Beantwoord

Hoe kan ik mijn Digitenne ontvanger omruilen voor insteekkaart?

  • 3 July 2023
  • 28 reacties
  • 460 keer bekeken

Ik wil graag mijn Digitenne tuner omruilen voor een insteekkaart. Ik heb geprobeerd dit te doen via MijnKpn, maar ik kon niet vinden waar ik dat kon doen.

Vervolgens heb ik de klantenservice gebeld en na bijna 15 minuten wachten kreeg ik een medewerker te spreken. Ik legde uit dat ik mijn tuner wilde omruilen voor een kaart. De medewerker heeft geprobeerd dit in het systeem te zetten, maar dit bleek niet te lukken.

De optie die ik kreeg was om de tuner te laten staan of een tweede abonnement af te sluiten met een insteekkaart. Ik vind het erg vervelend dat ik eerst een kwartier moet wachten en daarna een half uur met de medewerker aan de lijn ben. Dus na driekwartier kom ik tot de conclusie dat de medewerker het niet voor elkaar kreeg en ook niet met een goede oplossing kwam. Bovendien kon ik niet via een e-mail op de hoogte worden gebracht als er alsnog een oplossing zou zijn.

Kortom, ik ben teleurgesteld in KPN. 
Het positieve is dat ik in het verleden ook al eens problemen heb gehad en dat KPN toen wel met een goede oplossing is gekomen. Dus ik hou nog hoop.

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 6 July 2023, 14:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Hoi @m.ko ,

Welk type TV heb je?

Dit om te controleren of deze geschikt is, om teleurstelling te voorkomen🙂

 

Als je TV geschikt is, kan een moderator de omruil regelen.Vul daarvoor je profiel in.

Wel gecheckt of je tv geschikt is voor de CI+ 1.4 module (van Digitenne)?

Meer kans dat je tv niet geschikt is dan wel. Alleen de mogelijkheid voor ontvangst van DVB-T2 HEVC is onvoldoende!

http://digitenne.kpn.com/insteekkaart 

Op https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/ televisie gecontroleerd. ‘je TV is compatibel met de insteekkaart: Philips 50PUS7607/12’

Philips 50PUS7607/12 Eigenschappen voor gebruik CI+ module

Digitaal videosignaal: Digitenne (DVB-T), Digitenne (DVB-T2), Kabel (DVB-C), Satelliet (DVB-S), Satelliet (DVB-S2)

Naar mijn idee is de TV geschikt voor de kaart.

 

Hoe nu de tuner om te ruilen voor een insteekkaart??

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @m.ko ,

Jouw TV is geschikt voor de insteekkaart.

Normaal gesproken zou de omruil soepeltjes moeten verlopen via 0800-0402.

Maar bij jou kennelijk niet. 

Een moderator wil je graag verder helpen. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Reputatie 7
Badge +19

Hallo @m.ko, de wijziging is voor je in gang gezet. De insteekkaart komt jouw kant op. Per e-mail ontvang je een bevestiging. 

Ik heb de insteek kaart ontvangen. 

Sinds vanmorgen heb ik slecht de zenders 1, 2 en 3 via de oude tuner. 

Ook na het plaatsen van de nieuwe insteekkaart heb ik de zenders 1, 2 en 3.

Erg teleurgesteld hoe dit verloop. 

Ik hoop op een snelle oplossing. 

 

 

Hoi @m.ko ,

Als je het CAS ID in je profiel plaatst (bij persoonlijke opmerkingen) kan een moderator de insteekkaart activeren.Daarna zou het gewoon moeten werken.

 

Cas nr. ingevult onder Type TV ontvanger(s). 

Vanmorgen heb ik maar liefst 5 kwartier met de klantenservice van KPN aan de telefoon gezeten, en tot mijn grote frustratie hebben ze geen enkele oplossing kunnen bieden voor mijn probleem.

Mijn oude Digitenne-tuner is niet meer te activeren en de Digitenne-insteekkaart werkt niet. Op dit moment kan ik alleen NPO 1, 2 en 3 ontvangen, wat natuurlijk enorm beperkend is.

In plaats van de verantwoordelijkheid te nemen, heeft de klantenservice mij verzocht om contact op te nemen met Philips. Maar ik weiger dat te doen, omdat ik er stellig van overtuigd ben dat het probleem bij KPN ligt. Bovendien staat duidelijk vermeld in de specificaties dat mijn Philips 50PUS7607/12 televisie compatibel is met de insteekkaart, zoals ook wordt bevestigd op de website https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/.

