Beantwoord

Alias omzetten naar e-mailadres

  • 17 October 2021
  • 14 reacties
  • 151 keer bekeken

Badge

Ik wil mijn alias vanuit een hoofdaccount omzetten naar een e-mailaccount. Dit is mijn 5e account en moet dus kunnen.

Als ik mijn alias verwijder en opnieuw een account aanmaak, dan komt de reactie dat het e-mailadres niet beschikbaar is.

Wat ik begreep is dat het alias-account pas na 30 dagen beschikbaar komt, maar ik moet daar dagelijks over beschikken.

Graag een oplossing.

Hendrik Groen

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 19 October 2021, 16:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@Hendrik Groen 

Allereerst: verwijder hier alle emailadressen en mailboxen (je kunt tot een uur lang jouw vraag nog aanpassen). Vermeld bij jouw profiel hier op het forum, bij “Opmerkingen” bovenstaande informatie wel.

 

Je wilt dus een emailadres/-alias laten omzetten in een nieuw emailaccount/-mailbox ?

Dan moet je eerst (tijdelijk !!!!) een extra emailadres aanmaken bij het account waar je een (ander) emailadres wilt laten verwijderen. Dit is nodig omdat je anders mogelijk alle email in die mailbox kan kwijtraken. Maak goed duidelijk van welk (oud) emailadres/-alias je een (nieuwe) mailbox wilt maken. Als dat gebeurt is plaats hier een nieuwe reactie en wacht op de reactie van een moderator. De moderator kan jou verder helpen.

Badge

Dankjewel @Willy22. Ik ga morgen ochtend bellen naar KPN. Fijne dag.

Reputatie 7
Badge +10

@Hendrik Groen 

Misschien reageert een moderator vandaag nog ………………….

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Hendrik Groen. Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat @Willy22 al een antwoord heeft gegeven op jouw vraag. Kan ik jou nog ergens mee helpen of heb je al contact opgenomen met onze klantenservice en stel ik deze vraag net te laat.

Badge

Beste @Vikash . Ik heb nog niet gebeld met de klantenservice. Wilt u mij ook verder helpen?

Reputatie 7
Badge +21

Dat wil ik zeker. Heb je jouw e-mailalias al verwijderd? Nadat je dit hebt gedaan blijft er normaal gesproken een reservering op jouw e-mailalias staan en kan je pas na een tijdje hetzelfde e-mailadres aanmaken. Ik heb de mogelijkheid om deze reservering te verwijderen zodat je hetzelfde adres gelijk kan aanmaken als e-mailadres i.p.v. alias. 

Badge

Beste @Vikash,

 

Als ik nu mijn alias verwijder, dan houd ik toch mijn mail in dit account?

Hendrik Groen

Reputatie 7
Badge +21

Dat klopt. Je hebt op dit moment 1 mailbox waaraan deze alias is toegevoegd. Wanneer je een alias verwijderd blijft de inhoud behouden in jouw hoofd mailbox. Het is helaas niet mogelijk om de inhoud mee te verhuizen. 

Badge

@Vikash hoe nu verder? Kan ik nu mijn alias verwijderen en wilt u dan de reservering opheffen?

Reputatie 7
Badge +21

Inderdaad. Nadat je jouw alias hebt verwijderd kan ik de reservering verwijderen en kan je daarna het e-mailadres opnieuw aanmaken als mailbox.

Badge

@Vikash Mijn alias is verwijderd. Wil je voor mij de reservering verwijderen. Bij voorbaat dank.

Badge

@Vikash Ik heb u een privebericht gestuurd naar uw account. Wilt u mij aub helpen.

 

Hendrik Groen

Reputatie 7
Badge +21

@Hendrik Groen Ik heb gereageerd op jouw privebericht en help je daar verder:blush:

Reputatie 7
Badge +21

Het is gelukt! De reservering is verwijderd en opnieuw aangemaakt als mailbox:blush: