Hoe vier jij Koningsdag?

  • 25 April 2024
  • 26 reacties
  • 234 keer bekeken
Hoe vier jij Koningsdag?
Reputatie 7
Badge +19

Trek je oranje kleding maar uit de kast. Koningsdag staat weer voor de deur: zaterdag 27 april 2024 is het zo ver!

 

Hoe vier jij Koningsdag?

We vieren de verjaardag van onze koning komende zaterdag. Nederland kleurt oranje. Tijd om de vlag uit te hangen, tijd voor festivals, rommelmarkten, braderieën en veel gezelligheid - en hopelijk mooi weer. De weersvoorspelling ziet er voorzichtig beter uit vanaf dit weekend 😎

Eén ding is zeker. Of je nu helemaal in oranje met vlaggetjes op je wangen rondloopt of er juist helemaal niks mee hebt, er is genoeg te doen op Koningsdag. De koninklijke familie brengt dit jaar een bezoekje aan Emmen. Er zijn verschillende festivals en feestjes, zoals het 538 Koningsdag-feest in Breda

 

Zelf ben ik dol op de gezelligheid van braderieën, die je die dag overal kunt vinden. Heerlijk over zo'n markt struinen en kijken wat je tegen komt. En er hoort natuurlijk een oranje-tompouce bij 😁

 

🎉En jij; hoe ga jij het vieren? Of heb jij een eigen Koningsdag-traditie?

We houden ervan om met jullie te kletsen en jullie gedachten te horen! Daarom stellen we af en toe vragen en houden we polls. Jouw input is heel waardevol voor ons en daarnaast zijn benieuwd naar jullie kijk op bepaalde dingen. 
 

Het is belangrijk om te benadrukken dat we deze vragen vooral stellen om met jullie in gesprek te gaan en om een levendige community te creëren, niet per se om namens KPN inzichten op te halen. Maar: als jullie waardevolle feedback delen waarmee we ons kunnen verbeteren, dan nemen we dat zeker mee!
 

Dus voel je alsjeblieft vrij om te reageren op onze vragen en polls. Jouw gedachten en ideeën zijn belangrijk voor ons, en we stellen je deelname enorm op prijs. 

 


26 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Mits het weer het toelaat, ga ik lekker in de tuin aan de slag! Alle drukte kan mij echt gestolen worden tegenwoordig. Misschien in de middag nog even een rondje door de stad lopen om er dan achter te komen dat het nog drukker is dan ik vooraf had verwacht :) 

Reputatie 7
Badge +24

Groningen blijft leuk! Je kunt me hier vinden.

 

Reputatie 7
Badge +20

Vroeg opstaan en de vrijmarkt over! Het lijkt iets beter weer te worden dus dat is fijn 😃

Reputatie 7
Badge +21

Wij gaan dit jaar met één van onze zoons op de vrijmarkt staan. Ik hoop ook dat het droog blijft!

Reputatie 7
Badge +21

Wij gaan dit jaar met één van onze zoons op de vrijmarkt staan. Ik hoop ook dat het droog blijft!

Ik hoorde zojuist dat er een sneeuwstorm en orkaan sterkte 5 aankomt Zaterdag.
Dus helaas @Vikash van KPN  en @Maja van KPN 

 

 

😂🤣😋

Reputatie 7
Badge +21

Ik ga morgen alvast een ijstaart halen, want het zal zaterdag wel smoor druk zijn in Ljouwert

Reputatie 7
Badge +17

Ik vond het vroeger heel erg leuk om extra zakgeld te verdienen op de vrijmarkt. Zat er dit jaar nog over na te denken om met stekjes op de vrijmarkt te staan, maar ben geen fan van drukte. Denk dat ik verder ga met klussen in mijn huis en net als Jan:

Mits het weer het toelaat, ga ik lekker in de tuin aan de slag!

Heb sinds dinsdag eindelijk een schuttingdeur en een groter terras, dus ik kan weer verderrrr. 🌱

Reputatie 7
Badge +17

Ik had graag naar de vrijmarkt in Emmen gewild. Maar de Koning komt juist naar Emmen die dag, dus dat laat ik even aan mij voorbij schieten. Volgende jaar weer een kans. Dus in plaats daarvan, gaan mijn vriend en ik hier in de omgeving over de vrijmarkt. Wie weet zit er nog iets leuks tussen!

Reputatie 7

Ik vier Koningsdag niet.

Reputatie 7
Badge +21

In plaats van een ijstaart heb ik bij de bakker een oranjeslof gekocht.
Die ziet er zo lekker uit dus ik betwijfel of die de koningsdag nog haalt😍

 

Reputatie 7
Badge +21

Ik vier Koningsdag niet.

