Beantwoord

musicCast systeem niet koppelbaar met wifi bij gebruik KPN BOX 12

  • 10 August 2020
  • 5 reacties
  • 142 keer bekeken

ik heb de nieuwe KPN box 12 met glasvezel en kan mijn MusicCast systeem (Yamaha) niet gekoppeld krijgen met WiFi. Het systeem is uitgevoerd met WiFi 2,4 en ik krijg steeds de melding dat het setup- menu van MusicCast geen veilig netwerk is en kom niet verder. Wie weet een oplossing?

 

icon

Beste antwoord door PeterG 11 August 2020, 14:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Ik denk zó maar dat het komt door de wifi 6 op de BOX 12. Zet deze eens terug naar wifi 4. Dan zal je systeem het vast (mogelijk) wel herkennen.

Zie ook dit topic: https://forum.kpn.com/internet-9/laptop-kan-wifi-netwerk-niet-vinden-kpn-box-12-503817

Beste Peter, 

dankjewel voor je reactie en ik ga dit zeker proberen. Is het bij de Box12 ook mogelijk om de WiFi tijdelijk alleen op 2.4 te zetten en als alles werkt weer terug te  zetten op normaal (Wifi 6)?

Je haalt wat door elkaar. Wifi 6 is de norm. Op 2.4 én 5 Ghz. Het zou bij instelling wifi 6 echter ook downward compatibel moeten zijn met wifi 4, maar dat werkt (dus) niet i.c.m. alle (oudere) apparaten die alleen wifi 4 ondersteunen (via 2.4 danwel 5 Ghz).

Prima. Ik ga hiermee aan de slag. Dankjewel voor je reactie 

Ik heb hetzelfde euvel,sinds vandaag over van Ziggo naar KPN. Mijn wifi is perfect,als ik mijn Musiccast WXC50 wil koppelen zegt deze "gekoppeld zonder internet" en doet het niet. Blijft ook hangen op 76 mbps terwijl mijn Wifi systeem over de 300b gaat... Hoe zet ik mijn instelling terug van 6 naar 5,of 4? 🤔