Dwaling van 12 Oktober 2023

  • 12 October 2023
  • 13 reacties
  • 178 keer bekeken
Dwaling van 12 Oktober 2023
Reputatie 7
Badge +16

Onze Huistijger was vorige week de winnaar van de Dwaling op Donderdag maar ik kaap zijn plekje van deze week! 
 

  1. Surflogica
    De kinderen komen terug van het strand. Hun moeder vraagt hen:
    Wie heeft er vanmorgen gesurft?

    De oudste antwoordt:
    Ik heb niet goed opgelet, maar ik denk dat…

    Alex en Britt niet samen zijn vertrokken.
    Als Alex heeft gesurft, dan is hij niet alleen gegaan.
    Als Erik heeft gesurft, dan waren Alex en Britt bij hem.

    Weet jij wie er heeft gesurft?
     

  2. Vreemde eend in de bijt
    Welke hoofdstad hoort niet in het onderstaande rijtje thuis?

    Berlijn
    Parijs
    Amsterdam
    Brussel
    Londen
     

  3. Raadsel
    Ik ben zo licht als een veertje en toch… toch kan de sterkste man ter wereld mij nog geen 5 minuten vasthouden!

    Ra, ra wat ben ik?


Leuk als je meedoet, zoals altijd: graag jouw antwoorden in het wit! 

 


13 reacties

Reputatie 7
Badge +16

@huistijger   @Erik_ @Raymondt @PeterG @TijtheMan @Alex_P @Noordzee @RBxx @Sanne_M 

@Bram_  @Jasper @Alexandra @Denise_   @Shyrin_  @Jeroen_dB   @wjb @Marcia_ @Joris62  @Willy22 @Maja_ @martijn197108 @Marcia_ @TDN @HansaanZet 

Reputatie 7
Badge +17

1: Erik. Ze zijn niet samen vertrokken, maar kwamen wel samen terug. 

2: Amsterdam. Of omdat die meer lettergrepen heeft dan de rest. Of omdat alle andere hoofdsteden in het engels anders geschreven worden, maar Amsterdam niet. Of omdat alle andere hoofdsteden in het buitenland zijn. 

3: Ik denk adem. Al is het record voor adem inhouden 24 minuten en 37 seconden. Kan ook de aandacht zijn. Omdat je aandacht ergens 5 minuten bijhouden lastig is als je nog moet trainen. 

Reputatie 7
Badge +28
  1. Britt
  2. Parijs geen e in de naam  
  3. aangestoken lucifer 

Ik ga alleen niet voor de organisatie van volgende week, want dan ben ik er niet…..

Reputatie 7
Badge +9
  1. Geen idee
  2. London, sinds Brexit geen EU hoofstadt meer
  3. Adem
Reputatie 7
Badge +30

1: Ik was het in ieder geval niet.
2: Amsterdam, de enige die met een klinker begint, en meer dan twee lettergrepen heeft.
3: een ijsblokje

Reputatie 7
Badge +8

1: Alledrie hebben gesurft. Brit zocht online naar nieuwe schoenen. Alex zocht online de route naar het strand. Erik was bezig met een topic op een forum.
2: Berlijn, omdat ik daar nog niet geweest ben.
3: Mysterieus...

Hoewel ik niet verwacht dat ik de antwoorden goed heb, toch nog even de volgende disclaimer: Ik doe niet mee voor de prijzen, want ik ben volgende week op vakantie.

Reputatie 7
Badge +21

Oei, simpele vragen maar lastige oplossingen (op één na). Hier mijn eerste poging:

  1. geen idee
  2. Amsterdam, de enige hoofdstad in dit rijtje waar de regering niet is gevestigd.
  3. kom ik op terug zodra ik het weet
Reputatie 7
Badge +17

Mijn hersens doen zeerrrrrrrr.

  1. Alex? Die komt het meeste voor in de mogelijkheden. 
  2. Londen, gezien Engeland geen EU meer is. 
  3. Ehhm. Een aangestoken (kleine) kaars? Als die opbrandt verbrandt de man zijn vingers, of hete was. Ook geen pretje. 
Reputatie 7
Badge +19

Oeeffff ze zijn wel weer lastig hoor 😂

  1. Allemaal. Ook al zijn ze niet samen vertrokken, maar waren ze later samen op het strand, dan kunnen ze zijn gaan surfen.
  2. Londen omdat deze als enige niet bij de EU hoort.
  3. Jemig. Een gevaarlijk klein beestje zoals een schorpioen? Geen idee :D
Reputatie 7
Badge +21

 

Hoewel ik niet verwacht dat ik de antwoorden goed heb, toch nog even de volgende disclaimer: Ik doe niet mee voor de prijzen, want ik ben volgende week op vakantie.

Vakantie???
Kan ik ook bij die baas komen?

 

 

 

🤣

Reputatie 7
Badge +19

 

Hoewel ik niet verwacht dat ik de antwoorden goed heb, toch nog even de volgende disclaimer: Ik doe niet mee voor de prijzen, want ik ben volgende week op vakantie.

Vakantie???
Kan ik ook bij die baas komen?

 

 

 

🤣

Oh ja, dit geldt voor mij ook… 😁🤣

Ik gun jou ook vakantie hoor @huistijger

Ook weer eens een poging wagen:

  1. De oudste ( dus niet Alex,Erik of Britt)
  2. Berlijn ( pas hoofdstad sinds 1990, de rest allemaal veel langer)
  3. Adem

 

Reputatie 7
Badge +16

Erg leuk dat er meerdere mensen een poging gewaagd hebben: bedankt voor het meedoen! Ik deel graag de antwoorden met jullie:

  1. Surflogica
    De kinderen komen terug van het strand. Hun moeder vraagt hen:
    Wie heeft er vanmorgen gesurft?

    De oudste antwoordt:
    Ik heb niet goed opgelet, maar ik denk dat…

    Alex en Britt niet samen zijn vertrokken.
    Als Alex heeft gesurft, dan is hij niet alleen gegaan.
    Als Erik heeft gesurft, dan waren Alex en Britt bij hem.

    Weet jij wie er heeft gesurft?

    Alleen Britt heeft gesurft. Erik heeft niet gesurft omdat Alex niet met Britt is vertrokken. Verder heeft Alex ook niet gesurft, noch met Erik die niet is gaan surfen, noch met Britt die niet bij hem was dus hij heeft zeker niet gesurft. Dus de enige die echt heeft kunnen surfen is Britt.
     

  2. Vreemde eend in de bijt
    Welke hoofdstad hoort niet in het onderstaande rijtje thuis?

    Berlijn
    Parijs
    Amsterdam
    Brussel
    Londen

    Amsterdam is de enige hoofdstad die in het Nederlands, Engels, Frans en Duits hetzelfde geschreven wordt.
    Berlijn is een aanrader, @TijtheMan ;) 
     

  3. Raadsel
    Ik ben zo licht als een veertje en toch… toch kan de sterkste man ter wereld mij nog geen 5 minuten vasthouden!

    Ra, ra wat ben ik?

    Adem
    Als vond ik een kleine aangestoken kaars (@Sanne_M  , schorpioen (omg, @Alexandra) en een ijsblokje ( @Erik_) ook origineel bedacht.


Degene met de meeste goede antwoorden is…. 🥁

B R A M !!! 

 

Dankzij hem weet ik nu ook dat het record op het langste je adem inhouden op 24 minuten en 37 seconden staat! Aan hem de eer om de volgende dwaling te verzorgen! 

Reageer