Beantwoord

Reacties sorteren

  • 24 December 2020
  • 12 reacties
  • 126 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +10

Ik ben op het forum al e.e.a. tegengekomen over dit onderwerp. Vanuit mij dan ook geen vraag maar een verzoek.

 

Ik zou graag zelf de mogelijkheid hebben om de volgorde van reacties te kiezen en als standaard gebruiken/op te slaan.

Totaal onlogisch dat de oudste reactie als eerste wordt getoond.

icon

Beste antwoord door Nadia 28 December 2020, 13:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Dan stel je hier toch “nieuwste eerst” in…. Verder heb je nog op volgorde van likes “meeste likes”.

Overigens moet je dat wel bij elk nieuw topic dat je bezoekt dan doen, want standaard is het oudste eerst en staat de nieuwste reactie dus aan het eind (v.d. laatste pagina). Wat ik weer logisch vind, maar mogelijk omdat ik dat al 20 jaar met forums zo gewend ben. Ook als (ex) beheerder.

Reputatie 7
Badge +10

Dan stel je hier toch “nieuwste eerst” in…. Verder heb je nog op volgorde van likes “meeste likes”.

Dat snap ik, daarom zeg ik ook dat ik de verschillende posts al ben tegengekomen en dit geen vraag is.

Dit is een verzoek/suggestie aan development.

Ik heb nog even bij (persoonlijke) instellingen gekeken en het zou idd wel handig zijn als je daar al kon kiezen voor een andere mogelijkheid als pers. voorkeur. Nu is het standaard “oudste eerst” en moet je per topic die je bezoekt die instelling aanpassen. Wordt dan wel onthouden (mits je de cookies niet wist).

Reputatie 7
Badge +21

De volgorde is een persoonlijke voorkeur. Mij bevalt ‘oudste eerst’ eigenlijk wel. Instelbaarheid zou een verbetering kunnen zijn.

Kent @Maurice85 de volgende profiel instelling?

Dan krijg je extra informatie bij een topic en kan je in één keer naar het punt van de discussie springen waar je gebleven was.

 

Reputatie 7
Badge +24

De nieuwste topics staan in principe wel boven aan, maar daarboven staan vaak vastgemaakt topics. Die zijn door moderators vast gezet boven in een groep. Dit zijn dan topics waarin info te vinden is over een actueel onderwerp ofzo.

Reputatie 7
Badge +10

De volgorde is een persoonlijke voorkeur. Mij bevalt ‘oudste eerst’ eigenlijk wel. Instelbaarheid zou een verbetering kunnen zijn.

Kent @Maurice85 de volgende profiel instelling?

Dan krijg je extra informatie bij een topic en kan je in één keer naar het punt van de discussie springen waar je gebleven was.

 

Alleen toepasbaar als er een nieuwe reactie geplaatst wordt.

Reputatie 7
Badge +10

De nieuwste topics staan in principe wel boven aan, maar daarboven staan vaak vastgemaakt topics. Die zijn door moderators vast gezet boven in een groep. Dit zijn dan topics waarin info te vinden is over een actueel onderwerp ofzo.

Niet topics, reacties onder de topics 

Reputatie 7
Badge +10

Ik vind het fijn dat er meegedacht wordt eerlijk waar. Maar ik weet dat ik het per topic kan selecteren en dat ik nieuwe reacties bovenaan kan laten verschijnen.

Het was niet mijn bedoeling hier een discussie van te maken maar enkel een suggestie* aan te dragen over het zelf in te stellen en op te slaan van ‘sorteren van reacties’.

 

*Wat nu dus niet kan.

Reputatie 7

Hey @Maurice85, superleuk dat je onze community hebt gevonden. Ik zie je ook steeds vaker voorbij komen, welkom! :)

Ook ik probeer even mee te denken en ontdekken wat je precies bedoelt. De moderators zien een heel andere indeling van het forum van waaruit wij werken, dus mogelijk dat ik niet meteen herken hetgeen wat je vraagt (‘verzoekt’) 

Vanuit de voorpagina van het forum zie je (als voorbeeld) dit:
 

Wil je graag de (recente) activiteiten bekijken op ons forum? Dat kan vanuit: ‘Categorieën’, ‘Recent actief’ en ‘Help anderen’ (zie o

Vanuit Categorieën kies je een ‘board’ die jouw voorkeur heeft. Bijvoorbeeld: Internet, Interactieve tv of Thuisnetwerk . Je ziet bovenaan de Sticky's. Dat zijn uitgelichte onderwerpen die je herkent aan de groene kleur. Daaronder tref je de meest recente topics + reacties. 

Bij Recent actief: zie je direct de allernieuwste reacties van alle boards (zie screenafbeelding)

Help anderen toont de ‘topics’ die nog geen gemarkeerd antwoord hebben. Met de nieuwste reacties bovenaan. 

Of zit ik helemaal mis in wat je hulpvraag is? 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Nadia,

 

Dank voor het meedenken, dit is alleen niet wat ik bedoel. Wat ik bedoel is dat in een topic gekozen kan worden hoe de reacties gesorteerd zijn, alleen kun je dit niet als instelling opslaan. Het staat standaard op oudste eerst.

 

Als een topic inderdaad een nieuwe reactie heeft kun je direct door daarop te klikken naar die reactie toe maar als je bijvoorbeeld iets terug wilt lezen of wat dan ook eigenlijk in een topic wat geen nieuwe reacties heeft kom je dus altijd uit bij de oudste reactie.

 

Ik hoop dat ik het zo goed verwoord heb :sweat_smile:

Reputatie 7

Ah, duidelijk. Ik heb nu door wat je bedoelt (hoop ik). Je wilt altijd van elk topic de meest recente reacties ‘bovenaan’. Dat moet je nu per topic steeds opnieuw aangeven. Dit zou je het liefste in de instellingen van je profiel willen vastzetten. Leuk dat je hierover nadenkt. Ik zal dit verbeteridee eens bij onze platformleverancier aangeven om als optie toe te voegen. De wensenlijst is best wel groot, dus verwacht niet dat het -mochten ze ermee aan de slag gaan - ook in een korte tijd wordt doorgevoerd. 

Dankjewel voor het doorgeven :)

Reputatie 7
Badge +10

@Nadia Yes, dat is 'm! :raised_hands_tone5: