Forum Jubileumspel: Ontsnap jij uit het forum binnen de tijd?

  • 19 December 2020
  • 48 reacties
  • 3112 keer bekeken
Forum Jubileumspel: Ontsnap jij uit het forum binnen de tijd?
Reputatie 7
  • Oud Moderator
  • 8191 reacties

Het KPN Forum bestaat 10 jaar en dat vieren we met een online uitdaging: ontsnap uit het KPN Forum
 

Wat zijn de jaren voorbij gevlogen. Al tien jaar is dit dé online ontmoetingsplek waar klanten en KPN bijeenkomen om; kennis, informatie en gedachten uit te wisselen. November 2010 is het KPN forum opgericht met als doel het verlenen van online service voor en door onze klanten. Als community helpen we hier dagelijks duizenden klanten met het vinden van een antwoord, en daar zijn we supertrots op!  

Om deze bijzondere mijlpaal te vieren hebben we een leuke uitdaging ontwikkeld. Hier begin je aan de virtuele escaperoom en speurtocht over het KPN forum. Ontsnap jij binnen de tijd? 
 


Speel online mee - daag je mede forumgebruikers uit!
 

In deze roerige tijd is een champagneglas heffen op een leuke feestlocatie met de KPN community niet verantwoord. Daarom hebben @Thomas_  en @Nadia van het forumteam voor het grote jubileumfeest de hulp ingeroepen van Live Part. Het online bedrijf ontwikkelt geavanceerde virtual reality software onder leiding van prof. Matrijseen. Er gaat alleen iets vreselijks mis: in plaats van een virtuele reis word jij als forumgebruiker daadwerkelijk ‘opgezogen’ in het forum. Oeps...

Ontsnappen kan alleen als je binnen 60 minuten de code weet te vinden en de juiste cijfers aan elkaar koppelt waardoor je met de broncode uit het forum stapt. Slaag je er niet in binnen de tijd? Dan is de verandering permanent en zit je voor altijd digitaal vast in het KPN Forum! Succes met zoeken. 

Hoe werkt het spel?

  • Het spel speelt als een speurtocht langs verschillende pagina’s op het KPN Forum.
  • Je kan onderdelen van het spel herkennen door het plaatje van de professor en het blauwe kader (afbeelding hierboven).
  • Als er geen duidelijke opdracht of invoerveld op een pagina staat, maak dan gebruik van de zoekfunctie van het forum om de volgende pagina te vinden. Door goed te lezen weet je waar je op moet zoeken.
  • Je kan altijd teruggaan naar de homepage van het forum (forum.kpn.com) om de timer te zien en deze tips nog eens te lezen.
  • Geen idee wat je moet doen? Na een aantal minuten verschijnen er hints om je op weg te helpen

Goed om te weten: je hoeft geen kennis te hebben van het KPN forum om kans te maken te ontsnappen. 
Aanrader: Speel het spel bij voorkeur op je computer of laptop via een up to date Firefox of Chrome webbrowser. 

Om het spel te starten word je eerst lid van deze groep.

Ga daarna naar de forum homepage om het spel te starten.

Succes! 

Heb jij het binnen de tijd gehaald? Maak een printscreen van je eindtijd en plaats die hieronder. Onder de ontsnappers verloten wij leuke prijzen. 


48 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Ik kom er niet uit.

Ik heb Wjb gevonden, maar ik kan de code niet vinden

Het spel is helaas afgelopen en ik heb het niet binnen de tijd gered.

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb ruzie met de Romein 😅

Reputatie 7
Badge +8

Hier met de ceasar schijf kom er gewoon niet uit :rofl:

Reputatie 7
Badge +10

“Je hebt bijna je weg uit het forum gevonden.” 😅

Reputatie 7
Badge +8

Ik stop ermee had dit beter morgen kunnen doen en niet met een moe hoofd als ik het toch niet zie :sweat_smile:

Nog gepoogd maar nope zie het echt niet :thinking:

Reputatie 7
Badge +10

Kom er niet (meer) uit (slaapoogjes), jammer! Maar wel erg leuk!

 

Reputatie 3
Badge +3

Bij mij ging het zo:

[bericht verwijderd] 

 

Succes

Als er nou aangegeven werd uit hoeveel cijfers de code bestond zou het ietsje makkelijker worden.

De code kon nu uit weet ik veel hoeveel cijfers bestaan.

Met andere woorden, hier kom je nooit uit.

