Vraag

Elkaar waarderen en in waarde laten

  • 19 March 2024
  • 7 reacties
  • 145 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +20

In enkele topics was vooral iemand die zich heel belangrijk vind / vond.

En zelfs aangaf wat je eigenlijk wel of niet mag schrijven.

Ik ga geen namen noemen, dat vind ik niet netjes.

 

Maar bijvoorbeeld zeggen welk advies je wel of niet mag geven gaat mij te ver.

Want alleen de persoon die reageert of de topic start bepaald wat hij of zij schijft (wel volgens de huisregels uiteraard).

 

Zelf heb ik mij ook hieraan wel eens gezondigd en werd ik daar terecht op gewezen.

Ik probeer er ook steeds meer en meer op te letten.

 

Ook het reageren op een topic om te reageren is een voorbeeld hiervan.

 

Dit puur mijn eigen mening van dingen die mij persoonlijk opvallen.

 

Ik hoor graag jullie mening.

Alvast mijn hartelijke dank. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Ik erger me vaak aan reacties op vragen die hun doel voorbij schieten.

1.Een klant heeft een vraag over een DVS en er wordt hem/haar steeds fijntjes erop gewezen dat alles bekabeld aansluiten beter is, dat is geen antwoord op de vraag.

2.Een klant heeft een vraag over een 4GB of een 1GB internetverbinding, dan wordt er gevraagd waarom hij/zij dat nodig heeft, ook dat is geen antwoord op de vraag.

3.Een klant heeft een vraag over de vaste telefonie, technisch of prijstechnisch, dan wordt er op gewezen dat mobiel bellen veel beter kan en de vaste telefoon de deur uit, ook dat is geen antwoord op de vraag.

4.Een forumlid geeft antwoord op een vraag en een ander forumlid geeft een zo goed als gelijk antwoord i.p.v. een aanvullend antwoord waar vraagsteller iets wat aan heeft.

Niet dat ik het ideale forumlid ben, maar probeer het zo goed mogelijk en netjes te doen en maak ook fouten en reageer soms ook verkeerd (achteraf gezien)

 

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @joop2011 ,

Ik lees bij lange na niet alle topics waar jij bij betrokken in bent. Dus ik weet niet exact waar je precies op doelt. Maar ik herken wel een beetje wat je schrijft. Dat soort gedrag zie ik inderdaad wel eens op het forum.

Meldt het vooral aan de betrokkenen, desnoods via PB. Of desgewenst anders aan een moderator. 

  

Ook het reageren op een topic om te reageren is een voorbeeld hiervan.

 

En dit vooral. Als er al een goed antwoord staat, dan is verder reageren overbodig. 

 

Reputatie 7
Badge +7

Joop, ik weet over welke discussie je het hebt. Maar de betreffende discussie was al door een moderator verwijderd voordat ik 'm gelezen kon hebben, helaas. Ik weet dus niet precies wat er geschreven is.

Persoonlijk probeer ik altijd zo zorgvuldig mogelijk te formuleren en wil ik dan alleen maar een advies geven. Het is dan aan de ander om er wel of niet iets mee te doen. Maar het zou zomaar kunnen dat ik in het verleden wel eens te nadrukkelijk mijn mening heb verkondigd. Ik denk dat dat veel forum-leden wel eens overkomt.

Reputatie 7
Badge +20

@Katana321 

Het is niet alleen dat topic, het gebeurd helaas erg vaak.

Vandaar dat ik deze topic ben gestart. 

Hartelijk dank voor je reactie. 

 

P.S.

In dat betreffende topic werd mij voorgeschreven dat ik de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) niet mag aanbevelen.

Dat de persoon in kwestie dat vind, vind ik prima. Maar ik bepaal uiteraard zelf welk advies ik geef.

En ook dit soort dingen gebeuren vaker. 

Reputatie 7
Badge +8

Ik zou niet weten waarom je hem niet zo mogen aanbevelen voor 95% van de mensen werkt het perfect en die hebben foutjes niet eens door.

Reputatie 7
Badge +7

@joop2011 Ik had al het sterke vermoeden dat het daar over ging. Want dat meningsverschil heb ik vaker voorbij zien komen. 😀

Ik vind dat jij dat advies wel mag geven, maar wat zeg je dan tegen mensen die op jouw advies zijn afgegaan en daarna helemaal ontevreden zijn? Dat is voor mij reden om in het geval van tv+ heel terughoudend te zijn in het geven van een overstapadvies. Volgens mij heb ik jou dat in een van mijn berichten al eens laten weten.

Ik ben privé zelfs nog terughoudender om mensen advies te geven op het gebied van aanschaf pc, aanschaf mobiel, keuze provider etc. Ik zeg dan alleen maar: ‘ik heb die en die keuze gemaakt'. En ik vertel dan mijn eigen ervaringen en benadruk dat mensen vooral zélf hun afwegingen en hun keuze moeten maken.

Reputatie 7
Badge +24

Hi all,

Het is uiteraard logisch dat je elkaar in waarde laat op het forum. Natuurlijk kan het gebeuren dat er discussie of meningsverschillen ontstaan, waar betrokken forumleden actief zijn zal dit ongetwijfeld gebeuren. Die betrokkenheid kunnen wij alleen maar waarderen. 

Wél wil ik jullie verzoeken om dit anders aan te pakken. Het is niet wenselijk om in een topic hier te speculeren over wat er misschien in welk topic is gebeurd en door wie. Dat is niet KPN forum waardig. 

Mocht er iets zijn dat niet klopt, meld het of rapporteer dit bij ons. Dan kunnen wij het daar oppakken. Ik wil deze discussie daarom ook afsluiten en de topic sluiten.