Ik ook niet @wjb 
Voor mij mogen ze het koningshuis direct afschaffen, maar zo'n lekker taartje gaat er wel in😋

Reputatie 7
Badge +20

Ik vergeet helemaal te benoemen dat er absoluut ook een oranjetompouce opgesmikkeld gaat worden! #lekkeretraditie 😃

Reputatie 7
Badge +30

Ik spendeer de middag en avond vandaag gezellig met jullie! Achter de laptop met een groen vlaggetje 😄

 

 

Vanmorgen heb ik even over de vrijmarkt in het dorp gestruind. Zonder spullen thuisgekomen (op zich maar goed ook, ik heb al genoeg spullen), maar wel met lekkers voor de lunch:

 

Vanmiddag is er een hardloopwedstrijd in het dorp. Ik hoop dat de regen die ik nu zie als ik naar buiten kijk dan weer opgehouden is.

Reputatie 7
Badge +7

Het is weer bijna voorbij, Koningsdag, echter kan ik melden dat er dubbel feest is geweest in huize driemaster… toevallig ben ik ook op deze dag jarig. Toen ik 5 jaar oud was, werd WA geboren. 

Reputatie 7

Gefeliciteerd @driemaster!! 🥂

Reputatie 7
Badge +7

Gefeliciteerd @driemaster!! 🥂

Thanks! 

Reputatie 7
Badge +12

Nou, eigenlijk was ik niks van plan en heb ik een grote schoonmaak gehouden thuis. Alleen toen werd ik uitgenodigd om Tapas te eten in een restaurant met vrienden. Dus heerlijk genoten en nu pas thuis 😄

Reputatie 7
Badge +28

Toen ik 5 jaar oud was, werd WA geboren. 

Nog gefeliciteerd @driemaster 🎉🎂! 
 

Wij wonen in de regio Emmen, maar daar in het centrum werd het natuurlijk heel druk. Dat zag ik niet zo zitten, we zijn met dochter, schoonzoon en kleinzoon naar een pretpark geweest. Daar was het juist relatief rustig. We waren bij elke attractie (vrijwel) meteen aan de beurt. 

Reputatie 7
Badge +30

Het is weer bijna voorbij, Koningsdag, echter kan ik melden dat er dubbel feest is geweest in huize driemaster… toevallig ben ik ook op deze dag jarig. Toen ik 5 jaar oud was, werd WA geboren. 

Nog gefeliciteerd, @driemaster! Voel je je nu ook extra feestelijk sinds WA koning is en het elk jaar op jouw verjaardag feest en vlaggerij is?

 

Nou, eigenlijk was ik niks van plan en heb ik een grote schoonmaak gehouden thuis. Alleen toen werd ik uitgenodigd om Tapas te eten in een restaurant met vrienden. Dus heerlijk genoten en nu pas thuis 😄

Na gedane arbeid is het goed rusten, eh, tapas eten!

 

Wij wonen in de regio Emmen, maar daar in het centrum werd het natuurlijk heel druk. Dat zag ik niet zo zitten, we zijn met dochter, schoonzoon en kleinzoon naar een pretpark geweest. Daar was het juist relatief rustig. We waren bij elke attractie (vrijwel) meteen aan de beurt. 

Oh, slim bedacht!

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @driemaster 
Ook de huistijgers feliciteren je alsnog met je verjaardag.
Zo heb ik een vriendin die is op 5 December jarig 😀

Reputatie 7
Badge +7

Toen ik 5 jaar oud was, werd WA geboren. 

Nog gefeliciteerd @driemaster 🎉🎂! 
 

Wij wonen in de regio Emmen, maar daar in het centrum werd het natuurlijk heel druk. Dat zag ik niet zo zitten, we zijn met dochter, schoonzoon en kleinzoon naar een pretpark geweest. Daar was het juist relatief rustig. We waren bij elke attractie (vrijwel) meteen aan de beurt. 

Heel slim, hebben wij vorig jaar ook gedaan, toen er in 010 gefeest werd.

Reputatie 7
Badge +7

Het is weer bijna voorbij, Koningsdag, echter kan ik melden dat er dubbel feest is geweest in huize driemaster… toevallig ben ik ook op deze dag jarig. Toen ik 5 jaar oud was, werd WA geboren. 

Nog gefeliciteerd, @driemaster! Voel je je nu ook extra feestelijk sinds WA koning is en het elk jaar op jouw verjaardag feest en vlaggerij is?

 

Vroeger misschien wel (vrije dag), maar tegenwoordig maakt het mij niet zo veel uit. Het is wel grappig dat er vlaggen wapperen op ‘mijn’ dag 🇳🇱

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @driemaster 
Ook de huistijgers feliciteren je alsnog met je verjaardag.
Zo heb ik een vriendin die is op 5 December jarig 😀

Bedankt en geef die harige viervoeters en knuffel van mij! 🐾🐾

Reputatie 7
Badge +21

Ik herinner mij dat ik vroeger een maat op het werk had die was op 28 februari geboren in 1948 en dat was een schrikkeljaar dus één dag te vroeg geboren om een schrikkel-kind te zijn.
Hij maakte ons wel wijs dat hij op 29 februari geboren was, maar zijn vrouw kwam een keer op de zaak en die hoorde dat en die verraadde hem dat hij niet op 29 maar op 28 februari geboren was.😎

Reputatie 7
Badge +16

Van harte gefeliciteerd, @driemaster 🥳😁

Ik neem deze, een day after, op jouw gezondheid ☺️😋:

 

Reageer