijna weer! Er zullen weer heel wat Digitenne ontvangers uit de kast komen. Als Digitenne buiten het seizoen niet gebruikt wordt, kan het zijn dat de beveiligingssleutel weer opgehaald moet worden. 
    In het kennisbankartikel staan twee dingen die volgens ons heel belangrijk zijn: welke twee dingen?
  6. Wat zeggen wij over het aanzetten van de BTW op je mobiele factuur? 
  7. Amazon Prime is één van de streamingsdiensten die wij mogen aanbieden. Waar kijkt Amazon naar, bij het maken van de ondertiteling? 

 

Als het goed is, heb je nu 7 letters gevonden. De 7 letters vormen een woord: welk woord is dat?

Vreemde eend in de bijt
Hieronder staan 5 soorten alcohol genoemd. Welk soort is het buitenbeentje?

Rum 🍹 Whiskey 🍹 Wodka 🍹 Champagne 🍹 Gin 

 

Hoeveel JOJO's?
Hoeveel keer kun je het woord JOJO lezen door de letters te volgen die elkaar raken?
Een woord gebruikt iedere letter maar 1 keer!
 

J O J
O J O
J O J

 

Schatten met de Paashaas
Tijdens een rondje boodschappen doen, zag ik deze chocolade paashaas.
 


Kun jij schatten hoe zwaar deze chocolade paashaas is en wat het kost? Ik ben ècht heel benieuwd hoe jullie dit inschatten, haha!

Zoals altijd: antwoorden in het wit plaatsen, ik maak de winnaar dinsdagavond bekend!

Heel veel succes allemaal!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Zohee @Shyrin_ jij was er vroeg bij vanmorgen 😎
 

Reputatie 7
Badge +16

Haha, ik wilde jou eens voor zijn, @huistijger 😅😁

Reputatie 7
Badge +21

Dat is je dus gelukt @Shyrin_ 😀

Reputatie 7
Badge +16

Doen jullie ook mee?

@Alex_P @Erik_ @huistijger @martijn197108 @driemaster @RBxx @Anneke-Anna @GeSp @JanD @Hoopvol  @Ik_Combineer @Raymondt @NHendriks @Bram_ @JanZ_@joop2011 @Joris62 @Noordzee @Chrizziey@Marcia_ @HansaanZet @Jasper @Christian_ @Frenk_ @Sanne_M @Liesbeth_ @Jeroen_dB @Maja_ @Bart_Z @Willy22 @Maurice85 @cornelis48 @JB22_ @Berrie_Kaas @Roos79 

Reputatie 7

Niemand nog? Oké dan ga ik wel 🙂

Het woord is denk ik paastak.

  1. A https://forum.kpn.com/kennisbank-factuur-142/betaling-van-je-kpn-factuur-uitstellen-en-wat-te-doen-bij-afsluiting-587606
  2. T https://forum.kpn.com/kennisbank-kpn-tv-149/specificaties-kpn-tv-box-573098
  3. K https://forum.kpn.com/kennisbank-kpn-tv-149/de-kpn-tv-box-installeren-583070
  4. P https://forum.kpn.com/kennisbank-modems-145/overzicht-kpn-experia-boxen-v9-en-ouder-456476
  5. A https://forum.kpn.com/kennisbank-digitenne-138/digitenne-zenders-ontbreken-570443
  6. S https://forum.kpn.com/kennisbank-factuur-142/btw-aanzetten-op-jouw-kpn-factuur-561825
  7. A https://forum.kpn.com/kennisbank-streaming-137/amazon-prime-video-bij-kpn-561540

 

JOJO

18 keer? Kon 'm 9 keer vanaf links maken, maar omdat het gespiegeld is kan dat ook vanaf rechts dus zou dat het dubbele moeten zijn.

 

Paashaas

Een kilootje of 3 en 45 euro? Moeilijk te zeggen, ik vind het lastig om het formaat goed in te schatten.

Reputatie 7
Badge +21

1: Paaskat

2:10

3: 2 Kg,   Prijs? hangt helemaal van de winkel af is het  b.v. de Aldi of een ander donker bedrijf dan  €5,- is het de echte bakker dan €25,-

Oh ik was de Vreemde eend … vergeten: 
Wodka, omdat het een Russische drank is.

