Dwaling op donderdag - 6 april 2023

  • 6 April 2023
  • 13 reacties
  • 251 keer bekeken
Dwaling op donderdag - 6 april 2023
Reputatie 7

Het is deze keer aan mij om een dwaling te maken. Een iets andere dan anders deze keer. Ik heb een aantal uiteenlopende kennisvragen voor jullie bedacht, van algemene kennis, tot KPN kennis en ook specifieke onderwerpen. En aangezien ik deze maak kan je dus al van uit gaan dat er Formule 1 vragen bij zitten 😁

Wie weet de meeste correcte antwoorden? 

 

  1. In 1969 stapte de mens voor het eerst op de maan. Wie zette deze eerste voetstap?
  2. De Formule 1-kwalificatie bij de Grand Prix van Europa in 1997 (op het circuit van Jerez) was een bijzondere. Wat was hier bijzonder aan?
  3. In 2006 brachten we voor het eerst een modem met de naam Experia Box uit. Wie was de fabrikant van dit modem?
  4. In de film 'Reign of Fire' (2002) wordt de wereld overmeesterd door een andere soort. Welke soort is dit?
  5. Wie was de eerste president van de Verenigde Staten?
  6. Johnny Depp heeft een lange rechtzaak met zijn ex achter de rug. Wie is deze ex?
  7. Een jaar na de Grand Prix van Singapore van 2008 was er veel ophef over een bepaald moment. Welk moment was dit?
  8. Mijn profielfoto, waar is deze gemaakt?

 

Zoals altijd: plaats de antwoorden in het wit.

Ik heb na deze week vakantie, morgen stuur ik de goede antwoorden naar @Shyrin_  zodat zij komende dinsdag een winnaar kan uitroepen. Zo kan ze eerst zelf ook nog meedoen als ze dat wil.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7

 @Erik_ @huistijger @martijn197108 @driemaster @RBxx @Anneke-Anna @GeSp @JanD @Hoopvol  @Ik_Combineer @Raymondt @NHendriks @Bram_ @JanZ_@joop2011 @Joris62 @Noordzee @Chrizziey@Marcia_ @HansaanZet @Jasper @Christian_ @Frenk_ @Sanne_M @Liesbeth_ @Jeroen_dB @Maja_ @Bart_Z @Willy22 @Maurice85 @cornelis48 @JB22_ @Berrie_Kaas @Roos79 

 

  1. In 1969 stapte de mens voor het eerst op de maan. Wie zette deze eerste voetstap?
  2. De Formule 1-kwalificatie bij de Grand Prix van Europa in 1997 (op het circuit van Jerez) was een bijzondere. Wat was hier bijzonder aan?
  3. In 2006 brachten we voor het eerst een modem met de naam Experia Box uit. Wie was de fabrikant van dit modem?
  4. In de film 'Reign of Fire' (2002) wordt de wereld overmeesterd door een andere soort. Welke soort is dit?
  5. Wie was de eerste president van de Verenigde Staten?
  6. Johnny Depp heeft een lange rechtzaak met zijn ex achter de rug. Wie is deze ex?
  7. Een jaar na de Grand Prix van Singapore van 2008 was er veel ophef over een bepaald moment. Welk moment was dit?
  8. Mijn profielfoto, waar is deze gemaakt?

 

Zoals altijd: plaats de antwoorden in het wit.

Ik heb na deze week vakantie, morgen stuur ik de goede antwoorden naar @Shyrin_

Hoi @Jasper ,

1:

Niel Armstrong, een kleine stap voor de mens, een grote stap voor de mensheid.

2:

Weet ik niet .

3:

Siemens!De modellen waren SX551 en SX552.

4:

Weet ik niet .

5:

 

6:

Wist ik wel, maar vergeten.

7:

Geen idee.

8:

Voor een uitkijktoren of zoiets?

 

Reputatie 7
Badge +21

1  Armstrong

2 Da's mijn sport niet, kijk ik nooit naar.

3 Geen idee wanneer was dat, voor de 80 jarige oorlog?

4 Films kijk ik zelden, duren mij te lang val ik bij in slaap.

5  Washington

6 Wie is Johnny Depp?

7 zie antwoord 2

8 voor een stelling van een bouwplaats?

Het loopt niet erg storm @Jasper 😀

Bij het uitblijven van een tag berichtje van @Noordzee :

 @Alex_P  @Alexandra   @Bart_  @Erik_  @Erwin_  @Maja_ @Marcia_ 

@Rutger_  @Thomas    @Dennis Schreve   @Giant2000 @Chrizziey 

@Henk2304  @JanD @Joep1965 @Nick83  @Noordzee 

@RBxx  @SjorsK  @saxman @obelisk  @Jasper @Bart_Z 

@Jeroen_dB @Hoopvol @Ron  @Willy22 

 @Hoopvol @Anneke-Anna @Denise_@GeSp 

@Michael001  @Dennis ABD  @Bram_  @Shyrin_  

@joop2011 @Raymondt @peter-keetfm  @Vikash @Ward_ 

@NHendriks @LaurensZalm @DennisA78 @Ik_Hussel @Katana321  

@Jeroen Ruiter @HansaanZet @Pauwerful @Sanne_M 

@Paul_  @wjb  @Remco_ @JanZ_  @Joris62  @Maurice85 @PeterG 

@cornelis48 @Frenk_@Liesbeth_@Annemarie_@JanZ_@martijn197108 
@King006 @Galdor68 @TijtheMan @EAZ1964 @Berrie_Kaas @MennoG78 
@Berteman @DLD @kevster @Vulpen @AriënC @KeesYagi @genetic @slingshot 
@Babylonia @Jeroen Ruiter @driemaster @P.J.M. van der Vooren @Roos79 
@Jeroen-bart Engelen  @waltervl @D-box @Vlijm @Alfons @TV Apps Team 
@Julian Borghuis @TvG2016 @cornelis48  @Pipo10 @HansBakker @Marjella-bella 

Maar uiteraard hoeft niemand zich verplicht te voelen.