Het is ronduit teleurstellend dat KPN probeert om het probleem terug te leggen bij mij, de klant. Ze schuiven de verantwoordelijkheid af en weigeren de situatie adequaat aan te pakken.

Alsof dat nog niet genoeg is, word ik nu geconfronteerd met het feit dat er een nieuwe tuner wordt opgestuurd, wat betekent dat ik nu twee Digitenne-abonnementen heb. Hoewel ze me beloven dat ik deze maand €5,- korting krijg op mijn abonnementskosten, is dit alles verre van bevredigend. Bovendien betekent dit dat ik tot en met maandag slechts beperkt kan kijken naar NPO 1, 2 en 3.

De klantenservice heeft me in de steek gelaten en kon me niet verder helpen, wat me enorm teleurstelt. Als laatste redmiddel stelden ze voor om mijn probleem op dit forum te plaatsen, maar ik vraag me af wat dat zal opleveren. Het voelt alsof ik van het kastje naar de muur word gestuurd, zonder enige concrete oplossing in het vooruitzicht.

Ik ben diep teleurgesteld in KPN en overweeg serieus om mijn abonnement voor internet, televisie en telefoon na al die jaren stop te zetten. KPN laat hiermee zien dat ze niet in staat zijn om problemen die ze zelf veroorzaken op een effectieve manier op te lossen. Het gebrek aan klantgerichtheid en de onwil om verantwoordelijkheid te nemen, zijn simpelweg onaanvaardbaar.

Mijn hoop is nu gevestigd op dit forum, in de hoop dat er eindelijk een oplossing komt waardoor ik weer normaal televisie kan kijken met mijn nieuwe tv en insteekkaart. Maar eerlijk gezegd, mijn vertrouwen in KPN is behoorlijk geschaad.

 

Heel vervelend @m.ko .

Zou je in dit topic aan kunnen geven of ze het CAS ID willen activeren?:

In dat topic reageren de moderator doorgaans erg snel.

 

Anders kan @Noordzee de moderators misschien inlichten.

Cas id van Digitenne-insteekkaart is geactiveerd en CAS id van Digitenne-tuner kan niet meer geactiveerd worden.

 

Het lijkt me toch goed dat een moderator dat nog even controleert.

Heb je ook al eens opnieuw zenders gezocht?

 

Terug naar de ZXV7200 is in principe mogelijk, maar dan moet het abonnement weer worden aangepast.Je ontvangt dan een nieuwe ZXV7200 en zal de CI+ module en de oude ontvanger terug moeten sturen.

Maar in principe moet het gewoon werken en ik ga ervan uit dat dat ook gewoon zal lukken!

Zender opnieuw gezocht was uitgevoerd tegen beter weten in omdat de zender wel zichtbaar waren.

Terug naar oude tuner blijkt niet te kunnen.

Zit nu niets anders op dan afwachten en overdenken welke andere stappen genomen kunnen worden zoals overtappen met gehele abonnementen pakket naar een andere provider. Ben echt diep teleurgesteld in de afhandeling van KPN.

 

De klantenservice heeft je dat verteld, maar dat is onjuist.Terug naar een ZXV7200 is gewoon mogelijk.

Een moderator kan dat regelen, maar die kan eerst kijken of de activatie van de CI+ module wel goed gegaan is.

Ik adviseer alle correspondentie via dit forum te laten verlopen en niet via de klantenservice.

Ik vermoed dat je bandbreedte erg laag is en dat je daarom digitenne hebt, correct?Heb je Ziggo of glasvezel beschikbaar?

 

Reputatie 7
Badge +28

Laatst hadden we ook zo iets. Toen werd de insteekkaart omgeruild en op de nieuwe werkt het wel. 
 

Nu naar hopen dat jij niet die defecte insteekkaart heb gekregen. Mijn advies aan de moderator is om een andere insteekkaart op te sturen. 

@Noordzee ,

Ik las ook ergens op dit forum dat er 2 versies zijn.

Één van @Smit en eentje van een ander merk.Die van @Smit zou wel eens problemen geven.Klopt dat?Zijn er echt twee versies?

Reputatie 7
Badge +28

Ik weet dat niet, ik was toen op vakantie.