Erg jammer

Admin: hints verwijderd 

 

Reputatie 7
Badge +8

Je heb iets cruciaals gemist @rene_1974 maar dat hier noemen is niet handig 

Reputatie 7
Badge +8

 

Reputatie 7

Jaaa, morgen even mee bezig! Nu erg gaar wegens verven heel de dag,.. En is goed voor m'n geestelijke herstel :nerd:

Reputatie 5
Badge +6

Ik kom niet uit op de laatste opdracht. Bij deze hou ik er mee op, want kom niet verder met de hints, ;(

 

Je hebt bijna je weg uit het forum gevonden. 

[bericht verwijderd]

Admin: hints en spoiler verwijderd 

Reputatie 7
Badge +10

@Julian Borghuis Ik weet niet of het de bedoeling is dat je de hints etc. erbij zet. Pas voor de zekerheid jouw bericht anders even aan. :-)

Reputatie 7

Jaa, zou een ieder, en dan bedoel ik ook echt wie dan ook die hier aan mee doet,… Gewoon geen hints of spelelementen hier willen neerzetten? Daar wordt het voor een ieder minder leuk van en de beslissingen onder de “winnaars” ook lastiger voor de Quizmasters,…

 

 

Reputatie 7
Badge +8

@JeroenB22 Toen iemand vroeg naar antwoorden zei ik ook dat dat niet de plek hier is ook al heb je het al gespeeld 

Er zijn nog die het gaan spelen 

 

@Julian Borghuis Waarom post je cijfer combinaties hier dat is niet echt de bedoeling lijkt me?

 

Nog even de de laatste kunnen zo ontsnappen met alle tips en tricks hier beetje jammer voor diegene die het wel zelf geprobeerd hebben 

Reputatie 3
Badge +3

Sorry dat ik hints gepost heb en zo.

Ik krijg ze nu ook niet meer verwijderd helaas.

Het is ook jammer dat je niet opnieuw kan spelen.

Maar goed blijkbaar is dit niet voor mij weggelegd.

 

Een forum moderator mag gerust mijn reactie met de getoonde hints verwijderen.

Reputatie 7

Hallo iedereen, super leuk om te zien dat jullie allemaal zo fanatiek bezig zijn :grinning: ​​​​​​

Tip: je kunt het beste een beetje uitgerust aan de ontsnapping beginnen. Het vergt wel wat denkcapaciteit.

Ik heb de hints en spoilers uit een aantal berichten gehaald. Geeft niet, ik snap dat het uit enthousiastme hier is gepost.

Zo is het voor de rest ook leuk en uitdagend om aan de ontsnapping te beginnen. Succes! 

Reputatie 7
Badge +7

Gelukt. Overigens zit er volgens mij een fout in een van de eerste vragen…

 

 

Reputatie 7

 

Reputatie 7
Badge +7

Gelukt. Overigens zit er volgens mij een fout in een van de eerste vragen…

Oh nee, toch niet. Klopte toch.

Het zal de tijdsdruk wel zijn geweest. :grin:

Reputatie 7
Badge +10

Ik zit gewoon vast in het forum, jullie komen nooit meer van mij af :clown:

Reputatie 7
Badge +7

Ik zit gewoon vast in het forum, jullie komen nooit meer van mij af :clown:

Gelukkig kan ik er wel uit als ik dat zou willen! :grin::grin::grin:

Reputatie 7
Badge +9

Gelukt! Uiteindelijk vrij lang over gedaan. Sommige dingen te moeilijk aangevlogen….

Reputatie 3
Badge +3

Ik zit gewoon vast in het forum, jullie komen nooit meer van mij af :clown:

Ik ook.

Van mij komen ze ook niet meer af. :rofl:

Reputatie 3
Badge +3

Gefeliciteerd met het 10-jarig bestaan van het forum! :birthday::trophy:

Reputatie 7

Hoi @MennoG78, jij bent ontsnapt! Heel goed.  @JeroenB22, wat een tijd heb je neergezet, wow! Je was goed uitgerust voordat je hieraan begon ;)

Goed gedaan, @Katana321. Jij bent eruit, je kunt nog aan ons ontsnappen.  En ook @Joris62, goed bezig, top! 

Gefeliciteerd iedereen, jullie namen zijn alvast toegevoegd aan de grabbelton voor de prijzen.  Het ‘ontsnapping aan het forum spel’ blijft nog de hele Kerstvakantie open om te spelen. Uit alle winnaars verloten we een mooie prijs. Succes iedereen! :mrs_claus_tone2:

Reageer