 

edit: Dutchie61 verwijderd.
Admin: Huistijger verwijderd

Mij iig niet meer taggen voor dit soort topics

Reputatie 7
Badge +10

1)) Neil Armstrong.

2)) Voor het eerst in meerdere jaren deed er weer een nederlander mee aan de race (Jos Verstappen, de vader van Max Verstappen).

4)) Vuur spuwende draken.

5)) George Washington.

6)) Amber Heard.

8)) In een gebouw met een glazen dak (tuinbouwkas ? in een doolhof ? onder een glazen overkapping ? ……… )

Reputatie 7

Het loopt niet erg storm @Jasper 😀

Nee inderdaad. Misschien dat de F1 vragen een beetje een drempel blijken te zijn voor sommigen 🙂

Een mooie mix Jasper 👍

Neil Armstrong

3 coureurs eindigden de kwalificatie met exact dezelfde tijd ( Schumacher-Villeneuve-Frentzen)

3   ST780 van Alcatel/Thomson (?)

Vuurspuwende draken

George Washington

Amber Heard

Nelson Piquet veroorzaakte in 2008 opzettelijk een crash om teamgenoot Fernando Alonso te laten      winnen.

Het lijkt op een of meerdere bouwsteigers, maar ik hou het toch maar op de Eiffeltoren.

 

Reputatie 7
Badge +21

Leuke vragen. 

  1. Neil Armstrong
  2. weet ik niet meer
  3. Siemens
  4. geen idee
  5. George Washington
  6. geen idee
  7. Crashgate. Piquet crasht in opdracht van Renault om Alonso aan de winst te helpen.
Reputatie 7
Badge +18

1) Neil Armstrong
3) Thomson?
4) Draken
5) George Washington
6) Amber Heard (Ka-Ching)

 

Reputatie 7
Badge +21

Mij iig niet meer taggen voor dit soort topics

En daar sluit ik me bij aan.

Reputatie 7
Badge +16

Tijd voor de juiste antwoorden 😊
 

  1. Neil Armstrong
  2. 3 coureurs reden de identieke rondetijd. Jacques Villeneuve (Williams) was de eerste die een rondetijd van 1:21.07 reed. Kort daarna deed Michael Schumacher (Ferarri) dat ook en kort daarna deed Heinz-Harald Frentzen (ook Williams) hetzelfde. Het is de enige keer dat 3 man zo dicht bij elkaar zaten
  3. Siemens, de SX551 voor DSL verbindingen en de SX552 voor ISDN verbindingen (zie Kennisbank)
  4. Draken, die na eeuwen slaap wakker werden gemaakt door de aanleg van een nieuwe metrolijn in Londen
  5. George Washington, van 1789 t/m 1797
  6. Amber Heard
  7. De crash van Nelson Piquet Jr in ronde 14, 'crashgate'. Hij had de opdracht gekregen om bewust te crashen zodat er een safety car zou komen en zijn teamgenoot Fernando Alonso daarvan kon profiteren en winnen
  8. Bij de DUGA-2 radar (de Russian Woodpecker), even buiten Pripyat in de Chernobyl Exclusion Zone.

@HansaanZet jij hebt de meeste goede antwoorden: gefeliciteerd, je bent de winnaar van deze dwaling! Wil jij overmorgen een nieuwe dwaling of dilemma verzorgen?

Tijd voor de juiste antwoorden 😊
 

  1. Neil Armstrong
  2. 3 coureurs reden de identieke rondetijd. Jacques Villeneuve (Williams) was de eerste die een rondetijd van 1:21.07 reed. Kort daarna deed Michael Schumacher (Ferarri) dat ook en kort daarna deed Heinz-Harald Frentzen (ook Williams) hetzelfde. Het is de enige keer dat 3 man zo dicht bij elkaar zaten
  3. Siemens, de SX551 voor DSL verbindingen en de SX552 voor ISDN verbindingen (zie Kennisbank)
  4. Draken, die na eeuwen slaap wakker werden gemaakt door de aanleg van een nieuwe metrolijn in Londen
  5. George Washington, van 1789 t/m 1797
  6. Amber Heard
  7. De crash van Nelson Piquet Jr in ronde 14, 'crashgate'. Hij had de opdracht gekregen om bewust te crashen zodat er een safety car zou komen en zijn teamgenoot Fernando Alonso daarvan kon profiteren en winnen
  8. Bij de DUGA-2 radar (de Russian Woodpecker), even buiten Pripyat in de Chernobyl Exclusion Zone.

@HansaanZet jij hebt de meeste goede antwoorden: gefeliciteerd, je bent de winnaar van deze dwaling! Wil jij overmorgen een nieuwe dwaling of dilemma verzorgen?

Thanx @Shyrin_ / @Jasper. Ik ga kijken of ik weer iets moois kan opzetten voor donderdag a.s.