Reputatie 7
Badge +28

Laatst hadden we ook zo iets. Toen werd de insteekkaart omgeruild en op de nieuwe werkt het wel. 
 

Nu naar hopen dat jij niet die defecte insteekkaart heb gekregen. Mijn advies aan de moderator is om een andere insteekkaart op te sturen. 

@Jeroen_dB 

Heb jij hier tijd voor? 

 

Beste @Jeroen_dB,

Als je bedoelt dat ik tijd heb om de kaart om te ruilen, is mijn antwoord ja. Uiteraard is het wel belangrijk dat na 4 dagen eindelijk weer normaal naar alle zenders gekeken kan worden!

Voor nu zou dit (tijdelijk) moeten lukken met een nieuw toegestuurde tuner, maar uiteindelijk wil ik graag de insteekkaart kunnen gebruiken.

Met vriendelijke groet, M.Ko

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @m.ko, de insteekkaart is volledig actief als ik alle technische systemen bij langs ga. Ik begrijp echter dat jij alleen de NPO zenders ontvangt en onanks dat alle signalen op groen staan, de insteekkaat dus niet werkt. 

Nu is er dus ook weer een Digitenne ontvanger naar je toegestuurd waardoor je nu dus 2 apparaten thuis hebt: 1 ontvanger en 1 insteekkaart. Ik haal de niet werkende insteekkaart uit jouw abonnement en daarna ruilen we dan de ontvanger nogmaals om voor een nieuwe insteekkaart. Dan heb je vervolgens ook maar weer 1 apparaat in huis voor digitenne. 

"Ik ben zeer teleurgesteld!

Vandaag zou ik een nieuwe tuner ontvangen, maar er is niets naar mijn huis gestuurd. Waarom slaagt KPN er niet in om de klant op een adequate manier te helpen? Ik moet mijn klacht via dit formulier indienen, waar er helaas veel vertraging is en ik telkens moet controleren of een moderator heeft gereageerd. Dit is een slechte service en ik voel me niet geholpen!

Opnieuw kan ik vanavond geen gebruik maken van waar ik voor betaal!

Het is goed om te lezen dat de insteekkaart volledig actief is, maar wat heb ik aan deze mededeling?

Als de nieuwe tuner alsnog wordt toegestuurd, zal ik niet twee, maar drie apparaten in huis hebben. En als er nu nog een insteekkaart wordt gestuurd, zullen het er zelfs vier zijn.

Wat gaat KPN nu daadwerkelijk doen om mij echt te helpen? Ik ben helemaal klaar met deze situatie en ik verwacht een snelle oplossing!

Ik krijg steeds minder vertrouwen in een goede afloop.

Wat gaat KPN nu doen om mij echt te helpen?"

 

Hi @m.ko ,

Als er nu contractueel een digitenne tuner is toegevoegd, zou het in principe mogelijk moeten zijn om de oude ZXV7200 te heractiveren.Als je 0800-0402 belt en het CAS-ID doorgeeft is het misschien vanavond nog gereed.

 

Ik heb de Digitenne tuner ontvangen, maar hij werkte in eerste instantie niet (foutcode E016-0). Gelukkig heb ik dit probleem kunnen oplossen door te bellen naar 0800-0402.

0800-0402 heeft toegezegd een nieuwe insteekkaart op te sturen en bood aan om €5,- terug te storten als tegemoetkoming voor het ongemak. Ik ben echter niet akkoord gegaan met dit aanbod.
Wacht nu op een insteekkaart. Laatste poging dan maar twee afstand bedieningen een Digitenne tuner.
Ben nu echt klaar mee!!

Hoe veel kan er nog fout gaan.

Ontvang nu een dubbele mail met een zelfde bijlage waar in word aangegeven dat ik een Extra tv-ontvanger heb.
Ik heb hier NIET omgevraagd!
Morgen maar weer bellen met KPN!!!

@m.ko,

Vraag bij een nieuwe wijziging sowieso om de huidige ontvanger nog even in het abonnement te laten, als er dan een insteekkaart is toegevoegd en deze is werkende, verwijder je pas de losse ontvanger.Zo kom je niet meer zonder TV te zitten.

Overigens kan je ook zo'n afstandsbediening kopen:

One For All URC6820

Dan heb je er in principe gewoon maar 1 nodig i.c.m. de ZXV7200.Alleen voor bepaalde knoppen heb je dan nog de afstandsbediening vd ZXV7200 of de TV nodig.