Vraag

Waarom doet KPN niets om de Trustpilot beoordeling van 1,4 te verbeteren?

  • 17 August 2023
  • 16 reacties
  • 321 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Waarom onderneemt de KPN geen stappen om de beoordeling op b.v. TrustPilot van 1,4 op te vijzelen ?

Als van de 3301 reviews er 78% maar 1 ster geeft moet het toch wel een keertje tot je doordringen dat je iets niet goed doet.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Tja, ik weet niet of die beoordeling representatief is. Op de site van de consumentenbond staat kpn in de top 3 van beste providers.

Op Trustpilot komt Ziggo er trouwens nog slechter vanaf: 1,3

Tja, ik weet niet of die beoordeling representatief is. Op de site van de consumentenbond staat kpn in de top 3 van beste providers.

Op Trustpilot komt Ziggo er trouwens nog slechter vanaf: 1,3

Dat weet ik ook niet , de waarheid zal misschien ergens in het midden liggen.

Als je alleen sommige topics hier al ziet met de daarbij horende reacties zeg dit al genoeg.

En straks misschien nog de glasvezel , bij Delta [2,8] zeggen ze dat het een rommeltje is , ik hoop van harte dat het bij KPN een stuk beter gaat en er geen topic over komt met duizenden reacties. 

 

Als je vroeger op school een 5 kreeg had je BIJNA een voldoende , tegenwoordig lever je met een 5 al een topprestatie 😉 😋.

Reputatie 7
Badge +7

bij statistiek geldt natuurlijk dat je meet-groep groot genoeg moet zijn en een dwarsdoorsnede is van je klantenkring. Genoemde forums worden veelal gebruikt om te klagen, KPN zal zelf ook objectief hun kwaliteit meten en dat als basis gebruiken voor verbeteringen. 

 

Klopt , maar . . . . . . , kijk even bij Forum-menu naar recente topics van de laatste maand.

He cijfer komt niet zomaar uit de lucht vallen , er gaat gewoon teveel niet goed helaas. 

Wie baseert zich hoe dan ook op Trustpilot? 

3301 aantal reviews wat is dat net aan 1 procent van het volledige aantal klanten van KPN? 

De cijfers van de Consumentenbond zijn al net zo subjectief. Dat is puur een tevredenheidsonderzoek.

 

@jc-1954 hier ligt al jaren glasvezel weinig tot geen problemen. In de gebieden waar nu glasvezel wordt uitgerold lijkt het iets minder soepel te verlopen deels verklaarbaar. Met grotere aantallen kan en zal er ook meer fout gaan.

Reputatie 7
Badge +21

Klopt , maar . . . . . . , kijk even bij Forum-menu naar recente topics van de laatste maand.
 

Zoals eerder opgemerkt: forums worden veelal gebruikt om te klagen. 

Natuurlijk is elke klacht er één te veel, maar er gaat ook heel veel goed. Alleen zullen die mensen zich hier niet melden.

Reputatie 7
Badge +28

 

Klopt , maar . . . . . . , kijk even bij Forum-menu naar recente topics van de laatste maand.

He cijfer komt niet zomaar uit de lucht vallen , er gaat gewoon teveel niet goed helaas. 

Wat ben jij negatief ingesteld! 
 

Veel topics zijn puur een vraag van iemand over een KPN-product, waarop dan vaak een goed antwoord op gegeven wordt. En er zijn gelukkig ook mensen die daar dan dankbaar voor zijn. 

Reputatie 7

Waarom onderneemt de KPN geen stappen om de beoordeling op b.v. TrustPilot van 1,4 op te vijzelen ?

Als van de 3301 reviews er 78% maar 1 ster geeft moet het toch wel een keertje tot je doordringen dat je iets niet goed doet.

Als er nu één partij is waar ik weinig (eigenlijk geen) waarde aan hecht als het om reviews en beoordelingen gaat dan is het Trustpilot wel.

Maar zelfs dergelijke lijstjes van bijvoorbeeld de consumentenbond moet je met een stevig korreltje zout nemen. Zo zal een ISP als Freedom altijd relatief hoog scoren maar dat komt doordat de klanten van Freedom zich uit emotionele gronden afzetten tegen andere ISP's en daardoor geneigd zijn hun eigen provider een extra hoge score te geven. Dat Freedom zo slecht scoort t.a.v. televisie wil dan ook echt wat zeggen want dan zal er toch echt iets mis zijn.