Reputatie 7
Badge +9

Ha, als je me al tagged als inspiratiebron van een van de vragen, dan moet ik natuurlijk ook mee doen. 😎

Dus bij deze:

1. Paastak. Oh ja, en ik moest @Erwin_ taggen.

2. Champagne

3. Bij 42 ben ik gestopt met tellen. Dus het kunnen ook veel meer zjn...

4. 500 gram, 40 euro

Reputatie 7
Badge +8

De paashaas 

2,3 kilo 

Reputatie 7
Badge +28

Vind deze zeven letters :A T K P A S A 

Paastak 

Reputatie 7
Badge +28

Even wat meer leden taggen : 

 

 @Alex_P  @Alexandra   @Bart_  @Erik_  @Erwin_  @Maja_ @Marcia_ 

@Rutger_  @Thomas    @Dennis Schreve   @Giant2000 @Chrizziey 

@Henk2304 @huistijger  @JanD @Joep1965 @Nick83  @Noordzee 

@RBxx  @SjorsK  @saxman @obelisk  @Jasper @Bart_Z 

@Jeroen_dB @Hoopvol @Ron  @Willy22 

 @Hoopvol @Anneke-Anna @Denise_@GeSp 

@Michael001  @Dennis ABD  @Bram_  @Shyrin_  

@joop2011 @Raymondt @peter-keetfm  @Vikash @Ward_ 

@NHendriks @LaurensZalm @DennisA78 @Ik_Hussel @Katana321  

@Jeroen Ruiter @HansaanZet @Pauwerful @Sanne_M 

@Paul_  @wjb  @Remco_ @JanZ_  @Joris62  @Maurice85 @PeterG 

@cornelis48 @Frenk_@Liesbeth_@Annemarie_@JanZ_ @martijn197108 
@King006 @Galdor68 @TijtheMan @EAZ1964 @Berrie_Kaas @MennoG78 
@Berteman @DLD @kevster @Vulpen @AriënC @KeesYagi @genetic @slingshot 
@Babylonia @Jeroen Ruiter @driemaster @P.J.M. van der Vooren @Roos79 
@Jeroen-bart Engelen  @waltervl @D-box @Vlijm @Alfons @TV Apps Team 
@Julian Borghuis @TvG2016 @cornelis48  @Pipo10 @HansBakker @Marjella-bella 

Reputatie 7
Badge +8

@Noordzee ik was al getagd en had al wat geantwoord 💪

Ben benieuwd 🤨 

Reputatie 7
Badge +8

1: KAASTAP (In willekeurige volgorde natuurlijk...:P )

2: Champagne

3: 36

4: 937 gram, €27,-

Reputatie 7
Badge +10

@Noordzee Unsubscribe….😈

Reputatie 7
Badge +28

Gedaan.

 1: Paastak ( Letters ATKPASA )                                                                                                                       2: Champagne. (wordt niet gedestilleerd met alcohol maar gemaakt van o.a. druiven.)                             3: 12 keer                                                                                                                                                       4: 2 kilo en € 50,00

                                                      

Reputatie 7
Badge +16

Tijd voor antwoorden! 

  1. Mijn bedoeling was paastak maar paaskat @huistijger en kaastap @TijtheMan vond ik ook héél mooi bij elkaar gepuzzeld, haha!
  2. De vreemde eend in de bijt was champagne. Dat is de enige MET bubbels!
  3. Het totaal aantal keer dat je JOJO kunt lezen is 24 keer.

    Je kunt naar 2 O’s gaan die ieder weer naar 2 JO's voeren - dus 4 keer JOJO en voor het geheel van de 4 hoerken 4 x 4 = 16 JOJO's. Laten we nu de J in het midden nemen. Je kunt naar 4 O's gaan die ieder naar 2 JO's voeren - dus 8 keer JOJO in totaal. 16 + 8 = 24.

  4. En dan de paashaas die ik tegenkwam in de Jumbo… Niemand had deze goed:


Zou jij het ervoor over hebben? 🤔

Een dikke dankjewel voor het meedoen! Ik wil @Jasper nomineren om de volgende dwaling / dilemma te verzorgen: puur omdat jij de eerste was die reageerde! 🙏🏾😎


Admin: antwoord aangepast: champagne is natuurlijk met bubbels… 

Reputatie 7
Badge +9

Oeps, ik ben verslaafd aan chocola, maar dat gaat zelf mij veels te ver 😅

Reputatie 7
Badge +21

En @Shyrin_ krijgt nu elke deelnemer zo, paashaas van 7,5 Kg?

😜

Reputatie 7

En dat ondanks dat ik een vraag compleet was vergeten 😁 Ik zal even broeden, het wordt vermoedelijk iets minder uitgebreid dan deze.

De vreemde eend in de bijt was champagne. Dat is de enige met bubbels!…….toch?

Reputatie 7
Badge +21

Een beetje “mosterd na de maaltijd” maar ik heb nog 16 JOJO’s gevonden. Totaal dus 40.

Je kunt naar 2 O’s gaan die ieder weer naar 2 J's voeren. Achter de ene J zit nog 1 O, maar achter de andere zitten nog 3 O’s - dus 8 keer JOJO per hoek en voor het geheel van de 4 hoeken 4 x 8 = 32 JOJO's. Samen met de 8 JOJO’s uit het midden kom ik dan op 40.

 

Reputatie 7
Badge +16

De vreemde eend in de bijt was champagne. Dat is de enige met bubbels!…….toch?

Je hebt helemaal gelijk, @HansaanZet … Ik heb teveel chocola gegeten…. 😋