Je moet je dus altijd afvragen wie reviews zullen plaatsen, waarom ze die plaatsen en welk platform ze dan kiezen om zo'n review te plaatsen.

Reputatie 7
Badge +7

 

Klopt , maar . . . . . . , kijk even bij Forum-menu naar recente topics van de laatste maand.

He cijfer komt niet zomaar uit de lucht vallen , er gaat gewoon teveel niet goed helaas. 

nogmaals, als bedrijf zou  ik met feiten werken en niet met woorden als ‘teveel’. 100 problemen lijkt best veel, maar als je 3 miljoen klanten hebt is dat natuurlijk peanuts. En zolang er mensen zijn zullen er dingen fout gaan, als we dat accepteren wordt ons persoonlijke leven en adrenaline niveau een stuk aangenamer. Als je ergens niet tevreden bent ga je naar de concurrent. 

Reputatie 7
Badge +24

Trustpilot is denk ik gewoon een commercieel bedrijf wat geld wil verdienen. Ik vermoed zomaar eens dat er op 1 of andere manier met geld geschoven moeten worden om goed te scoren.

Ik weet niet hoe het zit verder. Maar wellicht zou KPN bij Trustpilot een plugin ofzo kunnen kopen die ze op de homepage kunnen installeren. Zo'n plugin die via popups bij bezoekers vraagt om een beoordeling. Als KPN dat zou doen, dan moet je eens kijken hoe snel KPN 5 sterren zou scoren. Binnen een paar dagen zou dat geregeld zijn.

Uiteraard moet KPN dan wel netjes elke maand braaf betalen voor die plugin…

Ik zou er helemaal niet vreemd van opkijken als het zo zou werken.

Edit:

https://nl.business.trustpilot.com/pricing

Gewoon betalen voor een goede score dus...

Negatief , totaal niet , ik stel alleen feiten vast die er niet om liegen , dat is alles.

Ik stelde mijn vraag vanwege persoonlijke ervaringen met de KPN en bij het zien hoeveel topics die er nog lopen.

En kusjes geven doe ik wel bij mijn vrouw.

 

Reputatie 7
Badge +7
 

Negatief , totaal niet , ik stel alleen feiten vast die er niet om liegen , dat is alles.

Ik stelde mijn vraag vanwege persoonlijke ervaringen met de KPN en bij het zien hoeveel topics die er nog lopen.

En kusjes geven doe ik wel bij mijn vrouw.

 

feit is dat jij een slechte ervaring hebt, en ook op Trustpilot en hier staan negatieve ervaringen. dat is inderdaad een feit. Maar totaal niet gekwantificeerd tov het volledige klantenbestand, en dat wil er maar niet in bij je. 

Vecht je persoonlijke ervaring uit met KPN, maar trek die niet door naar alle klanten om je eigen case kracht bij te zetten. 

 

Ik zie dat jij en je vriendje met zijn +16 duizend reacties het de komende weken héél erg druk krijgen om alle honderden soortgelijke reacties reacties van commentaar te voorzien.

Good luck lady’s 👋.

Reputatie 7

jc-1954 schreef:

Ik zie dat jij en je vriendje met zijn +16 duizend reacties het de komende weken héél erg druk krijgen om alle honderden soortgelijke reacties reacties van commentaar te voorzien.

Waarom denk je dat er de komende weken honderden soortgelijke reacties zullen komen?

Ben je zelf van plan om die honderden soortgelijke reacties te gaan plaatsen want eerlijk gezegd verwacht ik niet dat iemand anders dat zal gaan doen.

Reputatie 7
Badge +7

 

Ik zie dat jij en je vriendje met zijn +16 duizend reacties het de komende weken héél erg druk krijgen om alle honderden soortgelijke reacties reacties van commentaar te voorzien.

Good luck lady’s 👋.

“Vriendje”?
“lady's”?

Respect graag @jc-1954 

Reputatie 7
Badge +12

Hallo allemaal!

Ik heb enkele reacties verwijderd en ik vermoed dat ik dit verder niet uit hoef te leggen.

@jc-1954 , ik wil je vragen om je aan de huisregels te houden en om netjes te blijven tegen andere forumgebruikers. Als je hier verdere vragen over hebt, mag je me altijd een PB sturen.